Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 FastBack 1.0 T-GDI…

Επιλογή που ξεχωρίζει…

Καθένας μπορεί να δει ότι η Hyundai βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε ιδιαίτερα ανοδική πορεία, με επενδύσεις, καινοτομίες και πάνω από όλα μεγάλη δημιουργικότητα. Ως αποτέλεσμα, προσφέρει στην αγορά ολοένα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα με μία από τις τελευταίες προσθήκες να είναι η έκδοση Fastback για το i30.

Όπως δηλώνει η ίδια η εταιρεία -και συμφωνούμε- το νέο Hyundai i30 Fastback είναι ένα κομψό πεντάθυρο κουπέ, εκπρόσωπος της κόμπακτ κατηγορίας, με το σχεδιασμό του να είναι η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τη γκάμα του i30.

Ξεχωριστός και ο τρικύλινδρος κινητήρας του λίτρου, ο οποίος μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά…

Αναπάντεχη… σχεδίαση!

Είναι αλήθεια ότι στο άκουσμα του ονόματος i30 στο νου έρχεται το επιτυχημένο hatchback της Hyundai. Ωστόσο η έκδοση Fastback έχει το κάτι διαφορετικό και εντυπωσιάζει με τον κομψό σχεδιασμό της, διαθέτοντας πιο χαμηλή οροφή, χαμηλωμένο εμπρός μέρος για πιο σπορ εμφάνιση και εντελώς διαφορετική διαμόρφωση στο πίσω μέρος, η οποία το μετατρέπει σε ένα ιδιαίτερα όμορφο μικρό κουπέ μοντέλο.

Εκεί βρίσκεται και όλη η «μαγεία» στη σχεδίαση, καθώς οι αλλαγές στο πίσω μέρος χάρισαν στο i30 Fastback μια πιο μακριά εμφάνιση, κάνοντάς το μεγαλύτερο και πιο πολυτελές, εικόνα που ενισχύεται και από τις ζάντες αλουμινίου και τα LED φώτα ημέρας.

Μπορεί το νέο i30 Fastback να έχει τη σιλουέτα ενός κουπέ, διατηρεί ωστόσο το άνοιγμα τύπου hatchback στο χώρο αποσκευών, του οποίου η πόρτα ανοίγει ως πέμπτη θύρα αποκαλύπτοντας ένα γενναιόδωρο αποθηκευτικό χώρο 450 λίτρων, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση δεν έχει το ίδιο βάθος με το i30, αλλά είναι πιο στενόμακρος χάρη στο αυξημένο μήκος του αυτοκινήτου.

Πιο μίνιμαλ στο εσωτερικό…

Μπορεί το Hyundai i30 Fastback να είναι κομψό και εντυπωσιακό απ’ έξω, ωστόσο στο εσωτερικό του παρουσιάζει μια πιο λιτή εικόνα με απλό και απέριττο σχεδιασμό…

Το ταμπλό είναι εξίσου απλό με εργονομική διαμόρφωση, αλλά καλυμμένο με σκληρό μαύρο πλαστικό. Είναι αλήθεια ότι εδώ οι σχεδιαστές της εταιρείας θα μπορούσαν να κάνουν το κάτι παραπάνω, ακόμα και αν αυτό ανέβαζε κάπως την τιμή του μοντέλου, διότι έτσι αδικούν την καλή δουλειά που έγινε εξωτερικά.

Το επίπεδο εξοπλισμού, ακόμα από τη βασική έκδοση, είναι πολύ καλό συμπεριλαμβάνοντας πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, μεταξύ των οποίων βρίσκεται το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, το cruise control, το σύστημα high beam assist και τα συστήματα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και παρακολούθησης της «νεκρής» γωνίας.

Πολλαπλές και οι πληροφορίες που προέρχονται από την οθόνη 8 ιντσών του συστήματος infotainment, το οποίο ενσωματώνει και την ικανότητα να διασυνδέεται με κινητά τηλέφωνα μέσω των εφαρμογών Apple Car Play και Android Auto.

Άνεση που ξεχωρίζει…

Από πρακτικής πλευράς, το i30 Fastback μπορεί με άνεση να φιλοξενήσει τέσσερεις ενήλικους επιβάτες, με έναν πέμπτο να στριμώχνεται στη μέση του πίσω καθίσματος αν παραστεί η ανάγκη.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέροντας αρκετές ρυθμίσεις -σε συνδυασμό με τη θέση του τιμονιού- για να βρει ο καθένας την ιδανική, ενώ ο χειρισμός των ηλεκτρονικών συστημάτων και των διακοπτών είναι εύκολος χάρη στη σωστή τους τοποθέτηση.

Η περιφερειακή ορατότητα είναι εμφανώς μειωμένη σε σχέση με τη hatchback έκδοση, κυρίως προς τα πίσω, αλλά δεν δημιουργεί ουσιαστικά προβλήματα.

Τέλος, όσον αφορά στην αποθήκευση, πέρα από τον κύριο χώρο στο πορτ μπαγκάζ, για τον οποίο γράψαμε παραπάνω και ο οποίος προσφέρει και άνοιγμα στα πίσω καθίσματα για την τοποθέτηση μακριών αντικειμένων, όπως πέδιλα του σκι, το i30 Fastback προσφέρει πληθώρα επιλογών για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων, τόσο στις θύρες όσο και στο βαθύ κεντρικό ντουλάπι μεταξύ των εμπρός θέσεων.

Κάνει την έκπληξη

Άκρως εντυπωσιακή η απόδοση του χιλιάρη κινητήρα στο i30 Fastback της δοκιμής μας. Το τρικύλινδρο σύνολο με την απόδοση των 120 ίππων ισχύος και 171 Nm ροπής δείχνει μια ιδιαίτερη προτίμηση στις υψηλές στροφές, αλλά είναι αποδοτικό και σε όλο το φάσμα περιστροφής του.

Ικανός στα χαμηλά και δυνατός όταν ανεβαίνει ο ρυθμός, ο κινητήρας του i30 Fastback δεν συναντά κανένα πρόβλημα στην κίνηση του 1,2 τόνων αμαξώματος, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Σε συνδυασμό δε με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, μεταδίδει τη ροπή του ομαλά, ενώ σημειώνει και καλές επιδόσεις με 10,8 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα στα 190 χλμ./ώρα.

Από πλευράς κατανάλωσης, παρά το ότι ο κινητήρας είναι μικρός, δεν απαιτεί μεγάλες ποσότητες καυσίμου για την κίνησή του, καθώς σε μικτές συνθήκες οδήγησης χρειάστηκε 7,3 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Καλό παντού

Η Hyundai είναι γνωστή για τον all-round χαρακτήρα των μοντέλων της τα οποία είναι… καλά σε κάθε περίσταση. Τονίζουμε το «καλά» καθώς αυτή την εικόνα μας άφησε και η έκδοση i30 Fastback, με ισορροπημένη απόδοση μεταξύ άνεσης και οδηγικής εμπειρίας.

Υπό οποιεσδήποτε συνθήκες το i30 Fastback αποδείχθηκε ικανοποιητικό, χωρίς όμως να ξεχωρίζει κάπου, κινούμενο άνετα στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στα πιο κλειστά κομμάτια με αυξημένο ρυθμό.

Το εξάρι κιβώτιο με τη σωστή του κλιμάκωση μεταδίδει ομοιόμορφα τη δύναμη χωρίς να κουράζει με το να χρειάζεται συνεχείς αλλαγές, ενώ μόνο το τιμόνι αφήνει μια μέτρια αίσθηση καθώς είναι περισσότερο «βαρύ» από όσο θα έπρεπε και χάνει λίγο σε πληροφόρηση.

Τέλος, το σύστημα της ανάρτησης είναι αρκούντως ικανοποιητικό, προσφέροντας άνεση στους επιβάτες και σταθερότητα στο αυτοκίνητο, ενώ τα φρένα είναι άκρως αποδοτικά στο σταμάτημα και άψογα στην αίσθηση που αφήνουν στο πόδι του οδηγού.

Μια ξεχωριστή επιλογή

Το Hyundai i30 Fastback είναι μια ιδιαίτερα δελεαστική πρόταση τόσο μέσα στη γκάμα του i30 όσο και γενικότερα στην κατηγορία των κόμπακτ κουπέ αυτοκινήτων. Με περισσότερη κομψότητα και πολυτέλεια στο σχεδιασμό έναντι του hatchback αδερφού του, το i30 Fastback έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να ξεχωρίσει και να αποκτήσει το δικό του κοινό την αγορά.

ΥΠΕΡ: Σχεδιασμός, Κινητήρας, Τιμή

ΚΑΤΑ: Τιμόνι

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                               1.0Τ

Καύσιμο                                                         Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                       998

Κύλινδροι                                                      3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                            120/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                           171/1500-4000

Θέση                                                       Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                           Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                 2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                   71,0 x 84,0

Σχέση συμπίεσης                                               10:1

Κιλά/ίππο                                                           10,3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                 Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                  Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                  Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                       Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                 Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                3,1

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                             10,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                 Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                 Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Υλικό                                                               Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                               Hankook Kinergy Eco 2

Διάσταση ελαστικών                                  205/55 R16

Ρεζέρβα                                                   Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)               4455x1795x1425

Μεταξόνιο(χλστ.)                                              2650

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                              1559

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                  1567

Βάρος(κιλά)                                                        1242

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                450

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                       4,5

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                    10,8

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                    14,5

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                            190

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                5,4

Μέση τιμή δοκιμής                                            7,3

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                       8,2

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                      6,1

Αυτονομία(χλμ.)                                                705

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                            50

Εκπομπή CO2                                                     123

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                            17.240

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!