Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110…

Σε νέα ευρωπαϊκά πρότυπα!

Οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων σπάνια επεκτείνουν τόσο πολύ τις αλλαγές που γίνονται στα πλαίσια ενός facelift, ωστόσο την περασμένη χρονιά η Citroen μας έκανε την έκπληξη με το C4 Cactus, το οποίο «διόρθωσε» με τέτοιο τρόπο ώστε όχι μόνο να ανανεωθεί αλλά να αλλάξει και… θέση μέσα στη γκάμα της εταιρείας.

Βλέπετε η κυκλοφορία των Aircross κατέλαβε την κατηγορία των SUV και έτσι το άλλοτε καθαρόαιμο crossover C4 Cactus μετακινήθηκε ελαφρώς προς την κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών hatchback.

Επιπλέον, η Citroen αναγκάστηκε να κάνει και κάποιες ακόμα αλλαγές στο φρέσκο πλέον C4 Cactus, αλλαγές που επέβαλαν οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων με το νέο κύκλο δοκιμών WLTP. Συγκεκριμένα, ο 1,2 λίτρων υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 110 ίππων μετατράπηκε έτσι ώστε να πληροί πλέον τις προδιαγραφές Euro 6.2, ενώ παράλληλα συνοδεύτηκε από ένα κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, αλλάζοντας το πεντάρι που είχε έως την περασμένη χρονιά. Έτσι, χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στην εμφάνιση ή το «στήσιμο» του αυτοκινήτου, πάμε να δούμε παρέα το πόσο επηρεάζει αυτό το νέο μηχανικό σύνολο την όλη εικόνα του… φρεσκαρισμένου Citroen C4  Cactus.

Η ουσία της αλλαγής

Εστιάζοντας στο νέο κινητήριο σύνολο, αυτό που παρατηρούμε από την πρώτη στιγμή είναι το νέο κιβώτιο -που αποτελεί άλλωστε και το «νέο» στο συγκεκριμένο μοντέλο- το οποίο έχει πιο καλή κλιμάκωση σε σχέση με τις «αραιές» σχέσης του προηγούμενου των πέντε ταχυτήτων.

Ο λεβιές εξακολουθεί να χάνει σε ακρίβεια και πληροφόρηση ωστόσο η πιο σφιχτή κλιμάκωση του νέου κιβωτίου βοηθά τον κινητήρα να διατηρεί τη δύναμή του στο μεσαίο φάσμα στροφών και να αποδίδει ομαλά και γραμμικά χωρίς εξάρσεις.

Ο κινητήρας από την πλευρά του ενισχύεται μεν από το νέο κιβώτιο, χωρίς να παρουσιάζει βέβαια σημαντικές διαφορές στην απόδοση. Οι απότομες εκκινήσεις και το περιστασιακό σπινάρισμα των εμπρός τροχών περιορίζονται σημαντικά με το νέο κιβώτιο και έτσι μειώνονται και οι αντίστοιχες επιδόσεις στην επιτάχυνση.

Επίσης, ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ δεν παρατηρήσαμε αξιοσημείωτη διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου, η οποία και σε αυτήν την περίπτωση κινήθηκε στο κατά τ’ άλλα χαμηλό επίπεδο των σχεδόν 7 λίτρων ανά 100 χλμ.

Στα ίδια μοντέρνα επίπεδα…

Όπως ήδη αναφέραμε, σχεδιαστικά δεν υπάρχει καμία απολύτως αλλαγή στη νέα αυτή έκδοση με τον 1,2 λίτρων κινητήρα PureTech προδιαγραφών Euro 6.2 με την εξωτερική όψη να διατηρεί αυτό το νέο, πιο μοντέρνο και λιγότερο SUV στυλ, όπου τα χαρακτηριστικά Airbumps έχουν μειωθεί σημαντικά στις θύρες και περιορίζονται μόνο στο κάτω μέρος τους.

Το Citroen C4 Cactus ήταν και παραμένει ένα ξεχωριστό σχεδιαστικά αυτοκίνητο που, πέρα από το δικό του κοινό, έχει τα φόντα να προσελκύσει ένα κομμάτι της αγοράς, ιδιαίτερα από το νεώτερο πληθυσμό.

Στο εσωτερικό, οι χώροι παραμένουν ίδιοι και οριακά άνετοι για πέντε ενήλικες, ωστόσο η καμπίνα είναι πρακτική με αρκετούς χώρους αποθήκευσης, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει ο χώρος του πορτ μπαγκάζ με τη μεγάλη του χωρητικότητα.

Σημαντικό μείον παραμένουν τα σταθερά πίσω παράθυρα που ανοίγουν με μεντεσέ και χαλάνε κάπως την όλη εικόνα του αυτοκινήτου, ειδικά σε όσους δεν το έχουν συνηθίσει.

Άνεση που ξεχωρίζει

Αυτό που για ακόμα μια φορά μας έκανε εντύπωση είναι η άνεση στην κίνηση του νέου Citroen C4 Cactus. Το νέο σύστημα αναρτήσεων καταφέρνει να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου σε επίπεδο που, σε συνδυασμό με τα άνετα και με καλή στήριξη καθίσματα, κάνει τους επιβάτες να νομίζουν ότι βρίσκονται σε όχημα άλλης κατηγορίας, ενώ παρά το μέγεθος και το χαρακτήρα του, το C4 Cactus κινείται με χαρακτηριστική άνεση χωρίς υπερβολικές κλίσεις στις απότομες στροφές.

Παραμένει μια καλή επιλογή

Η γοητεία που ενέπνευσε το Citroen C4 Cactus μετά την τελευταία του εκτενή ανανέωση παραμένει ακμαία και σε αυτό το μηχανικά φρεσκαρισμένο μοντέλο. Το νέο κιβώτιο ήταν μια ιδανική αλλαγή που βελτίωσε τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου και έδεσε απόλυτα με το χαρακτήρα του. Λαμβάνοντας υπόψη, σε συνδυασμό με τα παραπάνω και την άνεση που προσφέρει η ανάρτησή του, τότε συμπεραίνουμε ότι το βελτιωμένο αυτό Citroen C4 Cactus αποτελεί ακόμα μια καλή επιλογή στην αναζήτηση για το νέο σας αυτοκίνητο.

ΥΠΕΡ: Κιβώτιο ταχυτήτων, Άνεση αναρτήσεων, Πρακτικότητα εσωτερικού

ΚΑΤΑ: Ακρίβεια επιλογέα ταχυτήτων, Πίσω παράθυρα, Απουσία στροφόμετρου

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                               1.2Τ

Καύσιμο                                                       Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                  1.199

Κύλινδροι                                                  3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                           12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                         110/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                            205/1750

Θέση                                                  Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                        Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                            2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                              75,0 x 90,5

Σχέση συμπίεσης                                         10,5:1

Κιλά/ίππο                                                       10,4

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                            Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                               Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                               Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                           Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                    Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                             Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                            3,0

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                         10,9

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                              Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                              Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                       17×6,5J

Υλικό                                                           Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                          Goodyear EfficientGrip

Διάσταση ελαστικών                              205/50 R17

Ρεζέρβα                                               Κανονικός τροχός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)           4170x1714x1480

Μεταξόνιο(χλστ.)                                         2595

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                         1479

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                             1477

Βάρος(κιλά)                                                   1140

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                           358

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                  4,2

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                9,8

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                               13,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                       196

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                           5,1

Μέση τιμή δοκιμής                                       7,2

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                  8,1

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                6,6

Αυτονομία(χλμ.)                                           645

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                       50

Εκπομπή CO2                                                117

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                       16.840

Αυτοκινήτου δοκιμής                               20.250

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!