Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το BMW X1 xDrive20i…

Επιστροφή με βελτιώσεις…

Θυμάστε όσα διαβάσατε για την πρώτη έκδοση του X1, τότε που η BMW λάνσαρε για πρώτη φορά τη δική της εκδοχή στην κατηγορία των συμπαγών SUV; Λοιπόν… ξεχάστε τα όλα!

Η νέα έκδοση του μοντέλου είναι χιλιόμετρα μπροστά από την προκάτοχό της τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού, όσο και κατά την κίνηση στο δρόμο με κύρια χαρακτηριστικά τη βελτιωμένη άνεση και την ασφάλεια των επιβατών. Βασισμένη στην επιτυχία του X1 σε επίπεδο πωλήσεων, η BMWαποφάσισε να ενισχύσει το μικρό της SUV, βελτιώνοντας το στα απαραίτητα σημεία, ώστε πλέον να προσφέρει στο κοινό ένα ακόμα πιο ολοκληρωμένο σύνολο που μπορεί να σταθεί επάξια –ή ακόμα και να ξεπεράσει- τον υψηλό, κυρίως γερμανικό, ανταγωνισμό.

Αύξηση μέσω μείωσης

Χρησιμοποιώντας τη νέα πλατφόρμα -η οποία προσφέρει δυνατότητα για εμπρός κίνηση- για την κατασκευή και της νέας έκδοσης του X1, οι μηχανικοί της BMW κατάφεραν να αυξήσουν τις απαραίτητες για την άνεση και την ευστάθεια διαστάσεις, μειώνοντας παρόλα αυτά το μήκος στα συνολικά 4.439 χλστ.

Με λίγα λόγια, κρατώντας το ολικό μήκος στα πλαίσια της κατηγορίας, εκμεταλλεύτηκαν τα νέα «εργαλεία» τους και αύξησαν το πλάτος κατά 23 χλστ., στα 1.821 χλστ., αλλά και το ύψος κατά 53 χλστ., φτάνοντάς το στα 1.612 χλστ., πετυχαίνοντας με τον τρόπο αυτό και χάρη στην ιδιαίτερα τετραγωνισμένη ολική μορφή του αυτοκινήτου, αυξημένη άνεση για τους επιβάτες και καλύτερο «πάτημα» στο δρόμο.

Ίδια υψηλά στάνταρ

Το άνοιγμα της πόρτας και η είσοδος στην καμπίνα του νέου BMW Χ1 συνοδεύεται από ένα γνώριμο συναίσθημα και δικαιολογημένα… Λίγες και μικρές είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει με στόχο την κυκλοφορία της νέας εκδοχής του συμπαγούς SUV των Βαυαρών και αυτό γιατί λίγα (ελάχιστα θα λέγαμε) ήταν τα σημεία εκείνα που έχρηζαν βελτίωσης.

Κατά κύριο λόγο, αυτό που θα παρατηρήσει κανείς είναι η προσθήκη και αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων και των τεχνολογιών που ενσωματώνονται στο νέο X1, με τη συνολική εικόνα του εσωτερικού να παραμένει οδηγοκεντρική και άκρως πολυτελής.

Η ποιότητα των υλικών παραμένει στα ίδια υψηλά στάνταρ, με κάθε μικρή η μεγάλη επιφάνεια να μην έχει τίποτα να ζηλέψει από τις μεγαλύτερες και πιο πολυτελείς κατασκευές της κατηγορίας. Ο χώρος για τους επιβάτες αυξήθηκε και έγινε πιο άνετος, κάτι που γίνεται αισθητό σε μεγάλες αποστάσεις κυρίως από τον πέμπτο επιβάτη, που όταν υπάρχει, κάθεται στην πίσω σειρά καθισμάτων με σχετική άνεση, αναλογιζόμενοι το μέγεθος και την κατηγορία του αυτοκινήτου.

Τέλος, στα βελτιωμένα προσόντα του εσωτερικού δεν πρέπει να παραλείψουμε να προσθέσουμε και τον αυξημένο χώρο αποσκευών που, με 85 λίτρα επιπλέον χωρητικότητας σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, προσφέρει συνολικά 505 λίτρα χώρου για τα πράγματα των επιβατών, ενώ αν αναδιπλωθούν και τα πίσω καθίσματα, ο χώρος αυτός μεγεθύνεται στα 1.550 λίτρα (200 περισσότερα από πριν) δίνοντας τη δυνατότητα ακόμα και για μια μικρή… μετακόμιση!

Δύο λίτρα + τετρακίνηση = Όνειρο!

Γράφοντας αυτές τις γραμμές αναπολούμε τις μέρες που τέτοιες κατασκευές στη χώρα μας ήταν στη βάση της λίστας των επιλογών για ένα νέο αυτοκίνητο… Αλλά δεν πτοούμαστε από τη αυξημένη φορολογία και τις ολοένα αυξανόμενες τιμές των καυσίμων και οφείλουμε να αναδεικνύουμε ακόμα τα αξιόλογα μοντέλα, ακόμα και αν αυτά εφοδιάζονται με δίλιτρο κινητήρα 200 περίπου ίππων.

Όπως και στην περίπτωση του BMW X1 της δοκιμής μας, το οποίο κινείται από το 1.998 κ.εκ. σύνολο της εταιρείας, το οποίο διαθέτει περίσσεια δύναμης για το μέγεθος και το βάρος των 1.615 κιλών, με την ισχύ των 192 ίππων να «δείχνει τα δόντια της» στις 5.000 σ.α.λ., τη στιγμή που η ροπή των 280 Nm απελευθερώνεται από τις 1.250 σ.α.λ., αναλαμβάνοντας όλο το δύσκολο έργο της επιτάχυνσης και των ικανότατων ρεπρίζ.

Στην αποτελεσματική μετακίνηση και την ιδιαίτερα ευχάριστη ευκινησία στις στροφές συμβάλει και το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης της BMW, το οποίο βοηθά το X1 να παραμένει πάντα σε επαφή με το οδόστρωμα, ενώ η μετάδοση της κίνησης, την οποία αναλαμβάνει το οκτώ σχέσεων αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στο μοντέλο της δοκιμής μας, γίνεται ικανοποιητικά τόσο σε αργή, όσο και σε γρήγορη μετακίνηση στον αυτοκινητόδρομο.

Αδιάφορο; Με τίποτα!

Μόνο αδιάφορο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το ανανεωμένο X1, το οποίο με τον δίλιτρο κινητήρα του θα συναρπάσει ακόμα και τους πιο φιλήσυχους οδηγούς. Είναι αρκετά δυνατό, ένεκα και του χαμηλού του βάρους και κινείται με άνεση και ασφάλεια χάρη στην τετρακίνηση, που περιστρέφει τους πίσω τροχούς όταν αυτό κριθεί αναγκαίο, αλλά διατηρεί κατά τ’ άλλα την κίνηση εμπρός σε κάθε άλλη περίπτωση.

Η κατανάλωση καυσίμου, η οποία κινείται περί τα 9,2 λίτρα ανά 100 χλμ. κατά μέσο όρο είναι λογική για ένα δίλιτρο, τετρακίνητο σύνολο και ιδιαίτερα ικανοποιητική αν συγκριθεί με τις επιδόσεις που προσφέρει, οι οποίες μεταφράζονται σε γρήγορες επιταχύνσεις όπου και όποτε ζητηθεί.

Και για να μην ξεχνάμε και τον SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το X1 έχει τη δυνατότητα και για εκτός δρόμου μετακίνηση, χάρη στην αυξημένη απόστασή του από το έδαφος και την τετρακίνηση, που λειτουργεί σωστά όταν πρέπει, ωστόσο δεν χρειάζονται υπερβολές και θα πρέπει ο οδηγός να αρκεστεί στον πατημένο χωματόδρομο αν δε θέλει να πληρώνει για ανταλλακτικά-χρυσάφι.

Καλή επιλογή για καλά… πορτοφόλια!

Μπορεί η κατηγορία των συμπαγών SUV να αποκτά συνεχώς νέου «παίκτες» αλλά η BMW γνωρίζει από καιρό το… γήπεδο. Έτσι δημιούργησε –ή μάλλον βελτίωσε- ένα ιδιαίτερα ικανό συμπαγές SUV που έχει τη δυνατότητα να καλύψει όλες τις ανάγκες του ιδιοκτήτη της, είτε πρόκειται για καθημερινές μετακινήσεις, είτε για ταξίδια με παρέα ή οικογένεια.

Το κακό είναι πως ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα νέο BMW X1, καθώς η βασική έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα, το αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση ξεπερνά το άτυπο όριο των 40.000 ευρώ, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός είναι σε θέση να προσφέρει φθηνότερες και εξίσου ικανές κατασκευές…

ΥΠΕΡ: Ποιότητα υλικών, Άνεση εσωτερικού, Χώρος αποσκευών

ΚΑΤΑ: Τιμή, Εκτός δρόμου κίνηση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                     2.0T

Καύσιμο                                                                  Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                             1.998

Κύλινδροι                                                             4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                      16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                             192/5000-6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                 280/1250-4600

Θέση                                                               Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                                  Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                        2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                         82,0 x 94,6

Σχέση συμπίεσης                                                     11,0:1

Κιλά/ίππο                                                                    8,0

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                         Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                                          Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                           Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                          Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                               Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                         Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                       2,2

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                     11,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                       Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                                                         Αυτόματο 8 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                                 18×8,0J

Υλικό                                                                      Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                              Pirelli P-Zero

Διάσταση ελαστικών                                         225/50 R18

Ρεζέρβα                                                              Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                      4439x1821x1612

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                     2670

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                    1561

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                        1562

Βάρος(κιλά)                                                              1540

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                      505

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                             3,3

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                           7,4

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                          10,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                  223

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                     6,3

Μέση τιμή δοκιμής                                                  9,2

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                            11,1

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                           8,6

Αυτονομία(χλμ.)                                                      617

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                  61

Εκπομπή CO2                                                          146

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                 43.360

Αυτοκινήτου δοκιμής                                         54.011

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

9.0
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε τη «σωστή» Alfa Romeo Tonale των 280 ίππων!

8.3
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Seat Leon 1.5 TSI 150 HP FR

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!