Test Drives & Rides

Διπλή δοκιμή: Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS & 1.0T 125 PS

Η ιστορία επαναλαμβάνεται…

…με τη Ford, που μετά από 42 χρόνια παρουσίας του Fiesta και επτά απερχόμενες γενιές, λάνσαρε πρόσφατα τη νέα γενιά του δημοφιλούς σουπερμίνι της, το οποίο εφοδιάζεται πλέον με όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες και αρετές, ώστε να μπορέσει να ξανά κάνει τη δική του «φιέστα», χωρίς μάλιστα να χάνει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που το έκανε να ξεχωρίσει στο παρελθόν.

Το δοκιμάζουμε σε δύο από τις κορυφαίες εκδόσεις του -βενζίνη και ντίζελ- και αναφέρουμε…

Fiesta x2

Δύο εκδόσεις λοιπόν, δύο αυτοκίνητα και δύο χρωματισμοί (όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες), με το κόκκινο κατά τη γνώμη μας να αναδεικνύει ακόμα περισσότερο το δυναμικό σχεδιασμό του μοντέλου, που μπορεί να μην είναι τόσο ρηξικέλευθος όσο στο πρόσφατο παρελθόν, εμφανίζει όμως ένα αρκετά μοντέρνο και εντυπωσιακό παρουσιαστικό.

Σε αυτό συντελούν τόσο η νέα μάσκα με τα -επίσης- νέα φώτα και τη λίγο μικρότερη εισαγωγή του αέρα, όσο και η κατάργηση των κάθετα τοποθετημένων φωτιστικών σωμάτων πίσω, με τη θέση τους να έχουν πάρει νέα φώτα, οριζόντιας πλέον σχεδίασης.

Αυτό έκανε το Fiesta να μην έχει τόσο σφηνοειδές σχήμα όπως το απερχόμενο μοντέλο, ωστόσο δείχνει πιο ποιοτικό και πιο μεγάλο. Κάτι που ωστόσο δεν επαληθεύεται και στην πράξη, αφού το πλάτος έχει αυξηθεί μόλις 12 χλστ. και το μήκος 71 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 1.735 χλστ. και 4.040 χλστ. αντίστοιχα.

Όπως προστάζει η εποχή…

…έχει δημιουργηθεί ο εσωτερικός κόσμος του νέου Fiesta.

Εν αρχή το ταμπλό που είναι εντελώς νέο σε σχέση με το παρελθόν και στην κορυφή του φιλοξενείται μία έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών στο αυτοκίνητο δοκιμής (6,5 στις φθηνότερες εκδόσεις) που μέσα της προβάλλεται το σύστημα SYNC3, το οποίο έχει βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν και πλέον είναι πιο γρήγορο και με περισσότερες εφαρμογές, ενώ υποστηρίζει και Android Auto και Car Play, χωρίς όμως ακόμα να έχει μενού στα ελληνικά.

Επίσης, μέσα από τη συγκεκριμένη οθόνη ελέγχεται και το εξαιρετικό ηχοσύστημα του αυτοκινήτου, που στην περίπτωσή μας (έκδοση Titanium) είναι της B&O, έχει απόδοση 675 watt και περνάει τον ήχο στην καμπίνα του αυτοκινήτου μέσω 10 ηχείων, με το κεντρικό να βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και το Sub Woofer στο χώρο αποσκευών.

Ο τελευταίος είναι χωρητικότητας 292 λίτρων και βρίσκεται σε θέση να μεταφέρει με τυπική άνεση τις αποσκευές των επιβατών. Αυτοί έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους στο εσωτερικό, χάρη στα νέα λεπτότερα καθίσματα, ενώ είναι και αποδέκτες μιας πολυτελέστερης αίσθησης σε σχέση με το παρελθόν, αφού στη δημιουργία της καμπίνας έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικότερα υλικά, που απαρτίζονται από σκληρά και μαλακά πλαστικά, με την συναρμογή τους να βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Με τον ισχυρότερο πετρελαιοκινητήρα και τον ενδιάμεσο Ecoboost!

Για την επίτευξη της δοκιμής του νέου Fiesta είχαμε στη διάθεσή μας -όπως είπαμε και παραπάνω- δύο εκδόσεις του μοντέλου.

Η πρώτη (το κόκκινο αυτοκίνητο στις φωτογραφίες) ήταν εφοδιασμένη με τον ισχυρό πετρελαιοκινητήρα της γκάμας (υπάρχει και ένας με 85 ίππους), που είναι 1,5 λίτρων, αποδίδει 120 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. με ροπή 270 Nm διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. και συνεργάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Με 6άρι χειροκίνητο εφοδιαζόταν και το δεύτερό «μας» Fiesta (το μπλε στις φωτογραφίες), που κάτω από το καπό του φιλοξενούσε τον 1000άρη Ecoboost με τους 125 ίππους και τα 170 Nm ροπής. Πρόκειται για το πολυβραβευμένο (από το 2012 μετράει 6 βραβεία) σύνολο της Ford που στην περίπτωσή μας είναι ο ενδιάμεσος -σε απόδοση- Ecoboost, με τον μικρότερο να αποδίδει 100 και τον μεγαλύτερο 140 ίππους.

Βενζίνη ή ντίζελ…

…ελάχιστα καταφέρνει να διαφοροποιεί την οδηγική συμπεριφορά του νέου σουπερμίνι της Ford, καθώς και αυτό με τη σειρά του υιοθετεί όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να χαροποιήσει τον οδηγό του.

Αυτός εντυπωσιάζεται αρχικά από την θέση οδήγησης, το σύστημα διεύθυνσης και την αίσθηση του κιβωτίου, ενώ σε δεύτερο χρόνο αντιλαμβάνεται την εξαιρετική δουλειά που έκαναν οι άνθρωποι του εργοστασίου στη ρύθμιση των αναρτήσεων και στην ακαμψία του πλαισίου, με κατ’ επέκταση να έχουμε ένα από τα καλύτερα «στησίματα» της κατηγορίας.

Εστιάζοντας τώρα στο πετρελαιοκίνητο σύνολο, αυτό ανεβάζει στροφές αποδοτικά σε ένα ευρύ φάσμα (1.500 σ.α.λ. έως 4.900 σ.α.λ.), πράγμα σπάνιο για πετρελαιοκίνητο μοντέλο, ενώ μάλιστα ακούγεται ελάχιστα σε συνθήκες καθημερινής κυκλοφορίας. Σε αυτές τις συνθήκες, απαιτεί περίπου πέντε λίτρα ντίζελ ανά 100 χιλιόμετρα σε νορμάλ χρήση, με αποτέλεσμα να ενδείκνυται για καταγραφή πολλών χιλιομέτρων.

Αντίστοιχα οικονομικό όμως είναι και το βενζινοκίνητο σύνολο των 125 ίππων, που σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης καταναλώνει 7,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ χάρη στην εκπληκτική σπιρτάδα του κινητήρα μπορεί και κινείται σε αρκετά σβέλτους ρυθμούς.

Εκεί, δείχνει την υπεροχή του έναντι του πετρελαιοκίνητου συνόλου, καθώς η δύναμη των 125 ίππων αρχίζει να αποδίδεται από τις 2000 σ.α.λ. έως τις 5000 σ.α.λ. και μάλιστα δεν «κρεμάει» στον κόφτη, με αποτέλεσμα να αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του μοντέλου.

Στοχεύοντας στον πυρήνα…

Η κατηγορία Β αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη -σε μέγεθος- κατηγορία αυτοκινήτων στην Ευρώπη και κατέχει το 33% της αγοράς, με τις προβλέψεις να τη θέλουν να αυξάνεται στο προσεχές μέλλον. Εξ ου και οι ουκ ολίγες πρόσφατες προσθήκες σε αυτήν, με τους κατασκευαστές να δίνουν όλο και περισσότερη βαρύτητα εκεί.

Η Fordμε τη σειρά της, έχοντας σαν παρακαταθήκη τα 42 χρόνια του ονόματος Fiesta, εφοδίασε με κάθε νέα τεχνολογία της το νέο σούπερ-μίνι της, αναβάθμισε τη συνολική εμφάνιση και ποιότητά του, εμπλούτισε τη γκάμα του με πολλές επιλογές και διατήρησε την πατροπαράδοτη αρετή της μάρκας για ευχαρίστηση κατά την οδήγησή.

Παράλληλα, χάρη σε μια συμφέρουσα τιμολογιακή πολιτική, διαθέτει το νέο Fiestaμε τιμές που ξεκινούν από τις 14.232 ευρώ και διαμορφώνονται ανάλογα με τις προτιμήσεις του εκάστοτε ενδιαφερόμενου, ενώ σε συνδυασμό με την 8ετή (ή 100.000 χλμ.) εργοστασιακή εγγύηση και το εξειδικευμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, κάνουν το Fiesta όχι μόνο να βρίσκεται σε θέση να συνεχίσει τις επιτυχίες του παρελθόντος, αλλά να μπορεί να ανοίξει και νέους ορίζοντες…

ΥΠΕΡ: Οδική συμπεριφορά, Θέσης οδήγησης, Κινητήρες, Αίσθηση τιμονιού και κιβωτίου, Φρένα, Ανάρτηση, Εξοπλισμός, Ποιότητα

ΚΑΤΑ: Σοβαρότητα εσωτερικού, Εξωτερικοί καθρέφτες, Διακόπτες τιμονιού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                          1.5TDCI                               1.0T

Καύσιμο                                    Πετρέλαιο                              Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                  1.499                                      998

Κύλινδροι                                 4 σε σειρά                            3 σε σειρά

Βαλβίδες                                           8                                            12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)        120/3600                            125/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)      270/1750-2500                  170/1400-4500

Θέση                                   Εμπρός, εγκάρσια             Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                    Common Rail, turbo      Άμεσος ψεκασμός, turbo

Εκκεντροφόροι                          2ΕΕΚ                                      2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)             73,5 x 88,3                            71,9 x 82,0

Σχέση συμπίεσης                       16,0:1                                     10,0:1

Κιλά/ίππο                                     10,1                                         9,3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                               Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                                  Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                               Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                    Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                               Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                             2,6

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                        10,05

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                              Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                              Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                     16×6,5J

Υλικό                                                          Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                            Michelin Primacy 3

Διάσταση ελαστικών                           195/55 R16

Ρεζέρβα                                                 Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)         4040x1735x1476

Μεταξόνιο(χλστ.)                                       2493

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                       1513

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                           1476

Βάρος(κιλά)                                  1207                                        1164

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                         292

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)               9,0                                           9,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)      195                                           195

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή          3,5                                           4,3

Μέση τιμή δοκιμής                      5,3                                            7,1

Μέγιστη τιμή δοκιμής                 5,9                                           7,6

Ελάχιστη τιμή δοκιμής               4,9                                            6,7

Αυτονομία(χλμ.)                          741                                           617

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                      42

Εκπομπή CO2                               89                                            98

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                     15.184                                      14.232

Αυτοκίνητου δοκιμής              17.169                                      16.820

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!