Είναι αλήθεια ότι η Bugatti EB110 των 90’s είναι ένα από τα πλέον υποτιμημένα supercars όλων των εποχών. Ένα supercar που εφοδιαζόταν με κινητήρα V12 με τέσσερα (!) τούρμπο και πλαίσιο από ανθρακόνημα πολύ πριν αυτό γίνει… μόδα!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αφιέρωμα:Bugatti EB110
Μάλιστα για αρκετό καιρό ήταν το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής στο κόσμο με τελική ταχύτητα στα 350 χλμ./ώρα, επίδοση που η EB110 SuperSport πέτυχε στην πίστα του Nardo της Ιταλίας.
Η φήμη της και κατ’ επέκταση η επιτυχίας της Bugatti EB110 όμως σύντομα επισκιάστηκε από την ταχύτερη McLaren F1, της οποίας η απήχηση ουσιαστικά εξαφάνισε κάθε άλλο supercar της δεκαετίας του 1990, ενώ ούτε η ίδια η Bugatti δεν ήθελε να κάνει λόγο για την ΕΒ110 αφότου προσχώρησε στο VW γκρουπ.
Όλα αυτά όμως άλλαξαν πρόσφατα στο Monterey με την αποκάλυψη της Bugatti Centodieci, ένα υπεραυτοκίνητο βασισμένο στη Chiron που αποτίνει φόρο τιμής στη θρυλική ΕΒ110…
Εφοδιασμένη με μια βελτιωμένη έκδοση του W16 κινητήρα των 8,0 λίτρων της Chiron, η νέα Bugatti Centodieci θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό μόλις δέκα αντιτύπων και θα ξεπεράσει σε τιμή τα οκτώ εκατομμύρια ευρώ, προ φόρων…
Το ποσό αυτό μπορεί να είναι σημαντικό μικρότερο από την εξωπραγματική τιμή της μοναδικής Bugatti La Voiture Noire, ωστόσο με τα λεφτά αυτά αγοράζει κανείς… τρεις Chiron!
Και για όσους έχουν… ξεχάσει τα ιταλικά τους, το όνομα “Centodieci” μεταφράζεται στον αριθμό 110, που στις μέρες της ΕΒ αναφερόταν στην 110η επέτειο από τη γέννηση του ιδρυτή της εταιρείας Ettore Bugatti, ενώ σήμερα αναφέρεται στα 110 χρόνια από τότε που η μάρκα μπήκε στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Φυσικά, η νέα Centodieci δεν είναι ένα αντίγραφο της ΕΒ110 σε ανθρακόνημα. Δανείζεται βέβαια κάποια κύρια σχεδιαστικά χαρακτηριστικά από το θρυλικό supercar, αλλά εν γένει είναι ένα νέο και μοντέρνο αυτοκίνητο με σύγχρονες λεπτομέρειες σε όλα τα σημεία, που αναδεικνύουν τη σιλουέτα του και το κάνουν να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά.
Εσωτερικά δεν έχουμε ακόμα εικόνα, μιας και η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού της καμπίνας, ωστόσο οι άνθρωποι της Bugatti ανέφεραν ότι η νέα Centodieci θα ακολουθεί τη σχεδιαστική γραμμή της Chiron, αλλά με διαφορετικά υλικά και χρώματα.
Ομοίως, δεν υπάρχει κινητήρας, παρά μόνο μια μικρή ηλεκτρική μονάδα που βοηθά το αυτοκίνητο να κινείται για εκθεσιακούς σκοπούς. Παρόλα αυτά γνωρίζουμε από ανακοινώσεις ότι η νέα Centodieci θα φέρει μια αναβαθμισμένη έκδοση του οκτάλιτρου κινητήρα W16 της Chiron με τα τέσσερα τούρμπο και θα αποδίδει ούτε λίγο, ούτε πολύ περί τους 1.600 ίππους ισχύος, εν αντιθέσει με τους περίπου 1.500 της πιο… «απλής» Chiron!
Η επιπλέον ισχύς προέρχεται από μείωση του βάρους κατά περίπου 20 κιλά, ωστόσο δε φτάνει για να ξεπεράσει τα 2,4 δευτερόλεπτα της Chiron στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, όπου τα δύο αυτοκίνητα έχουν ταυτόσημες επιδόσεις.
Μέχρι τα 200 χλμ./ώρα η Centodieci -σύμφωνα με την εταιρεία πάντα- θα περνά μπροστά με 6,1 δευτερόλεπτα σε σχέση με τα 6,5 της Chiron, ενώ συνεχίζει να κερδίσει μέχρι και τα 300 χλμ./ώρα, ταχύτητα της οποία φτάνει σε 13,1 δευτερόλεπτα, μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορα απ’ ότι η Chiron.
Αν βρεθεί στο δρόμο της Centodieci μια ικανοποιητικού μήκους ευθεία, το νέο μοντέλο μπορεί να αγγίξει την τελική ταχύτητα των 380 χλμ./ώρα, ενώ για τους πιο… γενναίους υπάρχει και η δυνατότητα περιορισμού της λειτουργίας του κόφτη με το πάτημα ενός κουμπιού και έτσι η τελική φτάνει στα… 420 χλμ./ώρα!
Φανταστείτε τι θα μπορούσε να κάνει χωρίς καθόλου κόφτη…
Περισσότερες λεπτομέρειες για τη Centodieci δεν υπάρχουν προς το παρόν και δε θα υπάρξουν για τα επόμενα τουλάχιστον δύο χρόνια, σύμφωνα με την Bugatti, όταν και οι πρώτοι πελάτες θα παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους.
Περισσότερες φωτογραφίες: