Η BMW Μ φέτος γιορτάζει τα 50 χρόνια της και για να γιορτάσει αυτό το σημαντικό ορόσημο, το τμήμα υψηλών επιδόσεων των Βαυαρών μόλις αποκάλυψε το νέο BMW XM.
Πρόκειται για το πρώτο supersuv της BMW και το δεύτερο μοντέλο στην ιστορία της που θα διατίθεται αποκλειστικά κατά παραγγελία, με το πρώτο να είναι η M1 του 1978.
Πέρα όμως από το πρώτο supersuv της BMW, είναι και το πρώτο M μοντέλο των Γερμανών που είναι ηλεκτροκίνητο, ενώ είναι και το δυνατότερο στην γκάμα Μ σήμερα, αφού στην κορυφαία του έκδοση αποδίδει 748 ίππους με 1.000 Nm ροπής, με το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο να εφοδιάζει και το υβριδικό αγωνιστικό αυτοκίνητο της BMW στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αντοχής του 2024.
Αναλύοντας τα τεχνικά, το XM θα υπάρχει διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με την πρώτη να αποδίδει συνδυαστικά 653 ίππους (489 από το θερμικό μοτέρ και 197 από τον ηλεκτροκινητήρα) με 800 Nm ροπής και τη δεύτερη -και μεγαλύτερη- να αποδίδει συνδυαστικά 748 ίππους (585 από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και 197 από τον ηλεκτροκινητήρα) με τη ροπή εδώ να σκαρφαλώνει στα 1.000 Nm!
Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ένας V8 4,4 λίτρων με τεχνολογία TwinPower Turbo και το σύστημα μετάδοσης στέλνει την κίνηση σε όλους τους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων Steptronic με ενσωματωμένο επάνω του τον ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος συνδυάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 25,7 kWh και η BMW ισχυρίζεται ότι αυτό επιτρέπει στο XM την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για 88 χιλιόμετρα.
Εμφανισιακά τώρα, το XM παραγωγής μοιάζει αρκετά με το πρωτότυπο μοντέλο που είδαμε πέρυσι και παρά το «βίτσιο» της BMW με τα μεγάλα νεφρά εμπρός να επεκτείνονται μέχρι χαμηλά στον προφυλακτήρα σε όλα τα νέα μοντέλα της, αυτό εφοδιάζεται με δύο πάλι μεγάλες γρίλιες αλλά αυτή τη φορά περιορισμένες μέχρι τη μέση της εμπρός όψης.
Επίσης, οι «δίδυμοι» προβολείς, που υπάρχουν στις νέες Σειρές X7 και 7 κάνουν την εμφάνισή τους και εδώ, όπως και οι εσοχές του καπό δίπλα στο σήμα BMW.
Στο πίσω μέρος τώρα, η εικόνα δεν είναι τόσο εντυπωσιακή όσο η μπροστινή, θυμίζοντας και άλλα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, ενώ τις εντυπώσεις «κλέβουν» οι τέσσερις εξαγωνικές απολήξεις της εξάτμισης και η εγκοπή στο επάνω μέρος του πίσω παραθύρου. Σε αυτό υπάρχουν αριστερά και δεξιά (στις επάνω άκρες) και δύο σήματα της BMW, θυμίζοντας το μοναδικό μέχρι σήμερα κατά παραγγελία μοντέλο των Βαυαρών, την Μ1.
Στα ενδότερα υπάρχει άφθονη δόση πολυτέλειας, με το επάνω μέρος του ταμπλό και των θυρών να είναι επενδυμένα με δέρμα και τα ειδικά σήματα Μ σε τιμόνι, καθίσματα και επιλογέα να δίνουν -σε συνδυασμό με τα ένθετα άνθρακα- μια σπορτίφ αίσθηση.
Από άποψη τεχνολογίας, το σύστημα infotainment περιλαμβάνει δύο καμπύλες οθόνες 14,5 ιντσών η κάθε μία και ένα head-up display, ενώ φυσικά παρών είναι και τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει σήμερα η BMW.
Όσο για τους χώρους, το XM είναι αυστηρά πενταθέσιο και ο χώρος αποσκευών είναι λίγο μεγαλύτερος από του iX στα 527 λίτρα με τα πίσω καθίσματα ανυψωμένα και στα 1.820 λίτρα με αυτά αναδιπλωμένα.
Τέλος, το νέο BMW XM είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στις αρχές του 2023 και την τιμή της να κυμαίνεται στα περίπου 200.000 ευρώ για την μικρή έκδοση.
Περισσότερες φωτογραφίες: