Moto NewsNews

BMW M 1000 R: «Γυμνό» και πρόστυχο με 210 ίππους!

Στα τέλη του 2018, η BMW Motorrad εισήγαγε την επιτυχημένη στρατηγική της σειράς αυτοκινήτων M και για μοτοσικλέτες και από τότε προσφέρει τον ειδικό εξοπλισμό M και τα εξαρτήματα M Performance Parts στις δίκυκλες δημιουργίες της, με τη νέα BMW M 1000 R -εφεξής M R για συντομία- να γίνεται το δεύτερο μοντέλο M της BMW Motorrad που γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του μετά την superbike M 1000 RR…

Στην επετειακή χρονιά των 50ών γενεθλίων της BMW M, η BMW Motorrad, με τη νέα M R, ακολουθεί πιστά τη δυναμική φιλοσοφία του πιο ισχυρού γράμματος στον κόσμο, αφού το γράμμα M είναι συνώνυμο με την επιτυχία στους αγώνες και τη μαγεία των μοντέλων BMW υψηλών επιδόσεων, ενώ απευθύνεται σε πελάτες με ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις αναφορικά με την απόδοση, την αποκλειστικότητα και την εξατομίκευση.


Με ισχύ κινητήρα 210 ίππων, βάρος 199 κιλά με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου, τεχνολογία ανάρτησης και αεροδυναμική σχεδιασμένη για υψηλή απόδοση στο δρόμο και γρήγορους γύρους στην πίστα, η νέα M R προσφέρει μία δυναμική οδηγική εμπειρία στην κατηγορία των «γυμνών», που μέχρι πρότινος βλέπαμε μόνο στα καθαρόαιμα superbikes!

Η νέα M R διαθέτει έναν τροποποιημένο, υδρόψυκτο 4-κύλινδρο εν σειρά κινητήρα, βασισμένο σε εκείνον της S 1000 RR. Η μέγιστη ισχύς του είναι 210 ίπποι στις 13.750 σ.α.λ., 45 δηλαδή περισσότεροι από την S 1000 R, ενώ η μέγιστη ροπή των 113 Nm παράγεται στις 11.000 σ.α.λ. (S 1000 R: 114 Nm στις 9.250 σ.α.λ).

Συγκριτικά δε με την S 1000 R, οι μέγιστες στροφές της M R είναι πλέον 14.600 σ.α.λ., τη στιγμή που παρέχεται αυξημένη πρόσφυση στον πίσω τροχό σε όλες τις ταχύτητες χάρη στην κοντύτερη δευτερεύουσα σχέση μετάδοσης, μέσω της χρήσης ενός πίσω γραναζιού με 47 δόντια (S 1000 R: 45 δόντια). Επιπλέον, οι σχέσεις μετάδοσης της 4ης, 5ης και 6ης ταχύτητας είναι κοντύτερες, γεγονός που ωφελεί στην καλύτερη επιτάχυνση και την πρόσφυση στον πίσω τροχό.

Εκτός από την τεχνολογία μετάδοσης κίνησης και ανάρτησης, η αεροδυναμική ήταν επίσης βασικό στοιχείο στις προδιαγραφές για την εξέλιξη της M R. Έτσι, στο απόλυτο «γυμνό»της BMW  ενσωματώθηκαν φτεράκια (winglets) στην περιοχή των μπροστινών, πλαϊνών πάνελ, με στόχο την επίτευξη ταχύτερων χρόνων στην πίστα και τη βελτίωση της οδηγικής ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες.

Ήδη με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, τα φτεράκια αρχίζουν να αποδίδουν παρέχοντας αύξηση του φορτίου του εμπρός τροχού κατά 11 κιλά, χάρη στην αεροδυναμική κάθετη δύναμη που παράγεται, ενώ οι υπεύθυνοι εξέλιξης της BMW Motorrad αντιστάθμισαν την ελαφρώς αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση -που προκαλεί η μικρή πρόσθετη μετωπική επιφάνεια και το σχήμα των Μ winglets- με έναν ανάλογα σχεδιασμένο εκτροπέα του αέρα, μπροστά από τον πίνακα οργάνων.

Η ανάρτηση και το πλαίσιο της νέας M R βασίζονται στην S 1000 R με κεντρικό στοιχείο το αλουμινένιο πλαίσιο τύπου γέφυρας. Στην M R, ο εμπρός τροχός ελέγχεται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο 45 χλστ. σε “All black” σχεδίαση, που διαθέτει την πρόσθετη δυνατότητα προσαρμογής της προφόρτισης του ελατηρίου σε συνδυασμό με το στάνταρ Dynamic Damping Control (DDC).
Επιπλέον, το πιρούνι της M R διαθέτει έναν τριπλό σφιγκτήρα επάνω στην περίτεχνα μηχανουργημένη τιμονόπλακα, καθώς και μαύρο, αλουμινένιο σωληνωτό τιμόνι με φαρδύτερη σχεδίαση που χαρακτηρίζεται από την επιγραφή “BMW M 1000 R”, η οποία είναι χαραγμένη με λέιζερ.

Νέοι στην M R είναι επίσης οι καθρέπτες που βρίσκονται εγκατεστημένοι στις άκρες του τιμονιού, οι οποίοι είναι κατασκευασμένοι από σφυρήλατο αλουμίνιο.

Μετά την M 1000 RR, η νέα M R είναι η δεύτερη μοτοσυκλέτα της BMW που διαθέτει φρένα M. Αυτά περιλαμβάνουν δαγκάνες Μ με μία μπλε ανοδιωμένη επίστρωση και δύο δισκόφρενα διαμέτρου 320 χλστ. και πάχους 5 χλστ., με τις βάσεις να είναι κατασκευασμένες από μαύρο ανοδιωμένο αλουμίνιο.

Το συγκεκριμένο σύστημα πέδησης, το οποίο είναι εξοπλισμένο με μία νέα ακτινική αντλία στη μανέτα φρένου, αυτή τη στιγμή σηματοδοτεί την επιτομή της εξέλιξης στον τομέα όσον αφορά τα συστήματα πέδησης που προορίζονται για χρήση στο δρόμο.


Brake Slide Assist: Βοηθά τον αναβάτη να φρενάρει ντριφτάροντας!

Η νέα λειτουργία Brake Slide Assist είναι μία σημαντική και πολύ χρήσιμη καινοτομία, κυρίως για τους αναβάτες πίστας. Η συγκεκριμένη λειτουργία επιτρέπει στον αναβάτη να φρενάρει με ντριφτ μπαίνοντας στις στροφές, με σταθερή ολίσθηση…

Κλείνοντας με τον πίνακα οργάνων της νέας M R, αυτός αντικατοπτρίζει τη σχεδίαση της M RR, προσφέροντας επίσης το M start-up animation. Έτσι, η διευρυμένη απεικόνιση της κόκκινης περιοχής του στροφόμετρου είναι νέο χαρακτηριστικό, ενώ ως προαιρετικός εξοπλισμός, η χρήση του M GPS Laptrigger και του M GPS Datalogger μπορεί να αναβαθμιστεί και να παρέχεται μέσω ενός κωδικού ενεργοποίησης, μέσω της διεπαφής OBD του πίνακα οργάνων.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας BMW M 1000 R:

• M RR shift cam κινητήρας, ισχύς 154 kW (210 hp) στις 13.750 σαλ. και κατά συνέπεια αυξημένη κατά 33 kW (45 hp) συγκριτικά με της S 1000 R. Μέγιστη ροπή 113 Nm στις 11.000 σαλ. (S 1000 R: 114 Nm στις 9.250 σαλ.).

• Κοντύτερη δευτερεύουσα σχέση μετάδοσης (γρανάζι με 47 δόντια αντί 45).

• Κοντύτερες σχέσεις μετάδοσης για την 4η, 5η και 6η ταχύτητα.

• Βελτιστοποιημένο σύστημα εισαγωγής με μεταβλητές χοάνες εισαγωγής για βελτιωμένη ανταλλαγή φορτίου στις υψηλές στροφές του κινητήρα.

• Πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο.

• Αλυσίδα M Endurance.

• Λειτουργίες οδήγησης (riding modes) “Rain”, “Road”, “Dynamic”, “Race” και “Race Pro1-3” καθώς και η τελευταία γενιά του Dynamic Traction Control DTC και λειτουργία wheelie DTC με αισθητήρες αδρανειακής μέτρησης 6 αξόνων.

• Τρεις ρυθμιζόμενες λειτουργίες γκαζιού διαθέσιμες τώρα για βέλτιστη απόκριση. “Engine Brake” με δυνατότητα ρύθμισης τριών επιπέδων του φρένου κινητήρα σε λειτουργία “Race Pro”.  

• Το Brake Slide Assist βοηθά τον οδηγό να φρενάρει ντριφτάροντας.

• Shift Assistant Pro για γρήγορα ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς χρήση συμπλέκτη. Το μοτίβο αλλαγής ταχυτήτων μπορεί εύκολα να αντιστραφεί για αγωνιστική χρήση.

• Launch Control για τέλειες εκκινήσεις στην πίστα και Pit-Lane-Limiter για διατήρηση της οριζόμενης ταχύτητας με ακρίβεια στο pit lane.

• Hill Start Control Pro για άνετη εκκίνηση σε ανηφόρες.

• M winglets και εκτροπείς αέρα: Φρενάρισμα αργότερα και επιτάχυνση νωρίτερα, καθώς και περισσότερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες χάρη στην αεροδυναμική κάθετη δύναμη.

• Αεροτομή κινητήρα.

• Ανεστραμμένο πιρούνι σε σχεδίαση “All black” με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε συνδυασμό με στάνταρ DDC.

• Φρένα M στο Dynamic Roadster της BMW Motorrad για πρώτη φορά: Η M R προσφέρει μέγιστη απόδοση πέδησης σε επαρχιακούς δρόμους και στην πίστα.

• Σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου.

• Ζάντες M Carbon με διακοσμητικές λωρίδες M και γράμματα M στη στεφάνη: Υψηλών προδιαγραφών high-tech εξαρτήματα προσφέρουν μέγιστη απόδοση ως μέρος του M Competition Package.

• Μανέτες φρένου και συμπλέκτη Μ.

• Ρυθμιζόμενο αμορτισέρ τιμονιού.

• Μηχανουργημένη τιμονόπλακα.

• Φαρδύτερο σωληνωτό τιμόνι συγκριτικά με την S 1000 R, με επιγραφή “BMW M 1000 R” χαραγμένη με λέιζερ.

• Καθρέπτες στις άκρες του τιμονιού.

• Κύριος προβολέας με λογότυπο M.

• Μικρή βάση πινακίδας κυκλοφορίας.

• Πίνακας οργάνων με μεγάλη, ευανάγνωστη οθόνη TFT 6.5”, animation start-up με λογότυπο M και διεπαφή OBD για το M GPS Datalogger και το M GPS Laptrigger που μπορεί να χρησιμοποιείται μέσω κωδικού ενεργοποίησης.

• Στροφόμετρο (κόκκινη περιοχή) με νέα σχεδίαση.

• Ελαφριά μπαταρία M, πίσω θύρα φόρτισης USB, ισχυρές μονάδες φώτων LED, ηλεκτρονικό cruise control και θερμαινόμενα γκριπ.

• Keyless Ride Light (μόνο ανάφλεξη).

• M Design και δυναμική σχεδιαστική γλώσσα υποδηλώνουν τις απόλυτες επιδόσεις roadster.

• M Competition Package.

• RDC στάνταρ.

• Εκτενής γκάμα προαιρετικών αξεσουάρ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Related posts
Auto NewsNews

300 ίπποι και αυτόματο 8άρι για το ανανεωμένο Toyota GR Yaris!

Auto NewsNews

DS 3 Esprit De Voyage: Ωδή στην κομψότητα…

Auto NewsNews

Δοκιμές στην έρημο για την BMW iX5 Hydrogen!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!