Αυτό είναι το νέο BMW iX3, το ολοκαίνουριο αμιγώς ηλεκτρικό SUV το οποίο επανεκκινεί την πορεία των Βαυαρών προς την ηλεκτροκίνηση BEV.
Χρησιμοποιώντας την πέμπτη γενιά του ηλεκτροκίνητου συστήματος eDrive της BMW σε ένα ελαφρώς τροποποιημένο πλαίσιο από X3, το νέο μοντέλο σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ένα μοντέλο της BMW θα κινείται με κινητήρες BEV, PHEV, βενζίνης ή diesel, κάτι που το εργοστάσιο του Μονάχου παλεύει να καταστήσει σύνηθες εδώ και καιρό.
Το νέο iX3 θα κατασκευάζεται στην Κίνα και θα κυκλοφορήσει σε κάποιες αγορές από φέτος, ενώ οι υπόλοιπες χώρες θα ακολουθήσουν το 2021. Η τιμή του επίσης αναμένεται να αποκαλυφθεί.
Το νέο iX3 κατασκευάζεται με βάση την τεχνολογία eDrive που είδαμε για πρώτη φορά στο i3. Η πυκνότητα της μπαταρίας έχει αυξηθεί ταυτόχρονα με τη χωρητικότητα φόρτισης, ενώ κινητήρας και μηχανικά μέρη έχουν επωφεληθεί από επτά χρόνια έρευνας και ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τη BMW το νέο σύστημα κίνησης είναι κατά 30% πιο αποδοτικό σε σχέση με κάθε άλλο που τοποθετείται σε αυτοκίνητα της εταιρείας έως σήμερα, ενώ θα τροφοδοτεί μελλοντικά και το iX5.
Στο iX3, το ηλεκτροκίνητο σύνολο αποδίδει 285 ίππους ισχύος και 400 Nm ροπής, κάνοντας έτσι το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και φτάνοντας σε τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Αν μάλιστα συνδυαστεί και με τη μπαταρία των 80KWh, αντί για τη βασική των 74kWh, το νέο iX3 μπορεί να φτάσει σε αυτονομία τα 460 χλμ.!
Φυσικά η αυτονομία εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί ανάλογα με τη χρήση που κάνει ο οδηγός στα συστήματα ανάκτησης ενέργειας.
Με στόχο να διαφοροποιηθεί από το X3, το νέο iX3 φοράει το «ηλεκτρικό» αμάξωμα της BMW το οποίο χρησιμοποιεί μια κλειστή γρίλια εμπρός και διάφορες μπλε λεπτομέρειες, ενώ ο αεροδυναμικό συντελεστής του διαμορφώνεται σε 0,29.
Περισσότερες φωτογραφίες: