Auto NewsNews

Batur: To μοντέλο με το οποίο η Bentley «στέλνει» τον θρυλικό W12 στο χρονοντούλαπο της ιστορίας!

Η Bentley ανακοινώνει το τέλος παραγωγής του θρυλικού W12, με την ισχυρότερη έκδοση στην ιστορία του να τροφοδοτεί τη νέα Batur!

Μιλάμε για μόνο 750 ίππους και 100 κιλά ροπής…

Η Bentley ανακοίνωσε πως -μετά από 20 χρόνια πολύτιμων υπηρεσιών- θα σταματήσει την παραγωγή του 12κύλινδρου βενζινοκινητήρα της τον Απρίλιο του 2024.

Μέχρι τότε στο Dream Factory της εταιρείας στο Crewe της Αγγλίας θα έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 100.000 μονάδες του εμβληματικού W12, όλες στο χέρι!

Η απόφαση έρχεται ως μέρος του προγράμματος της Bentley προς ένα βιώσιμο μέλλον μέσω της στρατηγικής Beyond100, η οποία προβλέπει την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση όλης της γκάμας μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας, με απώτερο στόχο τη μείωση των μέσων εκπομπών CO2 του στόλου της στα 0 γρ./χλμ.!

Εδώ να θυμίσουμε ότι αυτό το ταξίδι έχει ήδη ξεκινήσει, με την παρουσίαση των Bentayga και Flying Spur Hybrid, των οποίων η ζήτηση ξεπέρασε τις προσδοκίες της εταιρείας.

“Όταν θα σταματήσει η παραγωγή του W12, ολόκληρη η γκάμα μοντέλων της Bentley θα είναι διαθέσιμη με την δυνατότητα επιλογής ενός υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης.”

Βέβαια, η Bentley έχει αποφασίσει να γράψει έναν ηχηρό επίλογο για τον W12 και πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξέλιξη της ισχυρότερης έκδοσης που δημιούργησε ποτέ για τον συγκεκριμένο κινητήρα…

Πιο συγκεκριμένα, η απόλυτη εκδοχή του W12 -που προορίζεται για τις μόλις 18 Bentley Batur που θα κατασκευαστούν χειροποίητα από τη Mulliner- έχει πλέον πιστοποιηθεί πως θα αποδίδει 750 ίππους και 1.000 Nm ροπής, με αποτέλεσμα το περιορισμένης παραγωγής Grand Tourer να γίνεται η πιο ισχυρή Bentley που κατασκευάστηκε ποτέ!

Πέρα όμως από την εξαιρετικά συλλεκτική Batur, η Bentley θα συνεχίσει να διαθέτει μέχρι τον Απρίλιο toy 2024 τον εμβληματικο W12 και στις εκδόσεις Speed των Continental GT, Bentayga και Flying Spur, καθώς και στις Continental GT Mulliner και Flying Spur Mulliner.

Για την ιστορία, ο θρυλικός 6.0 twin-turbo W12 της Bentley δημιουργήθηκε το 2002 και μέσα από μια διαδικασία συνεχούς εξέλιξης συνεχίζει να χρησιμοποιείται έως σήμερα.

Η μοναδική του διαμόρφωση σε W επιτρέπει στον κινητήρα να είναι 24% πιο κοντός από έναν αντίστοιχο V12, προς όφελος της χωροταξικής διαμόρφωσης καθώς επιτρέπει την μεγιστοποίηση του χώρου της καμπίνας.

Η τελευταία γενιά του W12 παρουσιάστηκε στη Bentayga το 2015. Η ριζική αναβάθμιση του κινητήρα περιλάμβανε μεταξύ άλλων ενισχυμένο κατά 30% στροφαλοθάλαμο καθώς και ειδική επίστρωση στις επιφάνειες των κυλίνδρων για μείωση των τριβών και βελτίωση της αντοχής στη διάβρωση.

Επιπλέον, βελτιώσεις έγιναν και στο σύστημα ψύξης του κινητήρα ο οποίος διαθέτει τρία ξεχωριστά κυκλώματα ψύξης.

Το πρώτο έχει σχεδιαστεί για να φέρνει τις κυλινδροκεφαλές στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας όσο το δυνατόν ταχύτερα για βέλτιστη απόδοση και χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Το δεύτερο ψύχει το μπλοκ του κινητήρα και το σύστημα λίπανσης, ενώ το τρίτο χειρίζεται το θερμικό φορτίο στους υπερτροφοδότες, με κάθε κύκλωμα να διαθέτει δική του αντλία νερού, επιτρέποντας βέλτιστο εξατομικευμένο έλεγχο.

Παράλληλα, ο W12 συνδυάζει άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης (200 bar) με έμμεσο ψεκασμό χαμηλής πίεσης (6 bar) στην εισαγωγή. Ο συνδυασμός των δύο συστημάτων βελτιώνει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, μειώνει τις εκπομπές σωματιδίων και βελτιστοποιεί την καμπύλη απόδοσης ισχύος και ροπής, ενώ οι υπερτροφοδότες twinscroll ελαχιστοποιούν τον χρόνο απόκρισης και επιτρέπουν έναν πιο αποτελεσματικό σχεδιασμό της εξαγωγής. Οι πολλαπλές εξαγωγής των τριών μπροστινών και των τριών πίσω κυλίνδρων είναι ξεχωριστές μεταξύ τους, τη στιγμή που το κέλυφος των υπερτροφοδοτών είναι κολλημένο απευθείας στις πολλαπλές και διαθέτει ενσωματωμένους αισθητήρες ταχύτητας, επιτρέποντας την συνεχή παρακολούθηση της λειτουργίας τους για μέγιστη απόδοση.

Τέλος, στη νεότερη εκδοχή του, ο W12 διαθέτει και το σύστημα Variable Displacement της Bentley, το οποίο απενεργοποιεί τους μισούς κυλίνδρους υπό καθορισμένες συνθήκες. Έτσι, οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, ο ψεκασμός καυσίμου και η ανάφλεξη απενεργοποιούνται σε καθορισμένους κυλίνδρους, με τον κινητήρα να λειτουργεί ως εξακύλινδρος για χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται στις σχέσεις τρία έως οκτώ του κιβωτίου και κάτω από τις 3.000 σ.α.λ., όταν το ζητούμενο φορτίο ροπής δεν ξεπερνά τα 300 Nm.

Αυτά όμως θα αποτελούν παρελθόν από τον Μάιο του 2024…

Related posts
Auto NewsMoto NewsNews

Αναλογικά τέλη κυκλοφορίας: Σε ισχύ από τον Απρίλιο!

Moto NewsNews

Aprilia Tuareg Racing: Ξεκινά η φετινή σεζόν...

Auto NewsEcoNews

Πρώτη ματιά στο ηλεκτρικό Isuzu D-Max…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!