Η Ford αποκάλυψε το νέο Focus ST, που εξελίχθηκε από τη Ford Performance για να προσφέρει τις έντονες συγκινήσεις ενός «καυτού» χάτσμπακ σε συνδυασμό με την κομψότητα, την άνεση και την πρακτικότητα ενός οικογενειακού μοντέλου.
Τη βάση για την δυναμική συμπεριφορά του νέου Focus ST αποτελεί η τέταρτη γενιά του «απλού» Focus, τη στιγμή που η νέα πλατφόρμα C2 της Ford έχει αναβαθμιστεί με προηγμένα συστήματα ανάρτησης, πέδησης και κίνησης, τα οποία δημιουργούν το ταχύτερο -αλλά και πιο απολαυστικό στην οδήγηση- Focus ST που κατασκευάστηκε ποτέ.
Από πλευράς κινητήρα, το νέο Focus ST «φοράει» τη νέα γενιά του αλουμινένιου EcoBoost κινητήρα της Ford των 2,3 λίτρων, που για την περίσταση αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 420 Nm από τις 3.000 μέχρι και τις 4.000 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0‑100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 6 δευτερολέπτων!
Επιπλέον, το νέο Focus ST θα διατίθεται και σε έκδοση πετρελαίου, η οποία θα κινείται από έναν δίλιτρο Ecoblue κινητήρα, που αποδίδει 190 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm σταθερά από τις 2.000 έως και 3.000 σ.α.λ.
Όσο για τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων, αυτά είναι είτε ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, που επιτρέπει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων και πιο σπορ αίσθηση με πιο κοντές διαδρομές σε σχέση με το απλό μοντέλο, είτε ένα αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων με paddles πίσω από το τιμόνι για την χειροκίνητη λειτουργία.
Στις εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο θα είναι διαθέσιμη και η τεχνολογία rev-matching (με ενδεικτική λυχνία αλλαγής σχέσης), με την οποία επιτυγχάνεται ο συγχρονισμός των στροφών του κινητήρα με τρόπο ανάλογο με εκείνον που είδαμε στην Ford Mustang και στο i30 N (Performance Pack).
Για τη μέγιστη οδηγική εμπειρία υιοθετείται και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό eLSD. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για να μειώσει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση έχοντας τη δυνατότητα να διανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε εκείνον με την περισσότερη πρόσφυση, ώστε να αντισταθμιστεί το σπινάρισμα που μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση στις στροφές.
Επιπλέον, τα πετρελαιοκίνητα Focus ST υιοθετούν και την τεχνολογία Torque Vectoring Control, που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, φρενάροντας στις στροφές τον εσωτερικό εμπρός τροχό.
Κάτι επίσης που πρέπει να αναφέρουμε είναι και τα διαθέσιμα προφιλ οδήγησης, τα οποία στην «απλή» έκδοση είναι τρία (Slippery/Wet, Normal και Sport), ενώ στην έκδοση με το Performance Pack υπάρχει διαθέσιμο και ένα τέταρτο (Track) για χρήση στην πίστα. Στις εκδόσεις με το συγκεκριμένο πακέτο υπάρχει διαθέσιμο και σύστημα Launch Control για γρήγορες εκκινήσεις από στάση στην πίστα.
Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι το νέο Focus ST θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2019 και ανάμεσα στις εξωτερικές αποχρώσεις που συναντούμε στα συμβατικά Focus, θα περιλαμβάνονται και οι αποκλειστικές αποχρώσεις Ford Performance Blue και Orange Fury, μαζί με τις Frozen White, Magnetic grey, Race Red, Ruby Red και Shadow Black.
Περισσότερες φωτογραφίες: