In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Ιωάννης Μακρής

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΗΣ

Ένας ακόμη αγωνιζόμενος που άφησε το στίγμα του στους αγώνες αυτοκινήτου, είναι ο Ιωάννης Μακρής.

Με καταγωγή από την Αθήνα, όπου και ήταν μόνιμος κάτοικος μέχρι τα φοιτητικά του χρόνια, έρχεται στη Θεσσαλονίκη το 1969 όπου και τελειώνει τις σπουδές του, παίρνοντας το πτυχίο χειρουργικής.

Είχε μεγάλη αγάπη για το αυτοκίνητο από μικρό παιδί και γενικότερα για όλα τα πέριξ αυτού και ιδιαίτερα για τους αγώνες αυτοκίνητου. Μαθητής γυμνασίου και ανέβαινε στα βουνά, για να παρακολουθήσει σαν θεατής το Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ όταν ήρθε η κατάλληλη στιγμή ασχολήθηκε και ο ίδιος με τους αγώνες.

Είχε σαν πρότυπα μεγάλους οδηγούς της εποχής, που μπορούσε κάποιος να τους συναντήσει στο τότε στέκι των οδηγών στην Αθήνα, στην πλατεία Κολωνακίου, στο Βυζαντινό: Γιώργος Ραπτόπουλος, Σταύρος Γεωργιάδης (Βόρειος), Χρήστος Γέσιος (Γασπάρ), Κοτσώνης, Γιάννης Μειμαρίδης (Μαύρος), Σωτήρης Σοφιανόπουλος (Ειπώρχ), με τους δυο τελευταίους μάλιστα να είναι πολύ καλοί οικογενειακοί του φίλοι. Όπως πολύ καλός φίλος του ο Μίλτος Ανδριόπουλος (συνοδηγός του Siroco – Τάσος Λιβιεράτος). Ονόματα θρύλοι του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι οποίοι του στάθηκαν και σαν «δάσκαλοι», μαθαίνοντάς του τα μυστικά της αγωνιστικής οδήγησης.

Με το που ήρθε Θεσσαλονίκη, βέβαια άρχισε να πηγαίνει στου ΤΟΤΤΗ, το Θεσσαλονικιό στέκι των οδηγών στην αρχή της νέας παραλίας. Αλλά επειδή ήταν πολύ «άτακτοι» έφυγαν από εκεί και έκαναν στέκι το «Βοζίκη» δίπλα στο σημερινό «Ναταλί» μέσα στο στενό.

Πρώτη φορά λοιπόν που δηλώνει συμμετοχή σε αγώνα είναι το 1969, στο Εαρινό Ράλλυ, με ένα Volvo 122 (το αυτοκίνητο ήταν δώρο του πατέρα του για το πτυχίο ιατρικής) και συνοδηγό τον «Μαύρο». Δυστυχώς όμως δεν θα τρέξει στον αγώνα, γιατί στα δοκιμαστικά έσπασε ο κινητήρας του αυτοκινήτου. Έτσι ο πρώτος αγώνας που θα κάνει σαν οδηγός, είναι το 1970 η ανάβαση Πολυγύρου. Την εποχή εκείνη μπορούσε ένα αυτοκίνητο να οδηγηθεί από δυο διαφορετικούς οδηγούς. Έτσι λοιπόν «ντουμπλάρισε» την BMW 1600 του Σταύρου Μαράτου (Πρόεδρος του Α.Ο.Θ. την εποχή εκείνη).

Την επόμενη χρονιά 1971, θα συμμετάσχει σε αγώνες Auto cross με ένα Fiat 128, που είχε αγοράσει καινούργιο για προσωπικό αυτοκίνητο. Καλύτερη εμφάνιση στον αγώνα που έγινε στην πίστα του Πανοράματος, στην Θεσσαλονίκη. Ένας πολύ δύσκολος αγώνας με άσχημες συνθήκες, στον οποίο στην αρχή τα πήγαινε πολύ καλά, αλλά προς το τέλος στράβωσε η κρεμαργιέρα του 128 και έτσι απλώς προσπάθησε να τερματίσει.

Μάλιστα για την ιστορία να αναφέρουμε ότι στον αγώνα ήταν θεατής και ο Κώστας Καββαθάς (4 ΤΡΟΧΟΙ) με δημοσιογραφική ιδιότητα, δηλώνοντας στο τέλος ότι «ο αγώνας είναι απαράδεκτος».

Τo 1971 επίσης θα πάρει μέρος στον πρώτο του αγώνα Ράλλυ και πιο συγκεκριμένα στο 3ο Ράλλυ Θερμαΐκού, που έγινε στις 14 Μαρτίου του 1971. Συνοδηγός στο Fiat 128 θα είναι ο Σταύρος Μαράτος. Θα συμμετάσχουν και οι δυο με ψευδώνυμα Sirkam – Stamar, που είναι το όνομά τους ανάποδα. Ήταν ένας αγώνας μεικτός, με ειδικές σε άσφαλτο αλλά και σε χώμα. Τερμάτισαν 12οι γενικής κατάταξης.

Από το 1972 και μετά θα κάθεται στο κάθισμα του συνοδηγού. Αρχής γενομένης από το Ford Capri 2300, του Γάκη Καλεμτζάκη. Θα πάρουν μέρος στο Ράλλυ Φίλιππων Καβάλας. Θα εγκαταλείψουν όμως από σπασμένο κάρτερ μηχανής.

Και το 1973 θα είναι συνοδηγός του Σωτήρη Ζαφρανά. Οι αδελφοί Ζαφρανά, Σωτήρης και Αλέξανδρος, είχαν φέρει ένα Opel Kadett Rallye απλό από Γερμανία για να το ετοιμάσουν για αγώνες σε πίστα και συγκεκριμένα για το Τατόι. Πριν όμως αρχίσει η ετοιμασία, το έτρεξαν σε κάποιους αγώνες Ράλλυ, μεταξύ των οποίων και το 5ο Ράλλυ Θερμαικού, που εγκατέλειψαν από διαφορικό, αλλά στον επόμενο αγώνα έγινε η έκπληξη

8-9/9/1973 | 7ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ

Ένας διήμερος αγώνας, σε χώμα και άσφαλτο με park ferme στην Βέροια. Σκληρός αγώνας, με την ασφάλτινη Ειδική Διαδρομή του Χολομώντα να παίρνει εκκίνηση από Αρναία και να τερματίζει στην Γαλάτιστα και φυσικά να κεντρίζει το ενδιαφέρον όλων, αφού ήθελε πολύ καλή προετοιμασία και τακτική από μέρος των πληρωμάτων.

Μετά την ειδική διαδρομή «Σανά», πηγαίνοντας για την τελευταία Ειδική του αγώνα «Χολομώντας 2», τους πληροφόρησαν ότι ήταν το μοναδικό πλήρωμα που συνέχιζε τον αγώνα. Συνέχισαν όσο πιο ήρεμα μπορούσαν και τερμάτισαν μπροστά στην ΧΑΝΘ, στην 1η θέση γενικής κατάταξης και στην 1η θέση κλάσης 2/2000.

To 1973 θα πάρει μέρος και σ’ έναν ακόμη αγώνα… Στο 11ο Ράλλυ Σκρα Κιλκίς Λαχανά. Συνοδηγός του Γάκη Καλεμτζάκη με ένα Opel Kadett Rallye. Το αυτοκίνητο το αγόρασε ο Γάκης από την ΕΛΦΙΝΚΟ, από τον Τζόνι Πεσματζόγλου, με το οποίο όμως δυστυχώς εγκατέλειψαν στην Ειδική Διαδρομή «Σέλι», από ηλεκτρικά

12 – 13 / 9 / 1975 | 9ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.

Συμμετέχει σε ένα ακόμη Ράλλυ Δ.Ε.Θ., αυτό του 1975. Συνοδηγός του Αντώνη Παρταλιού (Πρόεδρος και αυτός για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα του Α.Ο.Θ.) με Datsun 1200 coupe. Θα τερματίσουν στην 7η θέση γενικής κατάταξης και στην 1η θέση κλάσης 1/1300.

Και το Ράλλυ  Δ.Ε.Θ. του 1975 ήταν και ο τελευταίος αγώνας του Ιωάννη Μακρή. Από το 1976 ξαναγυρίζει στην Αθήνα και ασχολείται αποκλειστικά με την επαγγελματική του καριέρα.

Η «καλή στιγμή» που θα θυμάται πάντα είναι βέβαια ο τερματισμός στην 1η θέση γενικής στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1973 και το σημαντικότερο ότι δεν είχε ποτέ ατύχημα.

Κλείνοντας, για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το 1975 που διοργανώθηκε το πρώτο Ελληνοβουλγαρικό moto cross, ο κύριος Μακρής ήταν ο γιατρός του αγώνα! Μάλιστα όταν κτύπησε ένας Βούλγαρος αναβάτης του παρέσχε τις πρώτες βοήθειες και τον μετέφερε στο νοσοκομείο με το αυτοκίνητο του. Γι’ αυτή του την ενέργεια τιμήθηκε από την βουλγαρική λέσχη που συνδιοργάνωνε τον αγώνα μαζί με την ΕΛΠΑ. Να «πούμε» εδώ ότι είναι γιατρός χειρούργος και διετέλεσε διευθυντής χειρουργικής κλινικής, όπως και Πρόεδρος της χειρουργικής ελληνικής εταιρίας.

Βέβαια έχει και δίπλωμα κριτή – χρονομέτρη και ήταν μέλος του αγωνιστικού της ΕΛΠΑ. Ένας αξιαγάπητος κύριος, πολύ καλός συνομιλητής, που του άρεσαν πολύ οι αγώνες εκείνων των χρόνων, που μ’ ένα αυτοκίνητο βόλτας μπορούσες να τρέξεις σε Ράλλυ… «Ήταν η γοητεία της εποχής…» όπως μας εκμυστηρεύτηκε.                                                                                           Ιωάννης Μακρής, ο αγωνιζόμενος με την ερασιτεχνική προσέγγιση και την μεγάλη αγάπη για τους αγώνες…

*Δείτε όλα τα Αγωνιστικά Πορτρέτα που κάναμε μέχρι σήμερα κάνοντας κλικ εδώ.

Related posts
Formula 1HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolΧρήστος Κίτσος

F1 - Chinese GP: Η ιστορία του κινεζικού Grand Prix…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Νίκος Υφαντίδης

In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Κροατίας: Από το Delta Rally του ’74, στον τέταρτο γύρο του ’24…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!