FeaturesIn Pen & Ink

Αφιέρωμα: Η ιστορία της Peugeot στις 24 ώρες του Le Mans…

H Peugeot φέτος -μετά από απουσία 12 ετών- επέστρεψε στις 24 Ώρες του Le Mans, τον παλαιότερο εν ενεργεία αγώνα αντοχής στον κόσμο.

Ποια όμως είναι η σχέση της με τον θρυλικό 24ωρο που φέτος έκλεισε 100 χρόνια; Ας δούμε αναλυτικά παρακάτω…

Αρχίζοντας από την ιστορία του αγώνα, η φετινή έκδοση των 24 Ωρών του Le Mans σηματοδότησε τα 100ά γενέθλια του αγώνα, με τον πρώτο αγώνα αντοχής να γίνεται εκεί στις 26 και 27 Μαΐου του 1923 και έκτοτε να διεξάγεται κάθε χρόνο, με εξαίρεση τις χρονιές 2021, 2020, 1968 και 1936, όπως και από το 1940 έως το 1948, λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και της αμέσως μεταπολεμικής περιόδου.

Μιλάμε λοιπόν για τον αρχαιότερο εν ενεργεία αγώνα αντοχής, που αποκαλείται μάλιστα και ως το «Grand Prix of Endurance and Efficiency», ενώ αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς αγώνες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA.

H Peugeot σε αυτόν έχει γράψει τη δική της χρυσή ιστορία, με κορυφαίες στιγμές σ’ αυτήν τις χρονιές 1992, 1993 και 2009, όπου και κέρδισε τον αγώνα.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτές…

Πιο συγκεκριμένα, η ιστορία της Peugeot στις 24 Ώρες του Le Mans ξεκινάει το 1926 (στην 3η έκδοση του αγώνα!), όπου η γαλλική μάρκα συμμετέχει με δύο αυτοκίνητα τύπου 174S. Τα δύο αυτοκίνητα δυστυχώς αποκλείστηκαν, καθώς δεν ήταν αξιόπιστα για όλο τον αγώνα, όπως προέβλεπαν οι τότε κανονισμοί.

Το 1991, δυο Peugeot 905 συμμετέχουν στο Le Mans. Δεν θα φτάσουν στη γραμμή τερματισμού, αλλά ο Yannick Dalmas σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου με το #6 Peugeot 905.

Το 1992 η Peugeot μπαίνει στον αγώνα με τρία αυτοκίνητα και κερδίζει για πρώτη φορά με το #1 Peugeot 905 των Dalmas/ Warwick/ Blundell, ενώ το #2 905 (Baldi/ Alliot/ Jabouille) τερματίζει στην τρίτη θέση, επτά γύρους πίσω από τον νικητή !

Την επόμενη χρονιά, το 1993, τρία Peugeot 905 -μετά από μια σκληρή μάχη με την Toyota- παίρνουν τη νίκη και σημειώνουν ένα ιστορικό χατ-τρικ. Οι Brabham/Helary/ Bouchut ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, μπροστά από τους Dalmas/ Boutsen/ Fabi και Alliot/ Baldi/ Jabouille.

Και έπρεπε να περάσουν 14 χρόνια μετά το χατ-τρικ του 1993 για να επιστρέψει η Peugeot το 2007 και να έχει μια επιτυχημένη επιστροφή στις 24 Ώρες του Le Mans, τερματίζοντας δεύτερη με το νέο Peugeot 908 Hdi FAP με τους Stephane Sarrazin, Pedro Lamy και Sebastien Bourdais στο τιμόνι.

Δυο χρόνια αργότερα, το 2009, η Peugeot συμμετέχει με τρία 908 HDi FAP στις 24 Ώρες του Le Mans. Εκτός από ένα μικρό χρονικό διάστημα στην αρχή του αγώνα, η Peugeot οδήγησε τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος, πρώτα με το #8 908 των Bourdais/ Montagny/Sarrazin και στη συνέχεια με το #9 των Brabham/Gene/Wurz που τερμάτισαν πρώτοι, όντας επικεφαλής από την πέμπτη ώρα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.

Το 2010 τέσσερα Peugeot εκκίνησαν στην 78η διοργάνωση του 24 Hours of Le Mans. Δυστυχώς, κανένα από αυτά δεν θα δει την καρό σημαία λόγω πολλών μηχανικών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων τριών αστοχιών κινητήρα, κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Έναν χρόνο όμως αργότερα, το 2011, μπροστά σε 249.500 οπαδούς, η Team Peugeot Total οδήγησε τα τρία αυτοκίνητά της στη γραμμή τερματισμού. Μετά από έναν γεμάτο δράση αγώνα, το τρίο Bourdais/ Lamy/ Pagenaud (#9 Peugeot 908) τερματίζει μόλις 13”854 πίσω από τη νικήτρια ομάδα, μία από τις μικρότερες διαφορές που έχουν καταγραφεί ποτέ στη γραμμή τερματισμού των 24 ωρών του Le Mans.

Related posts
In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Αλέξης Σκουβάκλης

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Οικογένεια Ζαφρανά

FeaturesIn Pen & Ink

Θέμα: Τα Top-10 αυτοκίνητα σε πωλήσεις στην Ευρώπη το 2023

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!