Το… «κουτί» του Ισηγόνη που άλλαξε την ιστορία!
Εξήντα χρόνια συμπληρώθηκαν πριν λίγες μέρες από την ημέρα που παρουσιάστηκε το Mini, το αυτοκίνητο – θρύλος που σημάδεψε τον 20ο αιώνα και έφερε τα πάνω κάτω στην αυτοκίνηση.
Έργο ενός ιδιόρρυθμου Σμυρνιού, του Αλέκου Ισηγόνη, με καταγωγή από την… Πάρο, φτιάχτηκε για να αντιμετωπίσει τα γερμανικά microcars τις… τσιχλόφουσκες όπως τα έλεγαν…
Ο κόσμος δεν είχε ανακάμψει από τα δεινά του πολέμου και είχε ξεσπάσει η πετρελαϊκή κρίση με το Σουέζ! Ο Ισηγόνης, χωρίς καλά – καλά να το καταλάβει έβαλε τις βάσεις για το πώς θα κατασκευάζονται, όχι μόνο τα μικρά αλλά τα μεσαία και τα πιο μεγάλα αυτοκίνητα: το μοτέρ εμπρός και εγκάρσια τοποθετημένο, η κίνηση εμπρός και αμάξωμα λίγο πολύ δύο όγκων ή αυτό που στην Ελλάδα (και αλλού) συνηθίσαμε να αποκαλούμε χάτσμπακ.
Πολύ γρήγορα το Mini, είτε ως Austin είτε ως Morris όπως κυκλοφόρησε, έπαψε να είναι ένα «τίμιο εργαλείο» για να αντιμετωπιστεί η πετρελαϊκή κρίση -που στο μεταξύ είχε περάσει- και άρχισε να γίνεται το αγαπημένο αυτοκίνητο της νεολαίας, των ηθοποιών, των τραγουδιστών αλλά και των μεγιστάνων! Ακόμη και ο… Έντσο Φερράρι είχε αποκτήσει το δικό του … Mini που του είχε δωρίσει τα κλειδιά ο ίδιος ο Ισηγόνης στη Μόντενα!
Το Mini άρχισε να κερδίζει αγώνες, ως Cooper και Cooper S και έφθασε να κυριαρχεί στο… Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ! Το ίδιο συνέβη και στην Ελλάδα με τον πιο διάσημο ιδιοκτήτη του να είναι τότε η… Αλίκη Βουγιουκλάκη με το πασίγνωστο πράσινο Mini Cooper της, δώρο από τον Παπαμιχαήλ…
Στους αγώνες έγραψε τη δική του ιστορία με όλα σχεδόν τα γνωστά ονόματα της εποχής να έχουν περάσει από το… τιμόνι του!
Μεϊμαρίδης, Μυτιληναίος, Αναλυτής για να αναφέρομε κάποιους πιο γνωστούς και βέβαια ο κορυφαίος από αυτούς, ο Μίστερ Μίνι της Ελλάδας, ο πρωταθλητής Σταύρος Ζαλμάς!
Πέρασαν τα χρόνια, οι καιροί άλλαζαν, τα αυτοκίνητα και οι άνθρωποι άλλαζαν, οι πελάτες του Mini λιγόστευαν αλλά… έμεναν! Δυστυχώς, όμως, πριν σχεδόν 25 χρόνια η εταιρία που το έφτιαξε, η ΒΜC/BMLC έπαψε να υπάρχει! Κι ο Ισηγόνης το ίδιο. Τα απομεινάρια της μητρικής εταιρίας αγοράστηκαν από την BMW, η οποία είδε τη δυναμική του Mini και είναι το μόνο κομμάτι της άλλοτε κραταιάς BLMC που αποφάσισε να κρατήσει ζωντανό!
Αμέσως εξέλιξε τον διάδοχό του και έτσι μπήκαμε στο Mini της νέας χιλιετίας! Το οποίο σήμερα ζει και… βασιλεύει και βέβαια έχει προχωρήσει πολύ την ιδέα του Ισηγόνη. Και ότι δεν κατάφερε εκείνος με τα διάφορα Maxi και 1800 το κατάφεραν οι νέοι… γονείς!
Μεγάλωσαν το αρχικό… «κουτί» των 3 μέτρων και το έκαναν αντάξιο της αρχικής του φήμης, με 2 ή με 4 πόρτες, με μοντέρνα στέησιον έκδοση, αλλά και με στυλάτο SUV…
Για να τιμήσει όλη αυτή τη βαριά κληρονομιά και τα 60 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Mini (Τετάρτη 11 π.μ., 26 Αυγούστου 1959) η αντιπροσωπεία της Mini στην Ελλάδα οργάνωσε μία ξεχωριστή βραδιά, τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη, σε έναν εξίσου εμβληματικό -με το Mini– χώρο, στα θρυλικά Αστέρια της Γλυφάδας!
Με καλοκαιρινή διάθεση σε ένα όμορφο παραλιακό σκηνικό που είχε κάτι από παλιό θερινό σινεμά οι καλεσμένοι ταξίδεψαν στο χρόνο με μουσική και κινηματογραφικές σκηνές από τη δεκαετία του ‘60 μέχρι και σήμερα.
Μπήτλς, Ρόλινγγ Στόουνς, Πήτερ Σέλλερς, Νταϊάνα και πολλές άλλες σημαντικές προσωπικότητες που έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα στην ιστορία, δημιούργησαν μία άκρως ξεχωριστή ατμόσφαιρα ενθουσιασμού, χαράς αλλά και νοσταλγίας στους παρευρισκόμενους.
Το AutoMoto ήταν εκεί όπως και οι άξιοι Έλληνες φωτογράφοι μας, Χρήστος και Γιώργος Καραγιωργάκης που απαθανάτισαν τα 60 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΝΙ!
Απολαύστε τα…