Γαλλικός θρίαμβος!
Με θρίαμβο των Γάλλων Μισέλ Μπαντοζά – Μοζέν Ράϊντλ τελείωσε και το 22ο Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο, το διασημότερο από τα ράλλυ αυτού του είδους στον κόσμο!
Το γαλλικό πλήρωμα με το λευκό, πολύ δυνατό και άριστα προετοιμασμένο, Renault 8 του 1969, μπήκε επικεφαλής της κατάταξης από την πρώτη κιόλας χρονομετρημένη «Ζώνη Ρεγκιουλαριτέ» και δεν απειλήθηκε μέχρι το τέλος.
Τα ελληνικά χρώματα είχαν φέτος μία σημαντική παρουσία σε αριθμό (11 συμμετοχές) η οποία όμως δεν μεταφράστηκε σε ανάλογη επιτυχία, αν και περιμέναμε πολλά μετά την περυσινή 2η θέση… γενικής των Δελαπόρτα-Μουστάκα.
To ελληνικό στοιχείο, η λάμψη και ο… Πρόεδρος!
Κάτι που ενίσχυσε ακόμη την ελληνική παρουσία, ήταν ότι η Αθήνα ήταν φέτος, για πρώτη φορά πόλη-αφετηρία στο Ιστορικό Μόντε, σύμφωνα με την παράδοση του αγώνα.
Παλαιότερα από το 1927 μέχρι το 1975 ήταν και πάλι αφετηρία (με μία μικρή διακοπή) στο κανονικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Η επιστροφή στις αφετηρίες έγινε μετά από προσπάθειες του ίδιου του Δελαπόρτα και της λέσχης ΣΙΣΑ της οποίας είναι και αντιπρόεδρος και ξαναβάζει την Ελλάδα -έστω και έμμεσα- στο διεθνές κλίμα των μηχανοκίνητων σπορ.
Γενικά, η λάμψη του αγώνα είναι τεράστια και δεν είναι τυχαίο πως είναι ο μόνος αγώνας στον οποίο συμμετέχουν πολλές διασημότητες, όπως π.χ. (για 8η φορά) ο πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της… PSA Κάρλος Ταβαρες με Peugeot 104 ZS!
Η κακοτυχία για τους Δελαπόρτα – Μουστάκα (Golf GTi-1979) ήταν η επιλογή μιας λάθος διαδρομής, που τους «φόρτωσε» με 10.000 β.π.
Αν και βρισκόταν συνεχώς σε «απόσταση βολής» από την 4άδα της κορυφής και θα μπορούσε να διεκδικήσει μέχρι και νίκη, έχασε ξαφνικά κάθε ελπίδα ακόμη και για διάκριση καθώς τερμάτισε στην 62η θέση. Η μόνη του ικανοποίηση ήταν ότι κέρδισε την τελευταία από τις 15 χρονομετρημένες ΖΡ!
Αιτία του λάθους αυτού (το έκαναν άλλα 4 ελληνικά πληρώματα!), όπως είπε ο Γ. Δελαπόρτας, ήταν -ουσιαστικά- η κακοκαιρία η οποία, φέτος, ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Άλλωστε, αυτές οι κακές καιρικές συνθήκες ανάγκασαν την οργάνωση να ακυρώσει τέσσερις ΖΡ, για λόγους ασφαλείας.
Από τα ένδεκα ελληνικά πληρώματα που ξεκίνησαν από την Αθήνα, τερμάτισαν τον αγώνα τα εννέα, κάτι που θεωρείται πολύ καλό αν και κάποιοι με πείρα στον αγώνα αυτόν (π.χ. Κατσαούνης – Μανσόλας) θα έπρεπε να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Πέρα από τον Χροστοδούλου και τον Βασιλειάδη που ήταν σταθεροί αξίζει να αναφέρομε το «αθόρυβο» πλήρωμα Ποσειδών – Ποσειδώνος (Lancia Fulvia 1.3 S).
Εγκατέλειψαν οι Γεράσιμος Κατοχιανός – Αλέξανδρος Κοτζιάς με Ford Escort RS 2000 MK1 και Νίκος Κολιόπουλος – Ευάγγελος Ράλλης με Autobianchi A112 Abarth.
Μαζί με τους παραπάνω ήταν και ο Bέλγος τρεις φορές νικητής Ζοζέ Λαρέπ και ο γνωστός Αμερικανός Τζών Μπάφαμ με Porsche 911, που τον θυμόμαστε από τους αγώνες του στο Π.Π.Ρ. με το εργοστασιακό Audi Quattro.
Κλείνοντας την αναφορά μας στο 22ο Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο ευχόμαστε σε όλους καλή προετοιμασία για το… 23ο και βέβαια η Ελλάδα να είναι και πάλι μία από τις αφετηρίες του διάσημου και λαμπερού αυτού αγώνα!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: photoclassicracing.com