Features

Τα καλύτερα hot hatchbacks στην αγορά του 2020

Ομολογουμένως, ένα hot hatch είναι ότι ιδανικότερο θα μπορούσε να αγοράσει κανείς σήμερα. Τα αυτοκίνητα αυτά προσφέρουν όλη τη διασκέδαση και την απόλαυση ενός σπορ αυτοκινήτου σε ένα πρακτικό πακέτο που μπορείς να χρησιμοποιείς στην καθημερινότητα.

Το ποιο θα επιλέξεις, ωστόσο, προκαλεί μια κάποια σύγχυση, καθώς η αγορά προσφέρει πολλές εναλλακτικές σε μέγεθος, επιδόσεις και τιμή. Για να βοηθήσουμε κάπως, επιλέξαμε τα 10 καλύτερα hot hatches που διατίθενται στην αγορά μέσα στο 2020 και σας τα παρουσιάζουμε…

Hyundai i30 N

Από όποια άποψη και αν το κοιτάξεις –επιδόσεις, χειρισμός, πρακτικότητα, οδηγική απόλαυση και τιμή- το καλύτερο hot hatchback που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή είναι ένα Hyundai!

Ο πρώην επικεφαλής του τομέα Μ της BMW, Albert Biermann, έκανε θαύματα για τον Κορεάτη κατασκευαστή αυτοκινήτων και η αιχμή του δόρατος των αυτοκινήτων επιδόσεων της εταιρείας, το i30 N, μας εξέπληξε με τις ικανότητες του όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 2018, ενώ συνεχίζει ακόμα και σήμερα να αποτελεί ικανότατο αντίπαλο πολλών και ακριβότερων «καυτών» hatchback στην αγορά.

Ford Fiesta ST

Μόλις ακούσαμε ότι το νέο Ford Fiesta ST θα κυκλοφορήσει με τρικύλινδρο κινητήρα, ανησυχήσαμε… Ωστόσο, αντίθετα με τους αδύναμους τρικύλινδρους που έχουμε συναντήσει έως σήμερα, ο 1,5 λίτρων κινητήρας του Fiesta ST κάνει τη διαφορά!

Το νέο Fiesta ST είναι σαφώς καλύτερο από πλευράς ικανότητας χειρισμών και επιδόσεων σε σχέση με τον προκάτοχό του και αποτελεί το ποιο διασκεδαστικό αυτοκίνητο στην οδήγηση από όλα τα υπόλοιπα αυτής της λίστας.

Honda Civic Type R

Το νέο “FK8” Honda Civic Type R είναι πιο δυναμικό από ένα i30 N και πολύ πιο πρακτικό από το Fiesta ST. Βρίσκεται όμως πίσω τους στην κατάταξη για αισθητικούς λόγους και επίπεδα τιμών.

Ακόμα και η απλή έκδοση του Honda Civic είναι αισθητικά προκλητική, οπότε με την προσθήκη αεροδυναμικών και άλλων μερών στο αμάξωμα, το Civic Type R έχει φτάσει σε άλλο επίπεδο σχεδιασμού που μόνο λίγοι θα προτιμήσουν και ακόμα λιγότεροι θα επικροτήσουν.

Αλλά αν σας αρέσει το λουκ, τότε το Civic Type R είναι ένα πραγματικό «όπλο» στα κατάλληλα χέρια, προσφέροντας μέγιστη οδηγική απόλαυση στο δρόμο ή ακόμα και στην πίστα. Αν μάλιστα πάμε και στην ειδική έκδοση Type R Limited Edition η οποία έχει ήδη ξεπουλήσει τότε μιλάμε για το απόλυτο αγωνιστικό «εργαλείο».

Mercedes-AMG A45 S

Εύκολα «θαμπώνεται» κάποιος από την ωμή δύναμη της Mercedes-AMG A45 S. 421 ίπποι από έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα επιτρέπουν στο «καυτό» hatchback να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 3,9 δευτερόλεπτα: επιδόσεις που μέχρι πολύ πρόσφατα βλέπαμε μόνο σε ένα supercar.

Είναι πράγματι εντυπωσιακό να έχει κανείς τόση δύναμη σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά η MercedesAMG A45 S δεν είναι απλά μια «βολίδα» στην ευθεία, καθώς έχει αποδείξει ότι τα καταφέρνει εξαιρετικά και στις στροφές. Αντίθετα με άλλα τετρακίνητα hot hatches (εξαιρώντας ίσως το Ford Focus RS που δε θα δούμε να επανέρχεται) η A45 έχει ένα «έξυπνο» σύστημα τετρακίνησης που πολλές φορές ευνοεί τους πίσω τροχούς και έτσι ακόμα και κοντά στο όριο το αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει υπό- ή υπέρ- στροφή.

Συμπερασματικά λοιπόν, η νέα MercedesAMG A45 S είναι τρομερή στο δρόμο και επιπρόσθετα έχει και ιδιαίτερα αξιόλογη σχεδίαση μέσα και έξω. Γιατί δεν είναι τότε πανηγυρικά πρώτη; Εξαιτίας της τιμής. Ένα τέτοιο σύνολο και ειδικά όταν προέρχεται από την κοινοπραξία MercedesAMG δεν είναι φθηνό. Στην κορυφαία έκδοσή της, η Α45 φλερτάρει ή και ξεπερνά τις 80.000 ευρώ αναλόγως εξοπλισμού: χρήματα που μπορούν να αγοράσουν δηλαδή και μια BMW M2 Competition

Renault Sport Megane

Μια φορά κι έναν καιρό, το Renault Sport Megane αποτελούσε ορόσημο για την οδηγική απόλαυση στην κατηγορία των «καυτών» hatchbacks. Σήμερα,  γιατί να πάει κανείς σε ένα Megane RS;

Γιατί είναι ακόμα εξαιρετικά γρήγορο και απόλυτα ικανό στο δρόμο, ενώ για πολλούς παραμένει και πολύ όμορφο…

Η Renault έχει απλοποιήσει τις επιλογές στη γκάμα προσφέροντας την εξής μία επιλογή στην ελληνική αγορά, αυτή με τα 280 άλογα, καθώς η έκδοση Cup δε βρίσκεται πλέον στην αγορά, ενώ όποιος το επιλέξει μπορεί να πάρει είτε την απλή εκδοχή με την πιο «φιλική» ανάρτηση, είτε το πιο σκληρό Trophy με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Ford Focus ST

Το Ford Focus ST έχει εξελιχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια αφήνοντας πίσω την κακή φήμη των προκατόχων του με το «βαρύ» και δύσχρηστο σύστημα διεύθυνσης. Το νέο μοντέλο διαθέτει ηλεκτρικό τιμόνι και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, καθώς επίσης και ρυθμιζόμενη ανάρτηση. Έτσι, τα πράγματα είναι μεν καλύτερα, αλλά όχι τέλεια, μιας και το Focus ST δεν μπορεί ακόμα να ανταποκριθεί στις προσδοκίες της αγοράς, η οποία περιμένει ακόμα ένα μεσαίο hot hatch που θα είναι τόσο ευχάριστο στην οδήγηση όσο ένα Fiesta ST.

Κυριότερο πρόβλημα του μεγάλου αδερφού του Fiesta ST παραμένει το βαρύ τιμόνι και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, ειδικά στο πρόγραμμα “Sport”. Διαθέτοντας είτε αυτό, είτε το “Normal”, το Focus ST δεν έχει τη δυνατότητα «μίξης» των επιλογών των δύο προγραμμάτων και έτσι δεν μπορεί κανείς να πάρει την έξτρα απόδοση, χωρίς να πρέπει να υποστεί το δύσκολο στρίψιμο και τη μείωση της άνεσης από την πιο σκληρή ρύθμιση στην ανάρτηση.

Σε κάθε περίπτωση όμως, το Ford Focus ST παραμένει ένα από τα πολύ καλά hot hatchbacks και τώρα που η έκδοση RS δεν υπάρχει πια, το ST θα μπορέσει να εξελιχθεί δίνοντας παράγωγα μοντέλα με ακόμα καλύτερες επιδόσεις.

Mercedes-AMG A35

Αν τα 80 και πλέον χιλιάρικα της Α 45 S σας φαίνονται πολλά, η Mercedes-AMG έχει δώσει και την επιλογή της Α 35. Μοιάζει σχεδόν ίδια με την πανίσχυρη αδερφή της, με παρόμοιο εσωτερικό και πλήρη τεχνολογία, ενώ με 306 ίππους ισχύος και πλέον δεν τη λες και αργή…

Η απόδοση της Α 35 φαίνεται να περιορίστηκε σκόπιμα, έτσι ώστε να διακριθεί η A 45 S και ενώ κοστίζει σημαντικά λιγότερο, η τιμή μπορεί και εδώ να «φουσκώσει» πολύ ανάλογα με τα γούστα του ιδιοκτήτη.

Mini John Cooper Works

Αν ψάχνετε για ένα γρήγορο Mini, η έκδοση John Cooper Works είναι η μόνη σας επιλογή. Η έκδοση Cooper S δεν είναι και τόσο… «καυτή», ενώ θα δυσκολευτείτε πολύ να βάλετε στο χέρι ένα από τα JCW GP.

Έτσι, το βασικό JCW παραμένει μονόδρομος. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας του αποδίδει 231 ίππους ισχύος και μπορεί να επιταχύνει το μικρό hatchback έως τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 6,3 δευτερόλεπτα (6.1 με αυτόματο κιβώτιο).

Αυτή είναι πολλή δύναμη για να διαχειριστεί μόνο από τους εμπρός τροχούς και μάλιστα χωρίς διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ωστόσο το JCW τα καταφέρνει αρκετά καλά, βασιζόμενο σε ένα σύστημα διαμοιρασμού ροπής που χρησιμοποιεί και το σύστημα των φρένων.

Και πέρα από την ευχαρίστηση στο δρόμο, το Mini είναι και ευχάριστο σχεδιαστικά, με την ρετρό καμπίνα του να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Τέλος, το πιο «καυτό» αλλά όχι περιορισμένης παραγωγής Mini έχει αρχίσει να γερνάει, αλλά παραμένει ακμαίο και αυτό φαίνεται και από την τιμή του που παραμένει -επίσης- ακμαία ξεκινώντας σχεδόν από τα 35.000 ευρώ και ξεπερνώντας ακόμα και τα 40.000 ευρώ ανάλογα με τα γούστα του αγοραστή.

Audi RS3

Όντας το μόνο hot hatchback με πεντακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, το Audi RS3 μπορεί να περηφανεύεται. Ο 2.5 λίτρων κινητήρας μάλιστα είναι και αρκετά ικανός, αποδίδοντας 400 ίππους ισχύος που εκτοξεύουν το RS3 στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 4,1 δευτερόλεπτα!

Στο παρελθόν, ο κινητήρας του ήταν το μόνο ατού που είχε ένα Audi RS3, ωστόσο στη σημερινή εποχή το μοντέλο έχει καταπολεμήσει την κακή φήμη της υποστροφής που είχαν οι προκάτοχοί του. Το εμπρός μέρος είναι πλέον πολύ καλό και το στρίψιμο είναι πάνω από ικανοποιητικό.

Ωστόσο ο χαρακτήρας του παραμένει συντηρητικός, ενώ το ίδιο το αυτοκίνητο είναι πλέον πολύ παλιό. Οπότε αν οπωσδήποτε θέλετε ένα hot hatch με πεντακύλινδρο κινητήρα, καλό θα ήταν να περιμένετε για το επόμενο Audi RS3 που εξελίσσεται αυτή την περίοδο.

VW Polo GTI

Ενώ περιμένουμε για την κυκλοφορία του νέου VW Golf GTI, η επιλογή του αντίστοιχου Polo είναι μια πολλή καλή εναλλακτική. Το μικρό hatchback είναι καλοφτιαγμένο, όμορφο, γρήγορο και εξαιρετικά ικανό, ενώ κυκλοφορεί και σε… υποφερτή τιμή που συναγωνίζεται ένα Fiesta ST.

Αλλά τι γίνεται με τα υπόλοιπα;

Είναι πολλά τα hot hatchbacks που θα έπρεπε να βρίσκονται στην παραπάνω δεκάδα, ωστόσο απουσιάζουν εν αναμονή των νέων τους εκδόσεων. Το πολυαναμενόμενο Golf GTI δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα στην όγδοη γενιά του, ενώ ακόμα περιμένουμε την παρουσίαση του νέου Golf R.

Στα υπόλοιπα του γκρουπ, ακόμα περιμένουμε να δούμε από κοντά το νέο Cupra Leon, την τέταρτη γενιά της Skoda Octavia vRS και το νέο Audi S3 που βρίσκονται «καθ’ οδόν». Επίσης περιμένουμε να δούμε πώς θα σταθεί στην κατηγορία και το Toyota GR Yaris.

Στην πλευρά των hot hatchbacks που ήδη κυκλοφορούν και δεν βρέθηκαν στη δεκάδα, υπάρχει το Suzuki Swift Sport που δεν είναι και τόσο… «καυτό» και το ίδιο ισχύει και για το Opel Corsa GSI. Υπάρχει επίσης το VW Up GTI, το οποίο πέρα από το ότι είναι ευχάριστο και «γλυκούλη», δεν έχει τις ικανότητες για να φτάσει εκεί που η ονομασία του προστάζει, ενώ στη πλευρά του Abarth 595 έχουμε περισσότερο στυλ και εμφάνιση παρά επιδόσεις.

Τέλος, ένα μοντέλο που θα έπρεπε να είναι στη δεκάδα, αλλά δεν τα καταφέρνει εξίσου καλά είναι το BMW M135i, καθώς με απόδοση λίγο πάνω από 300 ίππους αλλά πιο ουδέτερη οδηγική συμπεριφορά δεν έχει όσα χρειάζεται για να ανταγωνιστεί τα παραπάνω μοντέλα.

Related posts
FeaturesHotIn Pen & Ink

Throwback: Όταν η Mitsubishi «έφτιαξε» ένα ηλεκτρικό EVO…

FeaturesIn & OutIn Pen & Ink

Θέμα: Όλες οι Ferrari του Lewis Hamilton!

Auto NewsFeaturesIn Pen & InkNews

WCOTY 2024: Οι νικητές...

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!