First ImpressionsOn The Road

Σύντομη Γνωριμία: Νέο Toyota Aygo X

Το ποντίκι βρυχάται!

Το μικρό Aygo μεγάλωσε αρκετά, έγινε… φάτσα, κάνει τα πάντα στην πόλη, ταξιδεύει μάλλον άνετα, έγινε ολίγον crossover, απειλεί το… Yaris πάνω στο οποίο «πατάει», καίει μόνο 5 λίτρα/100χλμ. και φυσικά… ακρίβυνε!

Λοιπόν, εκεί που βρίσκεται σήμερα η αγορά του αυτοκινήτου και περιμένεις 7 και 10 μήνες για να παραλάβεις ένα καινούργιο, δεν υπάρχουν ούτε καλά ούτε κακά αυτοκίνητα. Υπάρχουν μόνο… ετοιμοπαράδοτα και μη αυτοκίνητα! Και το πρώτο και κύριο προσόν του Aygo Χ, ενός αυτοκινήτου πόλης (;) σήμερα, είναι πως υπάρχει ετοιμοπαράδοτο! Κι όποιος θέλει ένα τέτοιο αυτοκίνητο το παίρνει χωρίς να περιμένει ούτε… Πούτιν, ούτε Ερντογάν, ούτε τον νέο Κορωνοϊό, ούτε τίποτα! Το πήρες κι έφυγες κι άσε τους άλλους να περιμένουν! Κι έχεις και μια μοντέρνα, νεανική φάτσα στο δρόμο, με διχρωμία παρακαλώ, που θέλει να σπάσει (όπως το πρώτο Aygo) την παράδοση με την συντηρητική αντίληψη περί αισθητικής, της Τoyota.

Και μια και σας βάλαμε στο… τρυπάκι του «δεν περιμένω άλλο», ε, δεν πάει να σας αναγκάσομε να διαβάσετε μέχρι το τέλος το κείμενο αυτό για να δείτε αν το ολοκαίνουργο Aygo X είναι καλό ή όχι. Να σας το πούμε απ’ την αρχή, αλλά με τον δικό μας τρόπο:

-Τρία είναι, λοιπόν,  τα Τοyota, που θα αγόραζα και ένα αυτό που δεν θα αγόραζα: 1ον ) Το Yaris Cross με ενθουσιασμό, 2ον) Το Aygo X σαν… τρελός και 3ον) Το 2000 GT όταν και αν… ξαναβγεί και δεν θα αγόραζα το C-HR επειδή δεν μπορώ να το… βλέπω!

Ας δούμε, όμως, τώρα και το γιατί…

Το Αygo X είναι ένα ολοκαίνουργο αυτοκίνητο που μόλις έφθασε στην ελληνική αγορά. Κι επειδή αυτήν την περίοδο όλα, γενικώς, τα αυτοκίνητα είναι περιορισμένα το είχαμε στη διάθεση μας μόνο για  1 ½ μέρα. Αργότερα θα υπάρξει και για πιο αναλυτική δοκιμή…

Είπαμε ότι το Aygo X είναι και αυτοκίνητο πόλης, όπως όλα τα Aygo μέχρι σήμερα. Όμως, είναι και… «Χ». Δηλαδή, τι; Μήπως ο άγνωστος Χ; Όχι! Είναι και «κροσόβερ» μια και στις αγγλοσαξωνικές χώρες το «Χ» σημαίνει και… cross, δηλαδή motocross, crossover crosscountry κλπ.! Kι επειδή, τώρα τελευταία, ο όρος «crossover» ξαναγίνεται της μόδας στην αυτοκινητοβιομηχανία, τον υιοθετεί και η Toyota. Ο όρος αυτός δηλώνει ένα αυτοκίνητο που έχει και ολίγον χαρακτηριστικά για κίνηση εκτός δρόμου ή εντός βατού χωματόδρομου, υπό προϋποθέσεις. Κυρίως αναφορικά με το ύψος από το έδαφος, μια προστατευτική ποδιά κλπ. Και το ύψος από το έδαφος του «Χ» είναι κάμποσο (σχεδόν 15 εκ.) και λίγο πιο ψηλό (1,1 εκ.) από το απερχόμενο Aygo. Προσοχή, όμως: Δεν είναι… SUV ή τζιπ! Ένα αυτοκίνητο πόλης είναι που μπορεί να κινηθεί και έξω από τους δρόμους για λίγο και… προσεκτικά!

Παραλάβαμε το νέο Aygo X από τις εγκαταστάσεις της ελληνικής Toyota στην Ελευσίνα και από εκεί μας έκλεινε το μάτι ο παλιός δρόμος για Κριεκούκι, Κάζα, Θήβα, Ελικώνα, Παύλιανη και άλλες Ακροπολικές αναμνήσεις, μέρες που είναι! Η άποψη του γράφοντος είναι πως ακόμη κι ένα αυτοκίνητο πόλης μόνο εκτός… πόλης θα σου δείξει τα δυνατά του ή τα δυνατά του σημεία. Έτσι η διαδρομή αυτή ήταν… μονόδρομος.

Αυτό που από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα σου δίνει το νέο Aygo X είναι μια ολοκληρωμένη αίσθηση εμπιστοσύνης, για τον όγκο πάντα του αυτοκινήτου. Να μην ξεχνάμε πως αναφερόμαστε σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Α, δηλαδή της πιο μικρής σε διαστάσεις. Βέβαια, το νέο Χ δεν είναι, πλέον, και τόσο μικρό μια και φθάνει τα 3,7 μέτρα, δηλαδή 10 εκ. μακρύτερο από το Aygo 1ης γενιάς . Έτσι, ανάλογα έχουν αυξηθεί και οι υπόλοιπες διαστάσεις του μέσα και έξω.

Αυτό, δεν είναι και τόσο τυχαίο διότι το Aygo Χ είναι χτισμένο πάνω στο πάτωμα του νέου Yaris με τις όποιες τροποποιήσεις. Είναι η λεγόμενη πλατφόρμα GA-B, μέρος της Νέας Παγκόσμιας Αρχιτεκτονικής Toyota (ΤΝGA), στην οποία βασίζονται τα νέα Yaris και Yaris Cross. Αυτή η πλατφόρμα δίνει και την περισσότερη στιβαρότητα και ακαμψία  που χαρακτηρίζει το νέο «Χ» σε σχέση με το περασμένο Aygo.

Γενικά, στην επαρχιακή διαδρομή που σας περιγράψαμε έστριβε καλά, πατούσε θετικά χωρίς το επιπλέον ύψος του να ανησυχεί, ενώ φρενάριζε χωρίς πρόβλημα, απορροφώντας ικανοποιητικά τις μικρές κακοτεχνίες των δρόμων μας. Εδώ, βοηθούν και τα λάστιχά του, τα οποία είναι σε μια ασυνήθιστη διάσταση με λογικό φάρδος αλλά μεγάλη διάμετρο: 175/65-17!

Η θέση οδήγησης αρκετά καλή, το ταμπλό και το τιμόνι του Yaris σε κάνουν να νομίζεις ότι είσαι μέσα σε… Yaris, ο δε οδηγός κάθεται 5,5 εκ. πιο ψηλά από το παλιό Aygo λόγω και crossover, έχοντας πλήρη ορατότητα εμπρός αλλά κάπως περιορισμένη πίσω/πλάγια, μια και οι κολώνες είναι φαρδιές.

Ο θόρυβος κύλισης αλλά και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι (με 110-120 χλμ./ώρα) που περνάνε στην καμπίνα είναι σε μέτριο επίπεδο, αν και μέσα στην πόλη ακούς άνετα το ραδιόφωνο. Το επίπεδο αυτό διατηρείται και στα 140 χλμ./ώρα (έρχονται πολύ εύκολα) όταν πια βγήκαμε στον αυτοκινητόδρομο έχοντας κατέβει από τον Μπράλλο. Η Toyota λέει  πώς έχει γίνει ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε να μειωθούν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι στους θόλους των τροχών.  H εταιρία υπόσχεται τελική 158 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα στο σχετικά αναιμικό 15,6 (δευτερόλεπτα), αλλά να μην ξεχνάμε ότι είμαστε σε ένα αυτοκίνητο 5τάχυτο, όχι πολύ ελαφρύ (κι ας λέει η Toyota) με προορισμό την πόλη. Πάντως, πάνω από τις 4.800 – 5.000 σ.α.λ. ζωντανεύει αισθητά. Το αυτόματο S-CVT, επειδή έχει μία πιο κοντή 1η (7τάχυτο) και πιο γρήγορες αλλαγές είναι κατά  1/10 ταχύτερο, δηλαδή 15,5” κάτι που δεν το καταλαβαίνει… κανείς!

Το ταξίδι μέχρι Λάρισα, Τέμπη και Πυργετό κύλησε εύκολα με την βελόνα του κοντέρ να  δείχνει κοντά στα 155 χλμ./ώρα. Αυτό που δεν πιστεύαμε ήταν αυτό που έδειχνε ο μετρητής κατανάλωσης: 5,9 λίτρα/100χλμ. στον ρυθμό αυτό και 4,7 – 4,9 λίτρα/100χλμ. στην αρχική μας διαδρομή! Ο παλιός, καλός 3κύλινδρος 1000ρης της… Daihatsu, που είναι κάτω από το καπό, με τους 72 ίππους, δείχνει μέχρι σήμερα τις αρετές του κι ας έχουν περάσει πάνω από 30 χρόνια αφ’ ότου παρουσιάστηκε! Άλλωστε, γι’ αυτό και η εκπομπή σε CO2 είναι χαμηλή, στα 107 γραμ./100χλμ., οπότε το Aygo X δεν χρειάζεται ούτε υβριδική κίνηση ούτε περιορίζεται από δακτυλίους.

Αν σας εντυπωσιάζουν τα διάφορα… «App», «Touch» κλπ. τότε το Χ είναι για σας: θα βρείτε όλες εκείνες τις έξυπνες (ή χαζές;) εφαρμογές για Android και Apple, όλα εκείνα τα συστήματα υποβοήθησης στην οδήγηση που σου ζητάνε να πιείς… καφέ ενώ δεν θέλεις ή να πας για ύπνο ενώ δεν νυστάζεις! Ενδείξεις, σφυρίχτρες, φωτάκια και όλα όσα τέτοια υπάρχουν στην αγορά, ψηφιακά τάμπλετ κλπ., που  για πρώτη φορά τα είδαμε συγκεντρωμένα σε αυτοκίνητο της κατηγορίας Α. Όσο για την τιμή του, έ, μόνο, χαμηλή δεν είναι: από 16.070!

11

Κοντολογίς, το νέο Aygo X, ενηλικιώθηκε, ωρίμασε, έγινε και ολίγον κροσόβερ και απειλεί το… Yaris! Μόνο τα πίσω παράθυρα ανοίγουν ακόμη σαν φινιστρίνια! Oπότε, είναι απαραίτητη μία συγκριτική δοκιμή με τους  φυσικούς του ανταγωνιστές τα Fiat Panda, Κia Picanto και Hyundai  i10. Θα το επιδιώξουμε!

12

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!