FeaturesIn Pen & Ink

Συμβουλές: Επτά τρόποι για να εξοικονομήσετε καύσιμα!

Με τις τιμές των καυσίμων να εκτοξεύονται σε όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στη χώρα μας, η αποδοτική οδήγηση είναι πλέον πιο σημαντική από ποτέ, με το κλειδί να βρίσκεται στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), μερικές έξυπνες συμβουλές μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μεταξύ 6% και 12%. Ας δούμε παρακάτω επτά από αυτές:

  1. Οδηγήστε ομαλά

Οι ξαφνικές αλλαγές ταχύτητας, όπως η γρήγορη επιτάχυνση ή το δυνατό φρενάρισμα, αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου. Για αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό να οδηγείτε ομαλά και να κάνετε απαλές μεταβάσεις στις επόμενες σχέσεις του κιβωτίου. Μείνετε σε χαμηλές ταχύτητες μόνο για τα πρώτα δευτερόλεπτα οδήγησης και όποτε είναι δυνατόν, χρησιμοποιήστε υψηλές ταχύτητες στο κιβώτιο, ενώ ένας γενικός κανόνας είναι να γίνονται οι αλλαγές πριν τις 2.500 σ.α.λ.

  1. Σβήνετε τον κινητήρα όταν σταματάτε για μεγάλα χρονικά διαστήματα

Εάν διατηρείτε τον κινητήρα σε λειτουργία όταν το αυτοκίνητό σας δεν κινείται, ο κινητήρας θερμαίνεται και η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται. Έτσι, όταν πρόκειται για μικρές στάσεις στα φανάρια, για παράδειγμα, ο κινητήρας στο ρελαντί καταναλώνει περίπου 1 λίτρο την ώρα, οπότε καλύτερο είναι να σβήνουμε το αυτοκίνητο όπου μπορούμε (όχι στα φανάρια!), με σκοπό την ακόμα μεγαλύτερη κατανάλωση.

  1. Διατηρήστε σταθερή ταχύτητα

Οι αλλαγές στην ταχύτητα επηρεάζουν την κατανάλωση καυσίμου, επομένως είναι προτιμότερο να διατηρείτε την ίδια ταχύτητα όσο το επιτρέπει η ροή της κυκλοφορίας και ο δρόμος, ενώ ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) συνιστά να οδηγείτε 10 χλμ./ώρα πιο αργά ως μέτρο εξοικονόμησης κόστους. Στην πραγματικότητα, έχει αποδειχθεί ότι η επιβράδυνση στα 110 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο βοηθά στην εξοικονόμηση 11% της κατανάλωσης καυσίμου.

  1. Χρησιμοποιήστε το φρενάρισμα του κινητήρα

Όποτε είναι δυνατόν, προσπαθήστε να σταματήσετε ομαλά τραβώντας το πόδι σας από το γκάζι, για να εκμεταλλευτείτε την αντίθετη πίεση που ασκεί το κιβώτιο ταχυτήτων στον κινητήρα, πριν πατήσετε το πεντάλ του φρένου. Με τον τρόπο αυτόν, το αυτοκίνητο φρενάρει προοδευτικά χωρίς να εξαρτάται από το καύσιμο και η κατανάλωση μειώνεται. Για να επιτευχθεί αυτό, είναι απαραίτητη η πρόβλεψη και η τήρηση της απόστασης ασφαλείας.

  1. Κλιματισμός ή ανοιχτά παράθυρα;

Ο κλιματισμός είναι ένας από τους μη οδηγικούς παράγοντες που καταναλώνει το περισσότερο καύσιμο, μεταξύ 4% και 10% σύμφωνα με τον IEA, ενώ το κατέβασμα των παραθύρων σε μεσαίες και υψηλές ταχύτητες δημιουργεί ένα φαινόμενο αυξημένης οπισθέλκουσας: ο αέρας εισέρχεται στο αυτοκίνητο και δημιουργεί αεροδυναμική αντίσταση το επιβραδύνει και κάνει τον κινητήρα να δουλεύει πιο σκληρά. Έτσι, είναι καλύτερο να χρησιμοποιείτε πάντα τη λειτουργία AUTO του συστήματος AC, έτσι ώστε ο συμπιεστής να λειτουργεί με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για να φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία χωρίς να επιβαρύνει την κατανάλωση. Από τα 80 χλμ./ώρα και πάνω (όταν η αεροδυναμική παίζει σημαντικό ρόλο) κρατήστε τα παράθυρα πάντα κλειστά.

  1. Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας

Αυτός είναι ένας βασικός παράγοντας ασφάλειας, αλλά επηρεάζει επίσης την αποτελεσματική οδήγηση. Σύμφωνα με τον IEA, οι τακτικοί έλεγχοι πίεσης των ελαστικών μπορούν να εξοικονομήσουν τουλάχιστον 1,5% καυσίμου. Επιπλέον, μία συμβουλή ακόμη είναι να κατανείμουμε σωστά το φορτίο στο πορτμπαγκάζ για να μειώσουμε το βάρος του οχήματος, το οποίο επηρεάζει επίσης την απόδοση, και στη συνέχεια να προσαρμόσουμε την πίεση των ελαστικών.


  1. Σχεδιάστε τη διαδρομή σας

Μία προγραμματισμένη διαδρομή είναι ζωτικής σημασίας για την εξοικονόμηση χρημάτων. Τα απρόβλεπτα γεγονότα, όπως το να χρειαστεί να σταματήσετε σε κάποιο μποτιλιάρισμα ή να χαθείτε σε άγνωστους δρόμους μπορεί να κάνουν το ταξίδι σας άσκοπα μεγάλο και, κατά συνέπεια, να αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμου. Για αυτόν τον λόγο, είναι καλύτερα να σχεδιάζετε τη διαδρομή σας και να επιλέγετε ώρες της ημέρας που υπάρχει η λιγότερη κίνηση.

Related posts
In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Νίκος Υφαντίδης

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Κροατίας: Από το Delta Rally του ’74, στον τέταρτο γύρο του ’24…

FeaturesHotIn Pen & Ink

Throwback: Όταν η Mitsubishi «έφτιαξε» ένα ηλεκτρικό EVO…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!