Auto NewsNews

Πρεμιέρα για τις νέες BMW X5 και X6

Η BMW παρουσιάζει τις αναβαθμισμένες X5 και X6, οι οποίες εφοδιάζονται με μια ανανεωμένη γκάμα συστημάτων κίνησης, που περιλαμβάνει νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ένα plugin υβριδικό σύνολο και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V για όλες τις εκδόσεις.

Αρχίζοντας από τη Χ5, το μεγάλο SUV των Γερμανών στην ανανεωμένη του εκδοχή ενσωματώνει τα σχεδιαστικά στοιχεία της σειράς xLine στον στάνταρ εξοπλισμό, με αποτέλεσμα να παρατηρούμε στο εμπρός τμήμα μία ανανεωμένη αισθητική όσον αφορά στους προβολείς και τη μάσκα νεφρών της BMW, ενώ πίσω έχουμε νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα από οπτικές ίνες, τα οποία μαζί με τα φώτα των φρένων βρίσκονται μέσα σε ένα εντυπωσιακό περίγραμμα.

Αντίστοιχα με την Χ5, έτσι και η νέα BMW X6 υιοθετεί στο μπροστινό μέρος όλα τα παραπάνω, με τη μόνη διαφορά ότι εδώ το πίσω μέρος έχει παραμείνει σχεδόν αυτούσιο όπως παρουσιάστηκε στην τρίτη γενιά του μοντέλου (G06) το 2020.

Στα ενδότερα, η εικόνα είναι ίδια στα νέα X5 και X6, με τις εντυπώσεις να «κλέβει» η αυξημένη πολυτέλεια και η υψηλή τεχνολογία που είναι και το βασικό κομμάτι της ανανέωσης.

Πιο συγκεκριμένα, η ενσωμάτωση του BMW Operating System 8 και της τελευταίας γενιάς του συστήματος ελέγχου/λειτουργίας iDrive προαναγγέλλει την άφιξη της κυρτής οθόνης BMW Curved Display στα δύο νέα μοντέλα και αποτελείται από μια οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι και μια οθόνη ελέγχου με διαγώνιο 14,9 ιντσών, οι οποίες βρίσκονται πίσω από μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια.

Επιπλέον, η λειτουργία αφής της οθόνης ελέγχου έχει επιφέρει σημαντική μείωση του αριθμού των κουμπιών και των διακοπτών προς όφελος του ψηφιακού ελέγχου για πολλές λειτουργίες.

Όσο αφορά στα κινητήρια σύνολα, οι νέες BMW X5 και X6 μπορούν να παραγγελθούν με έναν οκτακύλινδρο βενζινοκινητήρα (V8, 4,4 λίτρων με 530 PS και 750 Nm), έναν εξακύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα (3,0 λίτρων με 380 PS και 520 Nm) και έναν εξακύλινδρο σε σειρά ντίζελ κινητήρα (3,0 λίτρων με 298 PS και 670 Nm), οι οποίοι συνδυάζονται πλέον με το επίσης νέο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport, το οποίο διαθέτει χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι και η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο μέσω του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive.

Κάτι ακόμα αξιοσημείωτο είναι ότι όλες οι μονάδες μετάδοσης κίνησης διαθέτουν τώρα ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Η γενικευμένη αυτή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης έρχεται με τη μορφή ενός ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένου στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας παράγει πρόσθετη ισχύ έως 12 ίππους και ροπή 200 Nm, λειτουργώντας ως αρωγός του κινητήρα εσωτερικής καύσης για την επίτευξη ομαλής, δυναμικής οδήγησης σε συνδυασμό με υψηλή αποδοτικότητα.

Πέρα όμως από το παραπάνω mild hybrid σύστημα, η νέα X5 διαθέτει στην γκάμα της και μία νέα plug-in υβριδική έκδοση με την κωδική ονομασία xDrive 50e, η οποία περιλαμβάνει έναν εξακύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα 313 ίππων και έναν νέο ηλεκτροκινητήρα 197 ίππων, με τη συνδυαστική τους απόδοση να ανέρχεται σε 490 ίππους (+96 σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο) και 700 Nm ροπής (+100 σε σχέση με πριν). Αυτό κάνει την BMW X5 xDrive50e να επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα.

Ταυτόχρονα, η ποσότητα της ωφέλιμης ενέργειας που μπορεί να αποθηκευτεί από την μπαταρία υψηλής τάσης έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 25% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, φτάνοντας τώρα τα 25,7 kWh, με αποτέλεσμα η ηλεκτρική αυτονομία της νέας BMW X5 xDrive50e να φτάνει τα 110 χιλιόμετρα.

Κλείνοντας, τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg στις ΗΠΑ και το παγκόσμιο λανσάρισμά τους ξεκινά τον Απρίλιο του 2023.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
Auto NewsMoto NewsNews

Αναλογικά τέλη κυκλοφορίας: Σε ισχύ από τον Απρίλιο!

Moto NewsNews

Aprilia Tuareg Racing: Ξεκινά η φετινή σεζόν...

Auto NewsEcoNews

Πρώτη ματιά στο ηλεκτρικό Isuzu D-Max…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!