Features

Πέντε πράγματα που ίσως δε γνωρίζατε για το Subaru WRX

Η Subaru ποτέ δε φοβήθηκε τις ειδικές εκδόσεις με τα περίεργα ονόματα…

Και από όλα όσα μας έρχονται αυτοστιγμεί στο μυαλό, ας επικεντρωθούμε στο σημαντικότερο: το Impreza WRX STI Spec C RA-R. Ναι αυτό είναι το πλήρες όνομα του αυτοκινήτου και για αν το θέλετε και ολογράφως είναι: World Rally eXperimental Subaru Tecnica International Specification Competition Record Attempt – Radical.

Η RA ήταν μια ειδική έκδοση που κυκλοφόρησε στην ιαπωνική αγορά, από την οποία είχαν αφαιρεθεί ο κλιματισμός, τα ηλεκτρικά παράθυρα και το ABS.

Ο χαρακτηρισμός Spec C από την άλλη σηματοδοτεί μια ακόμα πιο εξειδικευμένη έκδοση του WRX STI με πιο λεπτά τζάμια στα παράθυρα, ελαφριά μέρη αμαξώματος και χωρίς ηχομόνωση ή ραδιόφωνο.

Το WRX ήταν το αυτοκίνητο των ληστών στην Αυστραλία!

Μικρό, σβέλτο και ικανότατο σε υψηλές ταχύτητες, το Subaru WRX αποτέλεσε την επιλογή διαφόρων εγκληματιών στην Αυστραλία προκειμένου να διαφύγουν την καταδίωξη της αστυνομίας…

Τα αργά και παλαιά αστυνομικά οχήματα ήταν αδύνατο να το προλάβουν με την ίδια την αυστραλιανή αστυνομία να δηλώσει ότι υπήρξαν περισσότερες από 100 καταδιώξεις εγκληματιών με Subaru WRX και κανένας από αυτούς δε πιάστηκε ποτέ.

Για να αντιμετωπίσει την κατάσταση, η κυβέρνηση στην Αυστραλία απαγόρευσε την εισαγωγή των WRX και όταν δεν το έκανε, περιόριζε την ισχύ τους, ενώ τοποθέτησε περιοριστές ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα. Επιπλέον η ίδια η αστυνομία προμηθεύτηκε μερικά Subaru WRX για ιδία χρήση…

Το σύστημα τετρακίνησης διαφέρει από τα υπόλοιπα

Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν για εμάς και αναπόφευκτα θα πρέπει να μπούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δείτε σε βίντεο πως λειτουργεί η διάσημη τετρακίνηση της Subaru!

Ευτυχώς όμως η ίδια η Subaru έχει δώσει την καλύτερη εξήγηση για το θέμα:

Στα περισσότερα συστήματα τετρακίνησης, ο κινητήρας κινεί το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο με τη σειρά του κινεί πρώτα τον εμπρός άξονα μέσω τους εμπρός διαφορικού. Η περιστροφή του εμπρός άξονα δίνει κίνηση σε έναν κεντρικό άξονα, ο οποίος στη συνέχεια περιστρέφει τον πίσω άξονα. 

Αυτό σημαίνει ότι η περισσότερη ροπή πηγαίνει στον εμπρός άξονα, με τον πίσω να παραλαμβάνει το πολύ 40% της δύναμης. Από την άλλη, το σύστημα της Subaru κινεί πρώτα το κεντρικό διαφορικό, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να στείλει έως και 70% της ροπής στον πίσω άξονα, ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Οι οδηγοί του έγιναν όλοι θρύλοι

Richard Burns, Colin McRae, Possum Bourne, όλοι οδηγοί αγώνων πίσω από το τιμόνι του Subaru WRX, όλοι επιτυχημένοι στις κατηγορίες τους και όλοι δυστυχώς δεν είναι σήμερα ανάμεσά μας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αφιέρωμα: Subaru World Rally Team

Φυσικά δε λέμε ότι το WRX του έφερε… κακοτυχία, αλλά ότι είναι αξιοθαύμαστο πώς ένα αυτοκίνητο προσέλκυσε τόσο αξιόλογους οδηγούς, οι οποίοι δυστυχώς είχαν σύντομο θάνατο.

Το θρυλικό μπλε-κίτρινο χρώμα ήταν από χορηγία εταιρίας καπνού

Αυτό που είναι ανεπίτρεπτο στις μέρες μας, παλιά μεσουρανούσε στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αρκεί μόνο να αναφέρουμε ότι το 80% των χρωματισμών σε όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα προερχόταν από χορηγίες προϊόντων καπνού και τσιγάρων.

Το μπλε και κίτρινο χρώμα, μαζί με τον αριθμό 555, στην περίπτωση του Subaru WRX, διαφήμιζε μια γνωστή μάρκα καπνού, την BAT ή British American Tobacco.

Related posts
FeaturesIn Pen & Ink

Throwback: Όταν η Mitsubishi «έφτιαξε» ένα ηλεκτρικό EVO…

FeaturesIn & OutIn Pen & Ink

Θέμα: Όλες οι Ferrari του Lewis Hamilton!

Auto NewsFeaturesIn Pen & InkNews

WCOTY 2024: Οι νικητές...

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!