Missions

Οδηγούμε το νέο Citroen C5 Aircross…

Casual Chic!

Με την ξεχωριστή εταιρική σιλουέτα των νέων Citroen ελεύθερου χρόνου, λογική τιμή και με δυνατότερο πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων που του «πάει γάντι», έχει ξεκινήσει την καριέρα του στην ελληνική αγορά το νέο SUV της γαλλικής μάρκας το C5 Aircross…

Βασικό του χαρτί είναι η άνεση και η ευρυχωρία, με αισθητική που ξεχωρίζει αμέσως -αλλά παραμένει διακριτική- και με επιδίωξή του να γίνει ο μόνιμος σύντροφος στις εκδρομές και στις άλλες εξορμήσεις μας, είτε με την παρέα μας είτε με την οικογένειά μας!

Το νέο SUV είναι η ναυαρχίδα της μάρκας, με τη δε Citroen να το τοποθετεί σε μία κατηγορία που την ονομάζει “comfort class”, που με δύο λέξεις τα λέει όλα!

Επειδή, όμως, δεν είναι το… μόνο άνετο τζιποειδές, εμείς θα το λέγαμε “casual chic” και πιστεύομε ότι αποδίδομε πολύ καλύτερα τον χαρακτήρα του αλλά και την εμφάνιση του, μέσα κι έξω!

Σημειώστε δε πως οι δυνατότητες εξωτερικής μόνο εξατομίκευσης φθάνουν τις… 30!

Χαρακτηριστικό της σημασίας που δίνει, κάθε εταιρεία στα SUV, τα οποία κατακτούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην ευρωπαϊκή (και στην ελληνική) αγορά, είναι το ότι όλες σχεδόν προσφέρουν κι από ένα SUV στις τρεις βασικές κατηγορίες δηλαδή Β, C και D. Αν, βέβαια, τους το επιτρέψει η τεράστια αγορά της… Κίνας! Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το C5 Aircross ένα χρόνο πριν εμφανιστεί στην Ευρώπη είχε κάνει το ντεμπούτο του στην Κίνα με σκοπό να… προλάβει τη μεγάλη ζήτηση για τέτοια αυτοκίνητα και στην Ασία!

Οι τιμές του C5 Aircross είναι πολύ ενδιαφέρουσες γι’ αυτά που προσφέρει και ξεκινούν από τις 22.550 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.2 PureTech των 130 ίππων και από τις 25.000 για το πετρελαιοκίνητο 1.5 ΒlueHDI επίσης με 130 ίππους, δηλ. 10 περισσότερους από τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 της εταιρίας τον οποίο αντικατέστησεΥπάρχουν, επίσης δύο ακόμη εκδόσεις, μία βενζινοκίνητη 1,6 με 180 ίππους και μία πετρελαιοκίνητη 2λιτρη πάλι με 180 ίππους.

Οι τιμές αυτές γίνονται ακόμη πιο ενδιαφέρουσες διότι ο εξοπλισμός όλων των C5 Aircross είναι ιδιαίτερα πλούσιος, καθώς το βασικό επίπεδο για την Ελλάδα αντιστοιχεί με το δεύτερο επίπεδο στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Βέβαια, να σημειώσουμε ότι όλες οι τιμές του γαλλικού SUV που προαναφέραμε αφορούν μόνο στο λευκό χρώμα, καθώς τα υπόλοιπα χρώματα έχουν επιπλέον χρέωση περίπου 500 ευρώ.

Να σημειωθεί ακόμη ότι το C5 Aircross θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Citroen που θα κυκλοφορήσει σε plug-in υβριδική έκδοση περί τα τέλη του χρόνου, με αυτονομία ηλεκτροκίνησης γύρω στα 50χμ. συνδυασμένη ισχύ 225 ίππων και εκπομπές CO2 κάτω από τα 50 γρ./χλμ.!

Το C5 Aircross δεν είναι 4×4 αλλά μόνο εμπροσθοκίνητο. Στο τέλος του χρόνου όταν κυκλοφορήσει και η υβριδική έκδοση, θα έχει τη δυνατότητα κίνησης και στους πίσω τροχούς. Τώρα όμως, αντί για τετρακίνηση υπάρχει από την έκδοση Inspire το σύστημα grip control (με τους τροχούς 18 ιντσών συνδυάζεται με ενισχυμένα λάστιχα M+S για ασφαλέστερη χρήση εκτός δρόμου), το οποίο ρυθμίζει τη λειτουργία του ESP με δυνατότητα επιλογής πέντε διαφορετικών προγραμμάτων, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο (π.χ. λάσπες, χιόνια, πέτρες, άμμος, κλπ.).

Και οι δύο εκδόσεις των 180 ίππων (πετρελαίου ή βενζίνης) προσφέρονται μόνο με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (ΕΑΤ8), ενώ οι εκδόσεις 1.2 δεν προσφέρονται με αυτόματο παρά μόνο με μηχανικό 6άρι.

Με λένε… Άνεση!

Το C5 Aircross ανταποκρίνεται στην εικόνα της Citroen, που είναι συνδεδεμένη με την άνεση και την τεχνολογική πρωτοπορία. Σ’ αυτό συνέβαλαν και οι δύο καινοτομίες κατοχυρωμένες με ευρεσιτεχνία από την Citroen.

Η πρώτη είναι τα νέα καθίσματα “advanced comfort” (στις δύο ακριβές εκδόσεις) όπως τα ονομάζει η εταιρία και τα γνωρίσαμε πέρυσι στο νέο C4 Cactus, όπου για την κατασκευή τους χρησιμοποιείται ένα νέο αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας, που προσφέρει και καλή στήριξη του σώματος και υψηλό επίπεδο άνεσης.

Η δεύτερη καινοτομία είναι το νέο σύστημα ανάρτησης με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ Καγιάμπα) και αυτό που η Citroen ονομάζει «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (progressive hydraulic cushions).

Στο 4,50 μέτρων αμάξωμα το πολύ μεγάλο (2,73 μ.) μεταξόνιο, συμβάλει στη μεγιστοποίηση των διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες, ενώ πίσω τα καθίσματα είναι τρία ανεξάρτητα, ρυθμιζόμενα 15 εκ. κατά μήκος αλλά και ως προς την κλίση της πλάτης.

Ταυτόχρονα, ο χώρος αποσκευών είναι μακράν ο μεγαλύτερος στην κατηγορία στα… 580 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί στα 720 όταν τραβηχτούν εμπρός τα πίσω καθίσματα.

Η μικρή συμβίωσή μας…

Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση Shine με τον 1.500άρη ντίζελ κινητήρα και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ιαπωνικής Aissin. Το ευχάριστο και όμορφο εσωτερικό σε κερδίζει αμέσως. Είναι εντελώς ξεχωριστό αλλά όχι κραυγαλέο. Η οθόνη TFT των 12,3 ιντσών που υπάρχει από την έκδοση Ιnspire (2η) και πάνω, παίζει το ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων και μαζί δε με την οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, δίνουν το στίγμα του μοντέρνου εσωτερικού.

Οδηγώντας, οι μικρές αλλαγές του οδοστρώματος στον αυτοκινητόδρομο περνούν, σχεδόν, απαρατήρητες στην καμπίνα του C5 Aircross. Εδώ συμβάλει και το ηχομονωτικό παρμπρίζ και η, γενικώς, φροντισμένη μόνωση από θορύβους του αέρα και της κύλισης. Ο δε θόρυβος του κινητήρα γίνεται αισθητός κάπου γύρω στα 135 χλμ./ώρα και μετά πάλι μειώνεται. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, το Aircross δεν είναι στούντιο… ηχογραφήσεων. Είναι, όμως, ένας χώρος προσεγμένος και φτάνεις στον προορισμό σου συζητώντας με τον διπλανό σου κανονικά, χωρίς να αναγκάζεσαι να… φωνάζεις!

O νέος πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων «πετάει». Τα 30,6 κιλά της ροπής είναι παρόντα από τις… 1.750 σ.α.λ. και ανταποκρίνονται στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Και επειδή ένα αυτοκίνητο κινείται με τη ροπή και όχι με τους ίππους είναι ο καλύτερος συνδυασμός για τα ελληνικά δεδομένα, με ή χωρίς αυτόματο!

Όσο για τη δουλειά της Citroen με την άνεση, αποδείχτηκε με τον καλύτερο τρόπο και πάλι στη συγκεκριμένη διαδρομή με την κακή άσφαλτο στο επαρχιακό της τμήμα. Επειδή όμως στη ζωή δεν μπορείς να τα έχεις όλα εννοείται πως γι΄αυτή την άνεση έχουν γίνει παραχωρήσεις και δεν υπάρχει τόση οδηγική αμεσότητα (για τον όγκο του) σε σχέση π.χ. με το αδελφό Peugeot 3008. Θα λέγαμε ότι όλο το εμπρός μέρος είναι λιγότερο πρόθυμο στις εντολές του τιμονιού, την ώρα που και η δε κλίση στις στροφές είναι -φυσικά- κι αυτή μεγαλύτερη. Να μην ξεχνάμε όμως πως το C5 Aircross είναι το SUV με την περισσότερη απόσταση από το έδαφος (23 εκ.), ενώ ξεπερνάει  ακόμη κι καθαρόαιμα καθαρόαιμα τζιποειδή!

Γενικά, το κράτημα είναι καλό, οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου προοδευτικές και απολύτως προβλέψιμες ανά πάσα στιγμή και η κατευθυντικότητά του καλή με δεδομένη πάντα τη μαλακή του ρύθμιση. Αν είστε λάτρεις του βαριού τιμονιού εδώ είναι αρκετά ελαφρύ και ίσως σας ξενίσει. Αν όχι είναι η χαρά της… γυναίκας στις μανούβρες της πόλης!

Η μέση κατανάλωσή του στη μεικτή διαδρομή που διανύσαμε ήταν κοντά στα 8,4 λίτρα/100χλμ. Στα ορεινά τμήματα το αυτόματο κατεβαίνει συχνά σε 2α και 3η ενώ στον αυτοκινητόδρομο ανεβαίνει εύκολα στην 7η και 8η έχοντας πολύ καλή απόκριση στα 150 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα να σου επιτρέπει να ταξιδεύεις άνετα και κυρίως ξεκούραστα. Όπως άλλωστε περιμένεις από ένα όχημα αυτής της κατηγορίας…

Εξοπλισμός – Τιμές

Όπως ήδη προαναφέραμε ο πλούσιος εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Live περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, στάνταρ ESP με hill holder, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης μέχρι τα 80 χλμ./ώρα, υποβραχιόνιο με ψυχόμενο θάλαμο, έλεγχο προσοχής οδηγού, προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων ορίων ταχύτητας, έξι αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμίνιου 17 ιντσών, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, Βluetooth, δύο θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, ένδειξη πίεσης ελαστικών κλπ. Εννοείται πως υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης (ίντερνετ κλπ.) πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, σύμφωνα πάντα με τις τάσεις των καινούργιων αγοραστών.

Στην έκδοση Feel, περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η αναβαθμισμένη εκδοχή του Active Safety Brake, που λειτουργεί μέχρι τα 145 χλμ./ώρα, που αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες, αλλά και τον έλεγχο τυφλού σημείου.

Τέλος, κάτι πολύ ενδιαφέρον στην ακριβή έκδοση Shine, που δικαιολογεί απολύτως τα λεφτά της, είναι οι προβολείς led με αυτόματη εναλλαγή μεσαίας – μεγάλης σκάλας, προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης, επαγωγική φόρτιση κινητού, δερμάτινη ταπετσαρία κλπ. Αν και οι ζάντες 19 ιντσών που έχει είναι εντελώς άχρηστες σε SUV, φοράνε εδώ στενότερα λάστιχα (205/55) οπότε το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί, σχετικά, πιο εύκολα σε λάσπες, χιόνια κλπ. Παράλληλα δε, επιτυγχάνονται και χαμηλότερες… καταναλώσεις άρα και χαμηλότερη εκπομπή… COγια κάθε κινητήρα!

Αναλυτικά, οι τιμές στις τέσσερις διαθέσιμες εκδόσεις με τον ανάλογο κινητήρα εμφανίζονται στον παρακάτω πίνακα:

Πετρελαιοκινητήρες 

1.5 BlueHDi 130 Live από 25.000€

1.5 BlueHDi 130 Inspire από 26.700€

1.5 BlueHDi 130 Feel από 29.750€

1.5 BlueHDi 130 Shine από 32.600€

1.5 BlueHDi 130 EAT8 Inspire από 29.850€

1.5 BlueHDi 130 EAT8 Feel από 32.150€

1.5 BlueHDi 130 EAT8 Shine από 35.000€

2.0 BlueHDi 180 EAT8 Feel από 36.750€

2.0 BlueHDi 180 EAT8 Shine από 42.500€

Βενζινοκινητήρες 

1.2 PureTech 130 Live από 22.550€

1.2 PureTech 130 Inspire από 24.800€

1.2 PureTech 130 Feel από 27.000€

1.2 PureTech 130 Shine από 31.050€

1.6 PureTech 180 EAT8 Inspire από 30.800€

1.6 PureTech 180 EAT8 Feel από 33.100€

1.6 PureTech 180 EAT8 Shine από 35.950€

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek!

EcoFirst ImpressionsMissionsOn The Road

EX30: Οδηγούμε το προσιτό ηλεκτρικό SUV της Volvo!

First ImpressionsMissionsOn The Road

Νέα Colt και ASX: Η Mitsubishi ξανά στην Ευρώπη!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!