FeaturesIn Pen & InkMotorsportWRC

Θέμα: Πόσο κοστίζουν τα αυτοκίνητα του WRC;

Φέτος είδαμε ένα από τα ομορφότερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλλυ των τελευταίων ετών (δες εδώ), με τα μεγαθήρια του WRC να κλέβουν τις εντυπώσεις πρωτίστως στη μεγάλη κατηγορία Rally 1, όσο και στις υπόλοιπες, με τον ανταγωνισμό να είναι μεγάλος. Πώς όμως γίνεται ο διαχωρισμός των κατηγοριών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ποιά αυτοκίνητα συμμετέχουν στην κάθε κατηγορία και πόσο κοστίζουν αυτά;

Ας τα δούμε αναλυτικά…

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ WRC

Rally 1

Είναι η κορυφαία κατηγορία του WRC, όπου ανήκουν και τα εργοστασιακά αυτοκίνητα των κατασκευαστών που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα. Ο κινητήρας τους είναι 4κύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος 1.600 κ.εκ., με ισχύ κοντά στους 390 ίππους. Από φέτος όμως τα αυτοκίνητα Rally 1, χρησιμοποιούν και έναν ηλεκτροκινητήρα (υβριδική τεχνολογία plug-in) με ισχύ 136 ίππων. Έτσι για ορισμένο χρονικό διάστημα η ισχύς ανεβαίνει στους 530 ίππους!

H κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σειριακό πέντε σχέσεων και το βάρος είναι στα 1260 κιλά, ενώ η τιμή ενός τέτοιου αυτοκινήτου, αν μπορούσε να υπολογισθεί, θα ήταν περίπου ανάμεσα στις 600.000 – 700.000 ευρώ. Εξού και ο λόγος που δεν βλέπουμε ιδιώτες να έχουν τέτοια. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι μέχρι τώρα μόνο ένας οδηγός -μη μέλος εργοστασιακής ομάδας («ιδιώτης»)- έχει αγοράσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ο συμπατριώτης μας, Ιορδάνης Σερδερίδης, που έχει ένα Ford Puma Rally 1.

Rally 2

Στην κατηγορία Rally 2, ανήκουν τα -πρώην- αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, που ονομάζονται πλέον Rally 2.

Ουσιαστικά τα αυτοκίνητα αυτά, παρουσιάστηκαν πριν περίπου 20 χρόνια, σαν S2000 και αργότερα ονομάστηκαν R5. Από την αρχή της παρουσίας τους στις ειδικές διαδρομές έδειξαν πολύ μεγάλη επιτυχία και ως εκ τούτου ενδιαφέρθηκαν σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές.

Εν έτει 2022 η FIA τα ονομάζει Rally 2. Τώρα όσο αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, ο κινητήρας είναι 4κύλινδρος, 1.600 κ.εκ. με τούρμπο και έχει απόδοση 290 ίππων. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με ένα διαφορικό ανά άξονα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σειριακό πέντε σχέσεων και το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος του αυτοκινήτου ορίζεται στα 1.230 κιλά.

H τιμή των αυτοκινήτων της κατηγορίας Rally 2, εάν κάποιος θα ήθελε να αγοράσει κάποιο, είναι μεταξύ 220.000 – 250.000 ευρώ.

Rally 3

Είναι μια καινούργια κατηγορία. Μέχρι πρότινος ανάμεσα στην κατηγορία R3 (αυτοκίνητα με κίνηση εμπρός) και στα R5 (αυτοκίνητα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς) υπήρχαν τα R4 η όπως ήταν γνωστά Group N. H FIA όμως αποφάσισε ότι πρέπει να καταργηθεί αυτή η κατηγορία και δημιούργησε την κατηγορία Rally 3.

Μόνο ένας κατασκευαστής μέχρι τώρα, έχει ετοιμάσει αυτοκίνητο για την συγκεκριμένη κατηγορία. Η Ford, με βάση το αμάξωμα του Fiesta. Ο κινητήρας είναι 1.500 κ.εκ., 3κύλινδρος, 12 βάλβιδος με τούρμπο και 235 ίππους ιπποδύναμη. Η κίνηση είναι και στους τέσσερις τροχούς και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σειριακό πέντε σχέσεων της Sadev, με το βάρος του αυτοκινήτου να είναι στα 1.210 κιλά.

Η τιμή ενός αυτοκινήτου κατηγορίας Rally 3, είναι περίπου 100.000 ευρώ.

Rally 4

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα αυτοκίνητα που μέχρι πέρσι ξέραμε σαν R2. Τα αυτοκίνητα είναι ίδια με τα αντίστοιχα παραγωγής, με εξαίρεση μόνο οι δυο αεραγωγοί που υπάρχουν στην αγωνιστική έκδοση, της οροφής και του καπό.

Όσο αφορά στα μηχανικά μέρη υπάρχουν δύο ειδών κινητήρες. Ο ατμοσφαιρικός με χωρητικότητα από 1.400 έως 2.000 κ.εκ., αλλά και ο υπερτροφοδοτούμενος, από 950 έως 1.350 κ.εκ. Η απόδοση είναι κοινή και στους δυο κινητήρες, 208 ίπποι. Η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σειριακό της Sadev πέντε σχέσεων, με το βάρος να είναι στα 1.080 κιλά.

Η τιμή ενός αυτοκινήτου Rally 4 είναι μεταξύ 65.000 – 70.000 ευρώ.

Rally 5

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν αυτοκίνητα που είναι ίδια με τα παραγωγής, με τις μοναδικές αλλαγές, να είναι αυτές για τον εξοπλισμό ασφαλείας, την ανάρτηση και τα φρένα, ενώ από φέτος επιτράπηκε και η χρήση σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων.

Δυο ειδών κινητήρες και εδώ, ατμοσφαιρικοί έως 1.600 κ.εκ. και υπερτροφοδοτούμενοι έως 1.350 κ.εκ.. Είναι αυτοκίνητα για κάποιον που θέλει να ξεκινήσει να συμμετάσχει σε αγώνες, για τον «καλό ιδιώτη».

Η τιμή τους είναι 35.000 – 40.000 ευρώ.