FeaturesOld School

Θέμα: Εννέα μοντέλα παραγωγής από τον κόσμο των αγώνων

Το να λάβει ένα μοντέλο πιστοποίηση για συμμετοχή σε αγώνες (homologation) είναι δύσκολη υπόθεση και ανάλογα με τη διοργάνωση, τις περισσότερες φορές η εταιρεία υποχρεούται να παρουσιάσει πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει ήδη κυκλοφορήσει σε έκδοση δρόμου, πριν ζητήσει να συμμετάσχει σε αγωνιστική δραστηριότητα. Αυτός είναι και ο –ευτυχής- λόγος που έχουμε δει τα παρακάτω μοντέλα…

Alfa Romeo 33 Stradale

Η 33 Stradale στην πραγματικότητα ξεκίνησε ως πρωτότυπο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το οποίο στη συνέχεια μετατράπηκε ώστε να μπορεί να συμμετάσχει και σε αγώνες αυτοκινήτων παραγωγής.

Χάρη στον αλουμινένιο δίλιτρο V8 κινητήρα των 230 ίππων που «φορούσε» ήταν τελικά αξιόμαχη τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο!

BMW M1

Με ατσάλινο πλαίσιο και αμάξωμα από συνθετικό FRP, η Μ1 ήταν ένα αυτοκίνητο 280 ίππων σχεδιασμένο από τον Giugiaro που σκοπό είχε τη συμμετοχή της BMW στους αγώνες του Group 4. Επιπλέον ήταν και η πρώτη BMW με το σήμα της Μ, οπότε η αυτοκινητοβιομηχανία της οφείλει πολλά…

Ferrari 250 GTO

Μόλις 39 κυκλοφόρησαν συνολικά, εφοδιάζονταν με τον αγωνιστικό V12 των 300 ίππων και κατασκευάστηκαν στο χέρι από τη Scaglietti με στόχο να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ελαφριές και αεροδυναμικές…

Και τελικά, οι Ferrari 250 GTO κατέκτησαν τον κόσμο των GT, ακόμα και αν -τεχνικά- δε θα έπρεπε να συμμετάσχουν στην κατηγορία…

Ford RS200

Κατασκευασμένο πάνω σε αγωνιστικό σασί, το κεντρομήχανο RS200 αντιμετώπισε τους καλύτερους του Group B αλλά δυστυχώς… έχασε!

Παρά τους 450 ίππους, την τετρακίνηση και την εξελιγμένη ανάρτηση, ήταν αδύνατο να μπορέσει να ακολουθήσει τα «τέρατα» της Lancia και της Audi. Ωστόσο παραμένει ένα από τα ωραιότερα Ford όλων των εποχών.

Lancia Stratos

Σχεδιασμός Bertone. Ισχύς Ferrari. Τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλλυ στη σειρά. Τι άλλο χρειάζεται να πούμε για το θρύλο της Stratos.

Μπορεί ο κινητήρας Dino V6 της Ferrari να απέδιδε μόλις 190 άλογα, αλλά με βάρος 980 κιλών, η Stratos θα ήταν ταχύτατη ακόμα και στα σημερινά δεδομένα.

Nissan Skyline R33 LM

Ίσως το πιο σπάνιο homologation μοντέλο. Μια εξαίρεση στους ειδικούς κανονισμούς του αγώνα του Λε Μανς επέτρεψε στη Nissan να φτιάξει μόλις ένα R33 LM για χρήση στο δρόμο, με κίνηση πίσω, 400 ίππους ισχύος, εξακύλινδρο twin-turbo κινητήρα και συνολικό βάρος 1.150 κιλών.

Plymouth Superbird

Το πρωτάθλημα NASCAR τη δεκαετία του ’60 ξεκίνησε να ασχολείται πολύ με την αεροδυναμική. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι όλοι οδηγούσαν “American muscle” αυτοκίνητα και έτσι οι επεμβάσεις ήταν δύσκολες. Στην περίπτωση της Plymouth Superbird, ο 7,0 λίτρων κινητήρας των 425 ίππων συνδυάστηκε με την υπερμεγέθη χαρακτηριστική αεροτομή.

Porsche 911 GT1

Κατασκευασμένη αποκλειστικά ως αγωνιστικό αυτοκίνητο, η GT1 Strassenversion ήταν αυτό ακριβώς: ένα αγωνιστικό μοντέλο δρόμου με απόδοση 600 ίππων!

Οι παρεμβάσεις για την έκδοση παραγωγής ήταν περιορισμένες σε μια πιο φιλική προς το χρήστη ανάρτηση, κατάλληλα διαμορφωμένο εσωτερικό και ελάχιστες άλλες λεπτομέρειες.

Peugeot 205 T16

Ένα τούρμπο, κεντρομήχανο, τετρακίνητο «όπλο», κατασκευασμένο με αγνωστικό DNA και σχεδιασμένο να κερδίζει πρωταθλήματα ράλλυ…

Αντίθετα όμως με τα αγωνιστικά που κυριάρχησαν στο Group B το 1985 και το 1986, η έκδοση δρόμου του μοντέλου δε «φορούσε» τον κινητήρα των 420 ίππων, αλλά μια πιο ήπια έκδοση στους 200 ίππους.

Related posts
HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Κροατίας: Από το Delta Rally του ’74, στον τέταρτο γύρο του ’24…

FeaturesHotIn Pen & Ink

Throwback: Όταν η Mitsubishi «έφτιαξε» ένα ηλεκτρικό EVO…

FeaturesIn & OutIn Pen & Ink

Θέμα: Όλες οι Ferrari του Lewis Hamilton!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!