MotorsportRace News

Η Mazda δοκιμάζει «τηγανόλαδα» για καύσιμο στα αγωνιστικά της!

Τροφοδοτούμενο από βιοντίζελ, το Mazda2 Bio concept είναι ουσιαστικά ένα «εργαστήριο σε τροχούς», που εξερευνά εναλλακτικές πηγές ενέργειας αντί του πετρελαίου, καθώς η Mazda προσπαθεί να πετύχει ουδετερότητα άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής των οχημάτων της έως το 2050.

Στο Fuji International Speedway  πραγματοποιείται ο 24ωρος αγώνας αντοχής Super Taikyu Series Fuji. Λίγο μετά τη μέση του δεύτερου γύρου ENEOS Super Taikyu Series Powered by Hankook, η μυρωδιά του μαγειρικού λαδιού πλανιόταν στον αέρα, καθώς αρκετοί ήταν εκείνοι που είχαν ξεκινήσει να ετοιμάζουν το πρωινό τους. Δεν γνώριζαν όμως ότι στο pit 27, οι μηχανικοί της ομάδας Mazda Spirit Racing χρησιμοποιούν παλιό μαγειρικό λάδι σε συνδυασμό με λίπη μικροφυκών για να τροφοδοτούν το όχημα που έχουν στην πίστα.

Το Mazda αγωνίζεται στην κατηγορία ST-Q, όπου οι κατασκευαστές δοκιμάζουν σε αγώνες πειραματικά αυτοκίνητα (non-homologation). Στην περίπτωση της Mazda, το Zekken 55 Mazda2 Bio concept τροφοδοτείται από 100% βιοντίζελ κατασκευασμένο από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και λίπη μικροφυκών.

Η δοκιμή του Mazda2 Bio concept είναι ένα σκέλος της προσέγγισης πολλαπλών λύσεων της αντισυμβατικής ιαπωνικής μάρκας. Το 2018, η Mazda συμμετείχε στο «Your Green Fuel», ένα έργο αυτοκινητοβιομηχανικής-ακαδημαϊκής-κυβερνητικής κοινοπραξίας στη Χιροσίμα, στο οποίο συνεργάστηκε με την Euglena, μια ιαπωνική εταιρεία που πρόκειται να παράγει μαζικά βιοντίζελ νέας γενιάς, η οποία θα διαθέτει ένα εμπορικό εργοστάσιο από το 2025.

Το βιοντίζελ νέας γενιάς της Euglena «SUSTEO» κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από ιαπωνικά προϊόντα και είναι επίσημα αναγνωρισμένο ως καύσιμο ντίζελ από τα Ιαπωνικά Βιομηχανικά Πρότυπα (JIS), τη στιγμή που αποτελείται από ένα συνδυασμό λαδιού και λίπους στα μικροφύκη της Euglena και στο χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι.

Αυτό είναι το κλειδί για την ουδετερότητα άνθρακα σύμφωνα με τη Mazda, όπως υποδηλώνει και το «βιο» στο όνομα του. Το συγκεκριμένο καύσιμο ντίζελ δημιουργείται χρησιμοποιώντας βιομάζα, όπως φυτά και μικροφύκη. Καθώς απορροφούν CO2 όταν αναπτύσσονται, η συνολική ποσότητα CO2 στην ατμόσφαιρα είναι ουδέτερη κατά την οδήγηση με αυτό το καύσιμο. Επιπλέον, ξεχωρίζει στο ότι σε αντίθεση με τα συμβατικά βιοκαύσιμα που παράγονται από καλαμπόκι ή άλλες πρώτες ύλες, δεν προκαλεί προβλήματα όπως έλλειψη τροφίμων ή αποψίλωση των δασών. Ενώ, ένα ακόμη πλεονέκτημα του βιοκαυσίμου νέας γενιάς είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αυτοκίνητα στο δρόμο και να αξιοποιήσει την υπάρχουσα υποδομή.

Αυτή τη στιγμή, το Mazda2 Bio Concept είναι ένα «εργαστήριο σε τροχούς». Η εταιρεία επέλεξε να δοκιμάσει το νέο καύσιμο σε αυτό το μικρού μεγέθους όχημα καθώς είχε σημειώσει επιτυχίες στην αγωνιστική σεζόν του 2021 με στάνταρ κινητήρα ντίζελ Skyactiv που οδηγείται από μια ιδιωτική ομάδα οδηγών. Για τη σεζόν του 2023 ωστόσο, η Mazda αναπτύσσει ένα νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο βασισμένο στο Mazda3 που έχει πιο ισχυρό κινητήρα.

Οι κατασκευαστές κινητήρων που αποτελούν μέρος της αγωνιστικής ομάδας της Mazda έχουν επαινέσει την υψηλή ποιότητα του καυσίμου βιοντίζελ νέας γενιάς, επισημαίνοντας ότι «Μπορεί να λειτουργήσει καλά με τον υπάρχον Skyactiv-D όταν πρόκειται για πράγματα όπως η προσαρμογή του συστήματος ψεκασμού καυσίμου».

Στην πραγματικότητα, ενδέχεται να μην αργήσουμε να δούμε αυτοκίνητα βιοντίζελ Skyactiv-D στους δρόμους. Είναι ένα τολμηρό εγχείρημα, αλλά ταιριάζει απόλυτα στη Mazda, η οποία είχε πάντα ένα διεκδικητικό και ανατρεπτικό πνεύμα!

Related posts
MotorsportRace News

Ο Ιορδάνης Σερδερίδης στο Ράλλυ Σαφάρι...

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

MotorsportOther RacesRace News

Εντυπωσιακή «εκκίνηση» για το Rotax MAX Challenge…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!