FeaturesIn Pen & Ink

Η Ελλάδα η πιο οικονομική χώρα για οδήγηση αυτοκινήτου το 2022

Παρά τις αυξήσεις στο κόστος της ενέργειας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν πιο ανταγωνιστικά από ποτέ στη χώρα μας!

Η Ελλάδα αποτέλεσε το 2022 τη χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης αυτοκινήτου, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) της LeasePlan (δες αναλυτικά εδώ), ο οποίος αναλύει το συνολικό κόστος οδήγησης και λειτουργίας ενός αυτοκινήτου σε 22 ευρωπαϊκές χώρες, από την κατηγορία sub-compact έως την κατηγορία executive.

Ειδικότερα, το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου -για τη μέτρηση του οποίου λαμβάνονται υπόψη τα κόστη ενέργειας/καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψης και του κόστους συντήρησης- κυμαίνεται από 905 € τον μήνα στην Ελλάδα έως 1.313 € τον μήνα στην Ελβετία. Η «πρωτιά» της χώρας στον δείκτη του 2022 αφορά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οδήγηση των οποίων είναι φθηνότερη στην Ελλάδα, στη συντριπτική πλειονότητα των κατηγοριών.

Η νέα έκδοση του δείκτη αποκαλύπτει, ακόμη, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχεδόν σε κάθε κατηγορία και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και στην Ελλάδα, έχουν πλέον το ίδιο κόστος ή είναι φθηνότερα ως προς το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, παρά τις αυξήσεις στην οικονομική αξία των καυσίμων και της ηλεκτρικής ενέργειας.

Συγκεκριμένα, στη χώρα μας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ανταγωνιστικό κόστος σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Μάλιστα, για τις κατηγορίες compact, standard μεσαίου μεγέθους και premium μεσαίου μεγέθους, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αποτελούν την πιο συμφέρουσα επιλογή ως προς το κόστος χρήσης και λειτουργίας σε σχέση με υβριδικά, diesel και βενζινοκίνητα οχήματα. Ενδεικτικά, το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) για ένα standard μεσαίου μεγέθους BEV ανέρχεται στα 844 €, όταν το αντίστοιχο κόστος για ένα όχημα της ίδιας ανέρχεται στα 934 € εάν αυτό κινείται με diesel και στα 1.018 € αν κινείται με βενζίνη.

Άλλα σημαντικά ευρήματα του Δείκτη για το 2022 είναι τα εξής:

  • Παρά τον πληθωρισμό στις τιμές της ενέργειας, το κόστος των καυσίμων παραμένει σημαντικά χαμηλότερο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, το κόστος των καυσίμων αντιστοιχεί στο 15% του TCO ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ για τους οδηγούς βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 23% και 28%, αντίστοιχα.
  • Σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και τις ευρωπαϊκές χώρες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλέον το ίδιο κόστος ή είναι φθηνότερα όσον αφορά το TCO σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:
    • της κατηγορίας compact είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 18 από 22 τις ευρωπαϊκές χώρες
    • της κατηγορίας standard μεσαίου μεγέθους είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 19 από τις 22 ευρωπαϊκές χώρες
    • της κατηγορίας premium μεσαίου μεγέθους είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 18 από τις 22 ευρωπαϊκές χώρες
  • Υπάρχουν περισσότερα μοντέλα EV στην αγορά από ποτέ. Στον πρώτο Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου είχαν εξεταστεί μόλις 11 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η έκδοση για το 2022 περιλαμβάνει 33.