Old School

Αφιέρωμα: Peugeot 405 Turbo 16

Με μόνιμη τετρακίνηση, 220 ίππους και 235 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, το κομψό Peugeot 405, το οποίο ήταν διαθέσιμο στη σπορ έκδοση T16 στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ηταν το ιδανικό αυτοκίνητο για οποιονδήποτε αναζητούσε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, υψηλής απόδοσης.

Φέτος η Peugeot για την 210η επέτειό της αποκάλυψε το 508 Sport Engineered με τους 360 ίππους, το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι απόγονος του θρυλικού Peugeot 405 T16, μιας και το θέμα του σπορ σεντάν υψηλής απόδοσης δεν είναι νέο για τη γαλλική φίρμα.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 γεννήθηκε η πιο σπορ έκδοση του Peugeot 405. Απο το λανσάρισμά του το 1987, το Peugeot 405 έφερε τα γονίδια ενός σπορ σεντάν, αλλά ποτέ δεν ήταν διαθέσιμο σε μία ριζοσπαστική έκδοση.

Το 1993, λανσαρίστηκε η έκδοση Τ16, της οποίας το ακρωνύμιο έχει μία αξιοσημείωτη ιστορική σημασία, αφού συνεπάγεται με το θρύλο του Peugeot 405 Turbo 16, νικητή του Rally Dakar το 1989 και το 1990, στο Παρίσι, καθώς και του αγώνα Pikes Peak το 1988 και το 1989. Κατόπιν, διαδέχθηκε το θρυλικό Peugeot 205 Turbo 16, διπλό παγκόσμιο πρωταθλητή στο Group B ράλι και νικητή του Rally Dakar το 1987 και το 1988.

Το Peugeot 405 T16 ήταν εξοπλισμένο με έναν εξαιρετικά εξελιγμένο κινητήρα, ιδανικό για οδηγούς  που ήθελαν να συνδυάσουν τις αρετές ενός άνετου οικογενειακού αυτοκινήτου με εκείνες ενός σπορ αυτοκινήτου που προσφέρει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση. Αυτή η σπορ έκδοση του 405 προσέφερε πρωτοφανή απόδοση για ένα μοντέλο αυτού του τύπου.

Εφοδιασμένο με έναν δίλιτρο 4-κύλινδρο κινητήρα με υπερτροφοδότηση της Garett, το Peugeot 405 T16 είχε απόδοση 196 ίππων, η οποία μπορούσε να αυξηθεί στους 220, λόγω της υπερπίεσης. Η απόδοσή του ήταν αξιοθαύμαστη, με μέγιστη ταχύτητα τα 235 χιλιόμετρα την ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 7 δευτερόλεπτα, χάρη στη μόνιμη τετρακίνηση και τον συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος ήλεγχε την απώλεια μετάδοσης και μοίραζε την ροπή εμπρός-πίσω 53% και 47% αντίστοιχα.

Βέβαια, το 405 Turbo 16 δεν διέθετε τους φαρδείς θόλους τροχών που συναντούσε κανείς στο 205 Turbo 16, για παράδειγμα, αλλά αντιθέτως, διακρινόταν απο την εξαιρετικά κομψή σιλουέτα του. Οι μόνες διαφορές ήταν οι ζάντες 16 ιντσών, πέντε ακτίνων ελαφριού κράματος -αντί των συνηθισμένων 15 ιντσών- και το εργοστασιακό σύστημα πλύσης των φαναριών, χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στους θαυμαστές του μοντέλου αυτού, να το αναγνωρίζουν με την πρώτη ματιά.

Επίσης, τo 405 T16 κληρονόμησε τις ποδιές, τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και μια επανασχεδιασμένη πιο αεροδυναμική αεροτομή από τον προκάτοχό του, το Peugeot 405 Mi16, ενώ η ονομασία του, βρίσκεται στην πίσω θύρα του χώρου αποσκευών, αναγράφοντας το μοντέλο και το χαρακτηριστικό κόκκινο “T16”.

Το Peugeot 405 T16 ήταν ένα κορυφαίο μοντέλο, τεχνολογικά προηγμένο και έτοιμο να εμπνεύσει όσους το οδηγούσαν χωρίς να παραμερίζει τις κομψές γραμμές και την άνεση για όλους τους επιβάτες. Κατασκευάστηκαν 1.046 οχήματα, γεγονός το οποίο κάνει το μοντέλο περιζήτητο για τους συλλέκτες.

Κλείνοντας, το Peugeot 405 έχει καταγράψει και μία τεράστια εμπορική επιτυχία, κερδίζοντας τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» το 1988 και έχοντας εμπνεύσει διαφορετικά είδη διαγωνισμών όπως:

  • Μία έκδοση του 405 Τ16 με αυξημένη ιπποδύναμη στους 660 ίππους κέρδισε τον αγώνα Pikes Peak του 1988 και 1989 με τον Ari Vatanen και τον Robby Unser στο τιμόνι. Ο Vatanen, το 1988 κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ, το οποίο δεν μπορούσε να ξεπεραστεί για πέντε ολόκληρα χρόνια και αποτέλεσε το θέμα, βάσει του οποίου ο Jean-Louis Mourey δημιούργησε την ταινία μικρού μήκους «Climb Dance».
  • Το Peugeot 405 Turbo 16 (ολογράφως) Rally-Raid, ένα κουπέ εμπνευσμένο από το 405 σεντάν, αντικατέστησε το 205 Turbo 16 στην αφρικανική άμμο και κέρδισε δύο συναπτούς αγώνες Rally Dakar, στο Παρίσι, το 1989 και το 1990, με τον Ari Vatanen -επίσης- στο τιμόνι.

 

Related posts
HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Κροατίας: Από το Delta Rally του ’74, στον τέταρτο γύρο του ’24…

Formula 1In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolΧρήστος Κίτσος

F1 - Japan GP: Η ιστορία του ιαπωνικού Grand Prix…

In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!