In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Ηλίας Καμπουρίδης

ΗΛΙΑΣ ΚΑΜΠΟΥΡΙΔΗΣ

Άλλος ένας οδηγός από την Θεσσαλονίκη, της παλιάς καλής εποχής των αγώνων αυτοκινήτου. Ο Ηλίας στα νιάτα του ήταν υπάλληλος σε πρατήριο καυσίμων κάπου στη Μοναστηρίου. Απέναντι σε κάποιο άλλο πρατήριο καυσίμων δούλευε ο πολύ καλός του φίλος, ο αείμνηστος Γιώργος Σωτηριάδης.

Τότε βέβαια η ασχολία τους ήταν τα μηχανάκια, με τον Γιώργο να δείχνει από τότε ότι θα είχε μια πολύ καλή καριέρα ως μηχανικός, αφού συνέχεια προσπαθούσε να βελτιώσει το δικό του. Όταν μετά λίγα χρόνια ο Σωτηριάδης άρχισε να ασχολείται με τους αγώνες αυτοκινήτου, τον ακολούθησε και ο Ηλίας. Έτσι, το 1977 συμμετέχει στον πρώτο του αγώνα, με ένα Ford Escort RS MK I, το οποίο έφτιαξε μόνος του και το συντηρούσε σαν μηχανικός ο Κορνήλιος.

Πρώτος του συνοδηγός ήταν ο Ανδρέας Λακόρτε. Στους δυο μεγάλους αγώνες της Β. Ελλάδος, το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. και το Ράλλυ Χαλκιδικής, θα τρέξει με συνοδηγό τον Παπαϊωάννου Ανέστη, ενώ την επόμενη χρονιά (1978) στο δεξί κάθισμα του συνοδηγού σε όλους τους αγώνες, θα κάτσει ο αείμνηστος Ιωάννης Παμπούκης (ο ιδρυτής του AutoMoto μας).

Καλύτερα αποτελέσματα με το Ford Escort MK I, 5ος γενικής κατάταξης και 3ος κλάσης 2/5 στο Ράλλυ Θερμαϊκού του 1978 με συνοδηγό τον Ιωάννη Παμπούκη.

Στο τέλος του 1978, αποφασίζει και πουλάει το Ford Escort στον Τριακοσάρη και αγοράζει από τον Κώστα Δαμίγο το BMW 2002 Ti που έτρεχε τότε ο Κώστας…

Ένα πολύ καλό και δυνατό αυτοκίνητο ετοιμασμένο στην Γερμανία στις εγκαταστάσεις της αγωνιστικής BMW, με το οποίο θα συμμετάσχει όλο το 1979, με συνοδηγό πάλι τον Ιωάννη Παμπούκη.

Η δεκαετία του ’80 τον βρίσκει να οδηγεί καινούργιο αυτοκίνητο, μια Opel Ascona A, που είχε αγοράσει από τον Μάκη Εφραιμίδη. Ένα εξίσου καλό αυτοκίνητο με το οποίο συμμετείχε τα επόμενα δυο χρόνια.

Ο Γιάννης Παμπούκης συνεχίζει να είναι συνοδηγός του (τουλάχιστον στους πρώτους αγώνες με το Ascona), κάνοντας δοκιμές στην ειδική του Κέδρινου Λόφου υπό το βλέμμα θεατών!

Βλέπετε τότε, εκείνα τα χρόνια ακόμη και σε δοκιμές υπήρχε κοινό, όχι όπως τώρα που με το ζόρι γίνονται αγώνες και θεατές είναι οι αγωνιζόμενοι που δεν συμμετέχουν.

Ο Ιωάννης Ζιρζίρης και ο Ανδρέας Λακόρτε, θα είναι επίσης οι δυο συνοδηγοί που θα πλαισιώσουν την αγωνιστική συμμετοχή των 1980 και 1981.

Καλύτερα αποτελέσματα με το Opel Ascona A, είναι η 5η θέση γενικής κατάταξης στο Ράλλυ Μακεδονίας το 1981 και η 6η θέση κλάσης 2/9 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. της ίδιας χρονιάς.

Τελευταίος αγώνας με το Ascona A ήταν το Ράλλυ Μακεδονίας το 1982. Ο επεισοδιακός εκείνος χωμάτινος αγώνας στις 21.2.1982, σταμάτησε μετά την πρώτη ειδική διαδρομή (Κέδρινος Λόφος) αφού τα πληρώματα συνάντησαν τόσο πολύ χιόνι στην δεύτερη Ειδική, που ήταν αδύνατον να συνεχίσουν τον αγώνα!

Αρχές του 1982 αποφασίζει να αντικαταστήσει την Ascona A με ένα πιο καινούργιας τεχνολογίας αυτοκίνητο και ετοιμάζει ένα Opel Kadett GT/E, με το οποίο θα τρέξει τα επόμενα δυο χρόνια…

Το αυτοκίνητο ετοιμάστηκε εδώ στην Θεσσαλονίκη, με τις οδηγίες του μηχανικού Παναγιώτη Μητρόγλου και με πράγματα που ήρθαν από τον οίκο αγωνιστικών Opel της Γερμανίας Irmscher.

Συνοδηγός του αυτά τα δυο χρόνια 1982 και 1983 ο Θέμης Κιλιβρίδης. Μόνο στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1983 στο δεξί κάθισμα του συνοδηγού κάθισε ο Δημήτρης Κουμποτής.

Καλύτερα αποτελέσματα με το Opel Kadett GT/E, ήταν η 5η θέση γενικής κατάταξης και 3η θέση κλάσης 2/17 στο Ράλλυ Θερμαϊκού του 1983, η 7η θέση γενικής στο Ράλλυ Ιπποκράτης το 1982 και η 5η θέση κλάσης 2/17 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1983. Όπως και η 3η θέση γενικής στην Ειδική Διαδρομή του Χολομώντα σε Ράλλυ Δ.Ε.Θ. με 17’.01’’ (σ.σ. ο Γάκης Καλεμτζάκης έκανε 16’.45’’ με Opel Ascona 400).

Το αγωνιστικό ταξίδι του κυρίου Ηλία Καμπουρίδη τελειώνει με το Ράλλυ Θερμαϊκού το 1983, με το αυτοκίνητο να πουλιέται στον Κλέων Ζάχο.

Βέβαια, ο Ηλίας έχει αφήσει την παρακαταθήκη του. Ο γιος του Βαγγέλης είναι νέος αγωνιζόμενος (στις Αναβάσεις) με Peugeot 106 και πρόκειται να συνεχίσει την ιστορία του πατέρα του.

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι ο Ηλίας Καμπουρίδης έτρεξε και δυο αγώνες σαν συνοδηγός. Το 1978 συνοδήγησε στον Νίκο Γιαννούδη με την BMW 2002 Ti στα Ράλλυ Δ.Ε.Θ. και Χαλκιδικής. Στο πρώτο τερμάτισαν 14οι γενικής κατάταξης και 3οι κλάσης 2/5 και στο δεύτερο εγκατέλειψαν μετά από πολλά προβλήματα.

Όταν τον ρωτήσαμε ποια ήταν η καλύτερη στιγμή του όλα αυτά τα χρόνια μας απάντησε: «Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια, γιατί ήμασταν όλοι φίλοι. Συμμετείχαμε γιατί αγαπούσαμε τους αγώνες, απλά και όμορφα. Πάντως θα ξεχώριζα τις στιγμές που περάσαμε με τον Γιάννη Παμπούκη. Είναι κάτι που δεν μπορώ να περιγράψω με λόγια. Συνοδηγός στο αυτοκίνητο, φίλος έξω απ’ αυτό και πάντα βέβαια με το απαραίτητο μπουκαλάκι δίπλα μας».

Ηλίας Καμπουρίδης ένας ακόμη ερασιτέχνης, λάτρης της ταχύτητας και των αγώνων αυτοκινήτου, της παλιάς καλής εποχής των Ράλλυ, τότε που όλοι οι αγωνιζόμενοι ήταν μια παρέα, ήταν πραγματικά φίλοι, χωρίς ίντριγκες και ενστάσεις.

Βέβαια υπήρχε και ο Α.Ο.Θ.! Όχι πως τώρα δεν υπάρχει, αλλά το λέμε σαν εντευκτήριο, το «στέκι»…

Κάθε απόγευμα ήταν γεμάτος από αγωνιζόμενους και φίλους των αγώνων. Ο ένας πείραζε τον άλλο, αστεία, γέλια σε σημείο που ορισμένες φορές αργά τη νύχτα να κάνουν παράπονα οι ένοικοι της πολυκατοικίας για θόρυβο (τα γραφεία του Α.Ο.Θ. τότε ήταν στο ισόγειο Κερκύρας και Μακρυρράχης στο Βυζάντιο).

Ήταν άλλες εποχές, που δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο να επανέλθουν…

Related posts
Auto NewsFeaturesIn Pen & InkNews

WCOTY 2024: Οι νικητές...

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Αντώνης Στιβαχτάρης

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!