Το Golf που βλέπετε στις εικόνες του άρθρου αυτού είναι ο «ασθενής μηδέν», το πρώτο Volkswagen Golf που βελτιώθηκε και απέκτησε αγωνιστική εμπειρία, αποτελώντας ορόσημο για την ιστορία της εταιρείας.
Βλέπετε, το Golf ήταν η απαρχή μιας νέας εποχής συμπαγών αυτοκινήτων και μοντέλο-κλειδί για την επιτυχία της VW, η οποία περνούσε δύσκολα χρόνια πριν το λανσάρισμα του μοντέλου αυτού.
Αντικαθιστώντας το Beetle, το Golf ήταν το αυτοκίνητο που εγκαθίδρυσε τη γερμανική φίρμα και τη βοήθησε να περάσει μέσα από τις οικονομικές κρίσεις που συνέβησαν παγκοσμίως.
Παράλληλα, η VW έφτιαξε και ένα γρήγορο Golf, το GTI. «Εφευρέτης» του ήταν ο Alfons Löwenberg, ο οποίος το 1974, μαζί με τους συνεργάτες του, στον ελεύθερό τους χρόνο στο Wolfsburg, εργάστηκαν πάνω σε αυτό που αρχικά ονόμαζαν “Sport Golf”. Δεν είχαν ιδέα ότι η δημιουργία τους θα έφτανε να αποτελέσει ένα από τα σύμβολα στην αγωνιστική μηχανοκίνηση, καθώς ήταν απλά ένα βελτιωμένο, πιο γρήγορο Golf. Αλλά κάποιοι έμελε να το πάνε ένα βήμα παραπέρα…
Το 1975 λοιπόν ο Rolf Nothelle κατασκεύασε το πρώτο αγωνιστικό Golf. Αφού «έγδυσε» τελείως το βασικό αυτοκίνητο και το βελτίωσε μηχανικά, το δοκίμασε στη βελγική πίστα Zolder, όπου ο νέος, μικρός, κόκκινος «πύραυλος» εξέπληξε τους πάντες! Όχι για το σχήμα και το χρώμα του αλλά για την ταχύτητά του, κερδίζοντας στη συνέχεια την πρώτη θέση στο Grand Prix του Hockenheimring με οδηγό τον Bernd Lilier.
Αρχικά πήρε αγωνιστική πιστοποίηση με ένα τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 1.598 κ.εκ., απόδοσης 165 ίππων ισχύος στις 8.000 σ.α.λ., ενώ στη συνέχεια πήρε νέα πιστοποίηση με κινητήρα 1.8 λίτρων, απόδοσης 180 ίππων, με διπλά καρμπιρατέρ Weber 45 DCOE, ζάντες της BBS, ανάρτηση Uniball και αγωνιστικά φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω.
Το πρώτο αυτό αγωνιστικό έμεινε στην οικογένεια έκτοτε, ενώ αργότερα ανακατασκευάστηκε το 2011 από τον Marcus Nothelle, σε συνεργασία με το εργοστάσιο της VW και παρουσιάστηκε στο κοινό στην έκθεση του Essen το Μάρτιο του 2012.
Τώρα το αυτοκίνητο πρόκειται να διατεθεί προς πώληση, μέσω δημοπρασίας του οίκου RM Sotheby’s η οποία θα διοργανωθεί στο Essen αργότερα μέσα στη φετινή χρονιά. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ακόμα ο αυθεντικός κινητήρας των 1.8 λίτρων, ενώ μαζί με το αυτοκίνητο θα δοθούν ένας δεύτερος κινητήρας και πολλά Group 2 ανταλλακτικά.