Auto NewsNews

Τα νέα Audi RS5 Coupe και RS5 Sportback στην Ελλάδα!


Μοιράσου το....

Μετά την παρουσίαση του νέου Α5 και έχοντας συμπληρώσει 25 χρόνια ιστορίας με την οικογένεια σπορ μοντέλων RS, η Audi προχώρησε σε ριζική ανανέωση και του RS5, με τα νέα RS5 Coupé και RS5 Sportback να εφοδιάζονται με στάνταρ τετρακίνηση quattro, πιο μοντέρνο εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό και τον twinturbo V6 των 450 ίππων με τα 600 Nm ροπής, που συνεχίζει να εξασφαλίζει εντυπωσιακές επιδόσεις…

Έμπνευση των σχεδιαστών για το εξωτερικό των νέων RS5 αποτέλεσε η ένδοξη παρουσία της Audi στο motorsport, ειδικότερα, το πρωτότυπο quattro του 1980 και το Sport quattro του 1984, ενώ ως στάνταρ, τα μοντέλα RS5 διαθέτουν προβολείς Matrix LED και δυναμικά φλας.

Ταυτόχρονα, η ευρύτερη και πιο επίπεδη μάσκα Singleframe κυριαρχεί στο εμπρός τμήμα, ενώ μεταξύ του ενιαίου πλαισίου και του καλύμματος κινητήρα υπάρχουν επίπεδες δίοδοι αερισμού που θυμίζουν το κλασικό Sport quattro του 1984.

Τόσο τα πλαϊνά μαρσπιέ όσο και ο διαχύτης πίσω, ο οποίος περικλείει τις δύο μεγάλες εξαγωγές της εξάτμισης, έχουν επίσης επανασχεδιαστεί, ενώ διακοσμητικά πακέτα σε γυαλιστερό μαύρο, ματ αλουμινίου ή ανθρακί δίνουν με χαρακτηριστικές πινελιές στο εμπρόσθιο και οπίσθιο άκρο ή στο πλάι, μία ακόμα πιο ξεχωριστή όψη.

Το εσωτερικό των μοντέλων RS5 χαρακτηρίζεται από οριζόντιες γραμμές και λεπτές επιφάνειες, οι οποίες δημιουργούν ένα αίσθημα ευρυχωρίας. Επιπλέον, η προαιρετική πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή επιτρέπει την είσοδο περισσότερου φωτός στο εσωτερικό, το οποίο διατηρείται σε μαύρο και ανοικτό γκρι ως στάνταρ.

Τα σπορ καθίσματα RS είναι καλυμμένα με Alcantara και δέρμα ως στάνταρ, ή εξαιρετικό δέρμα Nappa προαιρετικά, ενώ τα μπροστινά καθίσματα σπορ RS μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρικά και πνευματικά με διάφορους τρόπους και έτσι να παρέχουν τη βέλτιστη σταθερότητα.

Ταυτόχρονα, το εσωτερικό του νέου RS5 είναι και εξόχως hitech και εστιασμένο στο μέλλον, με στάνταρ την οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών. Η ελεύθερη στο χώρο οθόνη έχει κλίση ελαφρώς προς τον οδηγό και είναι εξοπλισμένη με ακουστική ανάδραση, ενώ το κορυφαίο σύστημα ψυχαγωγίας MMI navigation plus χρησιμοποιεί μια νέα κύρια μονάδα, με την πλατφόρμα ψυχαγωγίας τρίτης γενιάς (MIB 3) να εφοδιάζεται με πολυάριθμες λειτουργίες και με διαθέσιμες πολλές online υπηρεσίες στην πλοήγηση.

Κάτω από το καπό, ο 2.9 TFSI twinturbo V6, η καρδιά των μοντέλων RS5, παράγει ένα μεγάλο ποσό ισχύος, 450 ίππων και ήδη προσφέρει μια εκπληκτική ροπή 600 Nm από τις 1.900 σ.α.λ.

Και τα δύο μοντέλα RS5 επιταχύνουν 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα και φτάνουν μέγιστη ταχύτητα έως 250 χλμ./ώρα (ή προαιρετικά 280 χλμ./ώρα ). Εντούτοις, στον κύκλο WLTP, ο 2,9 TFSI καταναλώνει μόλις 9,1 λίτρα στο Coupé και 9,2 στο Sportback.

Παράλληλα, ένα πολύ γρήγορο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων tiptronic μεταδίδει την ισχύ στη μόνιμη τετρακίνηση quattro. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες D και S ή να ελέγξει την αλλαγή ταχυτήτων μέσω των νέων μεγαλύτερων paddles αλουμινίου, ενώ η τετρακίνηση quattro παρέχει στα δύο μοντέλα RS5 την απαιτούμενη πρόσφυση, δυναμισμό και σταθερότητα, ανεξάρτητα από καιρικές συνθήκες. Ο χειρισμός γίνεται ακόμα πιο σπορ με το προαιρετικό σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα, το οποίο κατανέμει ενεργά τη ροπή μεταξύ των τροχών.

Με την τετρακίνηση quattro μπορεί το κεντρικό διαφορικό σε κανονική λειτουργία οδήγησης να κατανέμει δυνάμεις λίγο περισσότερο προς τα πίσω (40% καταλήγει στον εμπρόσθιο άξονα και 60% στον πίσω). Εάν η ολίσθηση εμφανιστεί σε έναν άξονα, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής μετατοπίζεται γρήγορα στον άλλο (μέχρι 70% προς τα εμπρός ή έως 85% προς τον πίσω).

Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προφίλ οδήγησης: Comfort, Auto, Dynamic, RS1 και RS2, με τα τελευταία δύο να είναι παραμετροποιήσιμα από τον ίδιο. Αυτά ρυθμίζονται ώστε να ταιριάζουν στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού και αποθηκεύονται στην οθόνη αφής MMI ενώ ενεργοποιούνται απευθείας μέσω γρήγορης πρόσβασης στο κουμπί RS MODE στο τιμόνι. Συνεπώς, ο οδηγός μπορεί εύκολα να μεταβεί ανάμεσα στις λειτουργίες “RS1” και “RS2” καθώς και την τελευταία επιλεγμένη λειτουργία επιλογής οδήγησης χωρίς να χρειάζεται να τις αναζητήσει στην οθόνη MMI.

Επίσης, ο έλεγχος σταθεροποίησης ESC είναι συντονισμένος ειδικά για το RS και φέρνει μαζί του έναν σπορ τρόπο λειτουργίας, που εάν ο οδηγός πιέσει το κουμπί ESP για περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα, ο ηλεκτρονικός έλεγχος σταθεροποίησης απενεργοποιείται πλήρως.

Τέλος, το νέο RS5 διαθέτει τροχούς 19 ιντσών (προαιρετικά και 20 ιντσών) με ελαστικά σειράς 265/35 και φρένα με διάτρητους δίσκους (375 χλστ. εμπρός – 330 χλστ. πίσω) από συνθετικά υλικά και εξαπίστονες δαγκάνες, ενώ προαιρετικά, διαθέσιμοι είναι και διάτρητοι δίσκοι 400 χιλ. στο μπροστινό άξονα, από κεραμικό υλικό υψηλής αντοχής και ανθεκτικότητας στην τριβή, που μειώνουν το συνολικό βάρος του RS5 (1.707 κιλά το κουπέ και 1.742 το Sportback) περίπου 6,5 κιλά και συνδυάζονται με γκρίζες, κόκκινες ή μπλε δαγκάνες έξι εμβόλων.

Όσο για τη διάθεση των νέων RS5 Coupé και RS5 Sportback, αυτή έχει ξεκινήσει ήδη στην Ελλάδα με τιμές που ξεκινούν από τα 127.700 ευρώ.

Περισσότερες φωτογραφίες:


Μοιράσου το....
Related posts
Auto NewsNews

Το επερχόμενο Hyundai Ioniq 5 N δοκιμάζεται στο Nurburgring!

Auto NewsEcoNews

Πρεμιέρα για το ηλεκτρικό Opel Astra!

Moto NewsNews

Kymco CV3 Noodoe: Άρχισε η διάθεσή του στην Ελλάδα [τιμές]

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!