Η Audi παρουσιάζει τα νέα e–tron S και e–tron S Sportback και για πρώτη φορά, ένα ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής προσεγγίζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την οδηγική εμπειρία ενός σπορ μοντέλου επιδόσεων, με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Έτσι, έχουμε παγκόσμια πρωτιά για τη μάρκα από το Ingolstadt, με τα δύο μοντέλα S με πλήρως ηλεκτρική κίνηση, να χρησιμοποιούν τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, δύο εκ των οποίων λειτουργούν στον πίσω άξονα. Μάλιστα, εκτός από την ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς, τα οχήματα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρικό torque vectoring με ενεργή και πλήρως ανεξάρτητη και μεταβλητή κατανομή ροπής στον πίσω άξονα.
Τα νέα Audi e–tron S και e–tron S Sportback προσφέρουν μια ξεχωριστή εμπειρία δυναμικής οδήγησης. Με τον επιλογέα κίνησης στη θέση S, παρέχουν την πλήρη ισχύ και ώση του κινητήριου συστήματος για 8 δευτερόλεπτα, που είναι 503 ίπποι και 973 Nm ροπής. Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα στα 210 χλμ./ώρα!
Τα νέα μοντέλα S έχουν δύο ηλεκτρικούς κινητήρες στον πίσω άξονα και έναν στον μπροστινό, τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής στον κόσμο με τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες. Οι μηχανικοί της Audiπήραν τον ηλεκτροκινητήρα του e-tron 55, που στο μοντέλο αυτό κινεί τον μπροστινό άξονα, αύξησαν την ισχύ του και τον τοποθέτησαν εις διπλούν, φυσικά με μεμονωμένες τροποποιήσεις, στον πίσω άξονα των εκδόσεων S.
Επιπλέον, η μπαταρία υψηλής τάσης έχει μικτή ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh, εκ των οποίων το 91% (86 kWh) είναι χρησιμοποιήσιμο. Έτσι, με μία φόρτιση μπαταρίας, τα Audi e-tron S και e-tron S Sportbackεπιτυγχάνουν αυτονομία έως περίπου 360 χιλιόμετρα και 365 χιλιόμετρα αντίστοιχα, στον κύκλο WLTP.
Για λόγους βέλτιστης ενεργειακής απόδοσης, στην κανονική λειτουργία οδήγησης των Audi e-tron S και e-tronS Sportback είναι ενεργοποιημένοι μόνο οι πίσω ηλεκτροκινητήρες. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία όταν ο οδηγός απαιτεί περισσότερη ισχύ ή προγνωστικά, όταν μειώνεται το επίπεδο πρόσφυσης.
Ταυτόχρονα, η ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς πλέον ενισχύεται και με έλεγχο κατανομής της ροπής (electric torque vectoring). Κάθε ένας από τους πίσω ηλεκτροκινητήρες στέλνει την κινητήρια ροπή του στον αντίστοιχο τροχό μέσω απευθείας μετάδοσης, αφού δεν υπάρχει πλέον μηχανικό διαφορικό. Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται ακαριαία σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κίνησης, σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και το σύστημα είναι σε θέση να διαχειριστεί πολύ υψηλά επίπεδα ροπής.
Τα ηλεκτρικά μοντέλα S είναι εξοπλισμένα με ζάντες 20 ιντσών στάνταρ και διαθέτουν ελαστικά που έχουν πλάτος 285 χιλιοστά. Οι ζάντες 21 ιντσών είναι διαθέσιμες προαιρετικά ενώ αργότερα θα παρουσιαστούν και σπορ ζάντες 22 ιντσών. Υπάρχουν επίσης στάνταρ δαγκάνες με έξι έμβολα στο μπροστινό μέρος πάνω από τους μεγάλους δίσκους φρένων. Είναι βαμμένες σε μαύρο ως στάνταρ και διαθέτουν το λογότυπο S. Προαιρετικά, διατίθενται σε έντονο πορτοκαλί, με το λογότυπο e–tron.
Τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα S θα κυκλοφορήσουν στις ευρωπαϊκές αγορές το φθινόπωρο, ενώ στην Ελλάδα αναμένονται προς το τέλος του έτους.
Περισσότερες φωτογραφίες: