Auto NewsNews

Πρεμιέρα για τα υβριδικά Peugeot 3008 και 5008

Η Peugeot θέλοντας να επεκτείνει την εξηλεκτρισμένη γκάμα της, παρουσιάζει τώρα τα υβριδικά 3008 και 5008, τα οποία θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Sochaux και θα διατεθούν στην ευρωπαϊκή αγορά το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

Το συγκεκριμένο 48V υβριδικό σύστημα είναι σχεδιασμένο από την Stellantis και θα το δούμε σε ουκ ολίγα μοντέλα του ομίλου, ενώ στα 3008 και 5008 αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων, που συνδυάζεται με ένα νέο 6τάχυτο ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος «τρέφεται» από μια μπαταρία που επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση.

Αυτή η τεχνολογία παρέχει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές και περιορίζει έως και 15% την κατανάλωση, ενώ κατά την οδήγηση στην πόλη μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο να κινείται σε ποσοστό 50% ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο με μηδενικές εκπομπές.

Στην πράξη και κατά την καθημερινή οδήγηση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί ή μεμονωμένα, ώστε να βελτιστοποιήσουν την κατανάλωση ενεργείας.

Στη φάση των έντονων επιταχύνσεων, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον ροπή στον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές και στη φάση της επιβράδυνσης, ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια, επαναφορτίζοντας τη μπαταρία των 48V.

Όλα τα παραπάνω -και όπως προαναφέραμε- εξασφαλίζουν έως και 15% μικρότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 (από 126γρ./χλμ. για το 3008 και 128γρ. για το 5008).

Σε σύγκριση δε με έναν μη ηλεκτρικό βενζινοκινητήρα με παρόμοια χαρακτηριστικά, ο κινητήρας Hybrid προσφέρει μέση εξοικονόμηση καυσίμου κατά 1 λίτρο/100 χλμ. περίπου σε σύγκριση με ένα SUV του segment C.

Αυτή η εξοικονόμηση επιτυγχάνεται κυρίως στην πόλη (-2,5 λτ./100χλμ.) και στον αυτοκινητόδρομο (-0,7 λτ./100χλμ.), ενώ η κατανάλωση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας παραμένει αμετάβλητη.

Σχετικά με τα μηχανικά μέρη που απαρτίζουν αυτό το κινητήριο σύνολο, όλα βρίσκονται κάτω από το καπό, εκτός από την μπαταρία των 48V, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα των Peugeot 3008 και 5008.

Εστιάζοντας στον βενζινοκινητήρα, αυτός είναι ο γνωστός 3-κύλινδρος 1.200άρης PureTech, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. χάρη σε έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας.

Για τη μετάδοση της κίνησης φροντίζει ένα διπλοσύμπλεκτο 6άρι κιβώτιο συνεχούς ροπής, το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικά συστήματα κίνησης, ώστε να μπορεί να «φιλοξενεί» και τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτός είναι σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει μέγιστη ισχύ 21 kW (28 ίπποι) και ροπή 55 Nm.

Σε ότι έχει να κάνει με την 48βολτη μπαταρία, αυτή είναι ιόντων λιθίου και έχει μικτή χωρητικότητα 898 W/h και ωφέλιμη χωρητικότητα 432 W/h. Έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί το ίδιο επίπεδο απόδοσης καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του αυτοκινήτου και καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8ετών ή 160.000χλμ.

Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο υβριδικό σύνολο θα αντικαταστήσει τον PureTech 130 EAT8 και σύντομα θα είναι διαθέσιμος και σε άλλα μοντέλα της γκάμας της Peugeot, όπως στα 208, 2008, 308, 308 SW και 408.

Related posts
Auto NewsNews

Νέο John Cooper Works: Ντεμπούτο στο Nürburgring για το γρηγορότερο Mini παραγωγής!

Moto NewsNews

City's Art 2024: Επιτυχημένο το ξεκίνημα...

Auto NewsNews

Η Land Rover αναβαθμίζει τον πετρελαιοκινητήρα στο νέο Defender…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!