Το λανσάρισμα της νέας γενιάς του Volkswagen Golf GTI είναι ομολογουμένως ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στην αυτοκίνηση την περίοδο αυτή.
Στην όγδοη γενιά του, το Golf GTI έρχεται με όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις της VW, ωστόσο παραμένει το οικείο hot hatch που έχουμε συνηθίσει, προσφέροντας επιλογές κινητήρα χωρίς υβριδική υποβοήθηση αλλά και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Φυσικά, η Volkswagen μας έδωσε ήδη μια πρώτη γεύση για τη νέα γενιά της GT γκάμας με παλαιότερη παρουσίαση του plug–in υβριδικού Golf GTE, ενώ για όσους βάζουν σε προτεραιότητα την οικονομία καυσίμου και την αυτονομία, επιστροφή έχουμε και για το πετρελαιοκίνητο GTD.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά το τρίο GTI, GTD και GTE είναι τόσο ομοιογενές, με όλα τα μοντέλα να αποδίδουν παρόμοια ροπή περί τα 370 Nm. Από πλευράς ισχύος, το GTD εμφανίζεται πιο ισχυρό από ποτέ με απόδοση 200 ίππων και κίνηση εμπρός, ενώ το GTE αναβαθμίζει τη δύναμή του σε αυτή τη γενιά και έρχεται με απόδοση 245 ίππων όπως και το GTI.
Πολλές είναι ωστόσο οι ομοιότητες του GTI με το παλιό μοντέλο και ειδικά με την έκδοση Performance, καθώς ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας EA888 παραμένει, όπως συμβαίνει και με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων στη βασική έκδοση (επτάρι αυτόματο DSG προαιρετικά).
Βέβαια, στη νέα γενιά το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και τα μεγάλα φρένα της έβδομης γενιάς περνάνε στη βασική έκδοση, κάτι που σημαίνει πως σε μια ενδεχόμενη μελλοντική έκδοση Performance είναι πιθανό να δούμε ακόμα μεγαλύτερη αναβάθμιση. Προς στιγμή, η μόνη βελτίωση που προσφέρεται προαιρετικά είναι ένα σύστημα εξάτμισης της Akrapovič.
Το νέο GTD φέρει μερικές ακόμα βελτιώσεις, κυρίως στον κινητήρα, στον οποίο ο πρωταρχικός στόχος ήταν η μείωση της εκπομπής ρύπων και η αύξηση στην απόδοση. Σύμφωνα με την VW το νέο GTD είναι πιο «καθαρό» και παράγει λιγότερα οξείδια του αζώτου, ενώ είναι συνολικά καλύτερο.
Αυτό που δεν υπάρχει στο νέο GTD είναι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, με το DSG να είναι μονόδρομος, κάτι που ίσως δυσαρεστήσει κάποιους.
To GTE με τη σειρά του έρχεται και αυτό μόνο με κιβώτιο DSG αλλά με έξι σχέσεις μετάδοσης, συνδυασμένο με έναν κινητήρα TSI 1,4 λίτρων και υβριδική υποβοήθηση που στην έκδοση αυτή επωφελείται από μια νέα διπλάσιας χωρητικότητας μπαταρία 13.3 kWh, χάρη στην οποία καταφέρνει ηλεκτρική αυτονομία 60-70 χιλιομέτρων.
Σχεδιαστικά, τα τρία μοντέλα είναι αρκετά όμοια και φέρουν αρκετά στοιχεία από τους προκατόχους τους. Το GTI διατηρεί την κόκκινη γραμμή στην εμπρός γρίλια και τη διπλή εξάτμιση πίσω, ενώ το GTD έχει χρωμιομένη γραμμή και διπλή εξάτμιση, με το GTE να φέρει μπλε γραμμή και καθόλου εξάτμιση!
Και τα τρία μοντέλα, όπως και όλη η όγδοη γενιά του Golf, διατίθενται μόνο ως πεντάθυρα, με τις 17άρες ζάντες στο βασικό τους εξοπλισμό. Τα GTD και GTI μπορούν προαιρετικά να φορέσουν 18άρες ή 19άρες ζάντες, ενώ για το GTE διατίθεται επιλογή τροχών 18 ιντσών.
Εσωτερικά, η εικόνα παραμένει γνώριμη με μεγάλα καθίσματα με καλή πλευρική στήριξη και νέους χρωματισμούς. Ο επιλογέας του DSG είναι στο στυλ της νέας γενιάς 992 της Porsche και είναι λίγο μικρός για το μέγεθος της κεντρικής κονσόλας.
Η νέα ψηφιακή οθόνη είναι αναβαθμισμένη και τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι χειρίζονται αρκετές από τις λειτουργίες της, ενώ ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει αρκετές επιλογές παραμετροποίησης.
Τέλος, από πλευράς πρακτικότητας τα νέα Golf επιδόσεων παραμένουν στα ίδια υψηλά στάνταρ της γκάμας με άνετη θέση οδήγησης και αρκετό χώρο στα πίσω καθίσματα αλλά και στο χώρο αποσκευών.
Περισσότερες φωτογραφίες: