Η KIA είχε προετοιμαστεί να μας παρουσιάσει το νέο Sorento στην Έκθεση της Γενεύης, αλλά μετά την ακύρωση της ελβετικής έκθεσης αποφάσισε να το αποκαλύψει ξεχωριστά σε Αμερική και Ευρώπη.
Έτσι, βλέπουμε για πρώτη φορά το νέο μεγάλο SUV της ΚIA με τα χαρακτηριστικά που θα έχει στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το επιβλητικό του μέγεθος και ο σχεδιασμός του προέρχονται από άλλα μοντέλα που κυκλοφορεί η εταιρεία και κυρίως από το Telluride (δεν κυκλοφορεί στη χώρα μας) αλλά παραμένει μικρότερο από αυτό και στοχεύει τους οικογενειάρχες που ψάχνουν ένα ευρύχωρο επταθέσιο SUV, ή ακόμα και εκείνους που θέλουν να έλκουν μεγάλα φορτία και να ταξιδεύουν σε δύσβατα κομμάτια, αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε ένα Land Rover Discovery… Βέβαια ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, μιας και το νέο Kia Sorento παίζει ενάντια στα Skoda Kodiaq, SEAT Tarraco και SsangYong Rexton.
Εξωτερικά έχει το δικό του στυλ, με τη μεγάλη μάσκα να το χαρακτηρίζει στο εμπρός μέρος πλαισιωμένη από τα LED φωτιστικά σώματα.
Το πίσω μέρος είναι πιο εκφραστικό με γραμμές και στρογγυλεμένες επιφάνειες, ενώ κατά μήκος της πέμπτης θύρας δεσπόζει το όνομα του μοντέλου.
Τα πίσω φώτα είναι τοποθετημένα κατακόρυφα, όπως στο Telluride, ενώ σε όλο το αμάξωμα συναντούμε χρωμιομένες λεπτομέρειες.
Μέσα, η διαρρύθμιση της καμπίνας είναι αρκετά… αμερικάνικη, με ένα επιβλητικό ταμπλό απ’ άκρη σ’ άκρη και μια μεγάλη κεντρική κονσόλα.
Ο κινητήρας παραμένει ίδιος με τον 2,2 λίτρων απερχόμενο πετρελαιοκινητήρα, απλά τώρα είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο αντί για σίδερο, εξοικονομώντας βάρος με τον τρόπο αυτό.
Η απόδοσή του είναι 200 ίπποι ισχύος και 440 Nm ροπής, σύμφωνα με τα όσα ξέρουμε για τον παλιό κινητήρα, καθώς έως τώρα δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα τα τεχνικά του χαρακτηριστικά ή οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπής καυσαερίων, ενώ τη μετάδοση αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων.
Πιο ενδιαφέρουσα βέβαια είναι η προσθήκη ενός υβριδικού συνόλου για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου. Αυτό συνδυάζει έναν 1,6 λίτρων τούρμπο κινητήρα βενζίνης, με μια μικρή μπαταρία 1.49kWh και έναν 60 ίππων ηλεκτροκινητήρα, με τη συνολική απόδοση του συστήματος να είναι 230 ίπποι ισχύος και 350 Nm ροπής. Όπως φαίνεται, η μικρή αυτή μπαταρία δε θα προσφέρει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία και θα λειτουργεί μόνο επικουρικά, ωστόσο σύντομα αναμένεται και μια plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου, ίσως μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Η προαιρετική τετρακίνηση περιλαμβάνει το πρόγραμμα οδήγησης “Terrain Mode” της ΚΙΑ , το οποίο στην ουσία του είναι ίδιο με το αντίστοιχο σύστημα Terrain Response της Land Rover.
Από πλευράς τεχνολογίας έχουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων σε διάσταση 12.3 ιντσών, καθώς και μια οθόνη αφής 10.25 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, με την τελευταία να χρησιμοποιεί το τελευταίο λειτουργικό της ΚΙΑ και να επιτρέπει σύνδεση κινητών τηλεφώνων και πλήρη πληροφόρηση για τον καιρό, την κίνηση στους δρόμους και τις θέσεις στάθμευση μέσω δορυφόρου και ειδικών προγραμμάτων.
Στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης έχουμε επιτήρηση των νεκρών σημείων, προσαρμοζόμενο cruise control, ημι-αυτόνομο σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας και αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον υπάρχουν και δύο έξυπνες προσθήκες στα ηλεκτρονικά συστήματα. Η πρώτη (Safe Exit Assist) κλειδώνει αυτόματα τις πόρτες αν εντοπίσει επικείμενο κίνδυνο, αποφεύγοντας για παράδειγμα το χτύπημα διερχόμενου μοτοσικλετιστή με το άνοιγμα της πόρτας. Το δεύτερο σύστημα μοιάζει με την υποβοήθηση στάθμευσης της BMW και επιτρέπει στο χρήστη να κατευθύνει το Sorento έξω από το γκαράζ ή ένα στενό σημείο, χωρίς να είναι μέσα στο όχημα.
Η κυκλοφορία του θα ξεκινήσει στα τέλη του φετινού έτους, αν και η πανδημία του κοροναϊού μπορεί να την καθυστερήσει. Τιμές δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί και αναμένουμε να είναι στα γνωστά value-for-money επίπεδα στα οποία μας έχει συνηθίσει η ΚΙΑ.