Features

Πέντε πράγματα που ίσως δε γνωρίζατε για την Porsche 911

Η Porsche 911 είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, με τον εξακύλινδρο boxer κινητήρα του τοποθετημένο στο πίσω μέρος.

Σε κάθε γενιά, οι επιδόσεις του σπορ γερμανικού μοντέλου συνεχίζουν να προκαλούν τους υπόλοιπους κατασκευαστές στην αγορά, καθιστώντας την 911 ως σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Υπάρχουν όμως μερικά πράγματα που ίσως να μη γνωρίζατε για αυτήν…

901 ή 911;

Το «911» δεν ήταν το πρώτο όνομα που δόθηκε στο 2ο αυτό μοντέλο της Porsche, αλλά στην πραγματικότητα ήταν το «901».

Στην Έκθεση της Φρανκφούρτης του 1963, η Peugeot διεκδίκησε την «ιδιοκτησία» των τριψήφιων ονομάτων με τον αριθμό 0 στη μέση, καθώς είχε ήδη πουλήσει αρκετά τέτοια μοντέλα και κατείχε το δικαίωμα τέτοιων ονομάτων. Έτσι, η Porsche, με σκοπό να γλιτώσει και χρήματα, μιας και τα διακριτικά των αριθμών 9, 0 και 1 είχαν ήδη τυπωθεί, αποφάσισε να αλλάξει το όνομα σε 911…

Η… επίπεδη επιλογή

Παρά το γεγονός ότι η Porsche δεν ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποίησε έναν επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα, η 911 ήταν το μοντέλο που τον χρησιμοποίησε περισσότερο από κάθε άλλο…

Αυτό το αντισυμβατικό κινητήριο σύνολο επέτρεψε στον κατασκευαστή να χαμηλώσει το κέντρο βάρους, βελτιώνοντας έτσι το χειρισμό και την οδηγική ικανότητα του αυτοκινήτου. Βέβαια, η τοποθέτηση του κινητήρα στο πίσω μέρος σήμαινε ότι ο χώρος της καμπίνας θα είναι κάπως περιορισμένος.

Η εποχή της Targa…

Η Porsche δημιούργησε της έκδοση Targa ώστε να μη μείνει εκτός από μια αγορά που την εποχή εκείνη ήταν στη μόδα. Τα ανοιχτά αυτοκίνητα. Με τη νομοθεσία των ΗΠΑ να γίνεται αυστηρότερη όσον αφορούσε στα κάμπριο μοντέλα, η Porsche δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που μπορούσε να παρέχει την ευχαρίστηση και τη… «μούρη» ενός κάμπριο αυτοκινήτου, με την ασφάλεια και τα δεδομένα ενός κλειστού μοντέλου.

Η Carrera

Η 911 δεν χαρακτηρίστηκε ως “Carrera” έως και τη 10η επέτειό της, όταν η Porsche λάνσαρε την Carrera RS. Παίρνοντας το όνομά της από τον αγώνα Carrera Panamericana, η νέα 911 δεν έμοιαζε με κανένα άλλο αυτοκίνητο έως τότε, ανοίγοντας το δρόμο σε μια εντελώς νέα κατηγορία αυτοκινήτων επιδόσεων.

Η 928 δε νίκησε την 911…

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 η Porsche θέλησε να αντικαταστήσει την 911 με ένα νέο μοντέλο, με κίνηση πίσω και έναν οκτακύλινδρο κινητήρα στο εμπρός μέρος. Ωστόσο η τιμή του ήταν απαγορευτική και ο σχεδιασμός του κάπως «ξένος» στην αγορά. Έτσι, καθώς ο κόσμος είχε ήδη αγαπήσει την 911, η 928 κατέληξε να κάνει παράλληλη πορεία με την 911.

Η Porsche 911 είναι ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, το οποίο εξελίχθηκε παράλληλα με την αγορά των σπορ μοντέλων. Και με τις πωλήσεις της να ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο παγκοσμίως, η νέα 911 είναι εδώ για να συνεχίσει αυτή τη μεγάλη ιστορία…

Related posts
Auto NewsFeaturesIn Pen & InkNews

AUTO ATHINA 2024: Όλα όσα αξίζει να δείτε στη μεγαλύτερη Έκθεση της Ελλάδος...

FeaturesIn Pen & Ink

To FIAT 500 γίνεται 67 ετών!

FeaturesIn Pen & Ink

Throwback: Όταν η Mitsubishi «έφτιαξε» ένα ηλεκτρικό EVO…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!