Η χώρα μας είναι ομολογουμένως μια αρκετά μεγάλη αγορά για την κατηγορία των pick–up, δεδομένου και του κυρίως αγροτικού χαρακτήρα της πρωτογενούς παραγωγής. Και ένα από τα οχήματα της κατηγορίας αυτής που συναντάμε συχνά είναι το Mitsubishi L200, ένα «αγροτικό» που έχει πολλάκις αποδείξει την αξία του μέσα στα χρόνια και στα δύσκολα εδάφη…
Τώρα, 40 χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία, η έκτη γενιά έρχεται ανανεωμένη με ένα εντελώς νέο προσωπείο και σημαντικές αλλαγές στα σημεία, για να δείξει ακόμα μια φορά ότι αξίζει να θεωρείται ένα από τα κορυφαία pick–up της αγοράς.
Ίδια βάση, νέα όψη!
Σε γενικές γραμμές, το νέο Mitsubishi L200 διαθέτει πολλά από τα στοιχεία της απερχόμενης πέμπτης γενιάς τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό, ενώ διαθέτει ελαφρώς μικρότερο κινητήρα, πλήρως αναβαθμισμένη ανάρτηση με νέα γεωμετρία, νέα προγράμματα για την τετρακίνηση και πλήρες τεχνολογικό πακέτο ψυχαγωγίας και ασφάλειας κατά την οδήγηση.
Οι άνθρωποι της Mitsubishi ισχυρίζονται ότι το νέο L200 είναι αλλαγμένο κατά 51% σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ χρειάστηκε πενταπλάσια επένδυση -και 26 μήνες- για την εξέλιξη του μοντέλου.
Ο χώρος φόρτωσης παραμένει ίδιος με 1,52 μέτρα μήκος και 1,47 μέτρα πλάτος (για το Double Cab), κάτι που σημαίνει ότι βρίσκεται στη μέση περίπου της κατηγορίας, αλλά «κάτω» από τα επίσης δημοφιλή Nissan Navara και Mercedes-Benz X-Class. Ωστόσο η διαφορά στο μέγεθος είναι αμελητέα, με μόνο λίγα εκατοστά χώρου να χωρίζουν τα παραπάνω μοντέλα από το νέο L200.
Φυσικά, το νέο pick-up της Mitsubishi μπορεί να συνδυαστεί με μεγάλη γκάμα καλυμμάτων για το χώρο φόρτωσης, σκληρή οροφή και πλήθος άλλων αξεσουάρ, ενώ διατίθεται και στην έκδοση Club Cab με θέσεις για τέσσερεις επιβάτες και χώρο φόρτωσης με 1,85 μέτρα για το μήκος και 1,47 μέτρα (επίσης) για το πλάτος.
Με όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά καλούδια!
Ανάμεσα στα νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά είναι το σύστημα ειδοποίησης για την «τυφλή» γωνία, με υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, το σύστημα hill start assist και η προειδοποίηση για κίνηση στο πίσω μέρος του οχήματος, ενώ παρόντα είναι και τα συστήματα έκτακτου φρεναρίσματος ανάγκης, η προειδοποίηση σύγκρουσης εμπρός και το σύστημα ευστάθειας κατά τη ρυμούλκηση τρέιλερ.
Με αναβαθμισμένη ποιότητα!
Στα βάση του, το εσωτερικό μοιάζει σε μερικά σημεία με την πέμπτη γενιά του μοντέλου, αλλά πλέον το αισθάνεσαι στιβαρό και εύκολο στη χρήση, ενώ έχει ανεβεί κατά πολύ και η προσφερόμενη πολυτέλεια.
Υπάρχει επίσης υπεραρκετός χώρος, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων στις περιφερειακές θήκες της καμπίνας.
Η οθόνη αφής (7 ιντσών) και το σύστημα infotainment που ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, είναι ότι πιο γρήγορο έχουμε συναντήσει σε μοντέλο του ιαπωνικού εργοστασίου και διαθέτει από τη μεσαία έκδοση και πάνω τη δυνατότητα σύνδεσης με smartphone (Android Auto και Apple Carplay) και την περιφερειακή κάμερα 360 μοιρών.
Επιπλέον, στα νέα χαρακτηριστικά βρίσκουμε την οθόνη που πήρε θέση ανάμεσα στα αναλογικά όργανα μπροστά από τον οδηγό, ενώ στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού υπάρχουν και κάποια πιο πολυτελή χαρακτηριστικά, με θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενες και ηλεκτρικά προσαρμοζόμενες θέσεις επιβατών και επένδυση επιφανειών με δέρμα και Alcantara.
Εξελιγμένος ειδικά για το έκτης γενιάς L200…
Ο λόγος για το νέο πετρελαιοκινητήρα που είναι ειδικά εξελιγμένος για το ιαπωνικό pick up και έχει χωρητικότητα στα 2,3 λίτρα με την απόδοσή του να είναι 150 ίπποι στις 3.500 σ.α.λ. και η ροπή των 400 Nm διαθέσιμη από τις 1.750 έως τις 2.250 σ.α.λ., ενώ μπορεί να συνδυαστεί είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, είτε με αυτόματο κιβώτιο -επίσης- έξι σχέσεων.
Στην πράξη, ο συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα με το μηχανικό κιβώτιο που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε στην πανελλαδική παρουσίαση, καταφέρνει να κάνει εύκολες τις επιταχύνσεις, ενώ η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο γίνεται ομαλά και χωρίς πολλούς θορύβους. Αρκεί η βελόνα του στροφόμετρου να βρίσκεται πάνω από τις 1.700 σ.α.λ., καθώς από εκεί και κάτω το γκάζι δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οδηγού. Πράγμα το οποίο γίνεται σκόπιμα απ’ ότι μας είπαν οι άνθρωποι της ελληνικής αντιπροσωπείας, για να μπορέσει το νέο L200 να συμβιβαστεί με τις αυξημένες απαιτήσεις του Euro6d.
Επίσης, με την άφιξη του νέου κινητήρα ήρθε βέβαια και η απαίτηση για τη χρήση Adblue και έτσι η Mitsubishi, για να κάνει τα πράγματα εύκολα, εφοδίασε το νέο L200 με δοχείο Adblue 21 λίτρων, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία θα χρειάζεται γέμισμα κάθε περίπου 20.000 χλμ.
Νέα δεδομένα!
Τα περισσότερα pick up της αγοράς -και ιδιαίτερα του πρόσφατου παρελθόντος- μας έχουν συνηθίσει στα «χοροπηδητά» όταν είναι άδειος ο χώρος φόρτωσης, πράγμα που δεν ισχύει στο νέο L200. Αυτό οφείλεται κυρίως στο σκληρότερο σασί και στη νέα διάταξη της ανάρτησης που διαθέτει νέα ελατήρια και αποσβεστήρες, μεγαλύτερη διαδρομή στον εμπρόσθιο άξονα και νέα γεωμετρία στην ανάρτηση σούστας του πίσω άξονα.
Στο στρίψιμο βέβαια τα πράγματα είναι λίγο πιο… «βαριά» και με λιγότερη ακρίβεια, κάτι που θα δυσκολέψει τον οδηγό σε περίτεχνες μανούβρες εντός πόλεως. Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι κατασκευές όπως το L200 της Mitsubishi δε φτιάχτηκαν για να κάνουν χειρισμούς ακριβείας μέσα στην πόλη…
Στα προτερήματα του νέου μοντέλου βρήκαμε και την παραδοσιακή επιλεγόμενη τετρακίνηση, που στις βασικές εκδόσεις υπάρχει με το σύστημα Easy Select 4WD και επιλογές 2Η (πίσω κίνηση), 4Η (τετρακίνηση) και 4L (τετρακίνηση με κοντές σχέσεις), ενώ στις υψηλότερες εκδόσεις υπάρχει με το σύστημα Easy Select 4WD-II που απαρτίζεται από τα 2H, 4H, 4HLc και 4LLc και εφοδιάζεται με κεντρικό διαφορικό Torsen, δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού και μια πληθώρα προγραμμάτων για κίνηση εκτός δρόμου, στοιχεία που όταν συνδυάζονται κάνουν το νέο L200 εξαιρετικά ικανό στις δύσκολες διαδρομές ακόμα και με «συμβατικά» ελαστικά.
Όσο για το φόρτωμα, εδώ η νέα ανάρτηση στο πίσω μέρος και τα μεγαλύτερα φρένα εμπρός ανεβάζουν τον πήχη στα 1.035 κιλά ωφέλιμου φορτίου, ενώ η ελκτική ικανότητα του L200 βρίσκεται στους 3,1 τόνους.
Ήρθε με προσδοκίες…
Η νέα, έκτη γενιά του Mitsubishi L200 ίσως καθυστέρησε να λανσαριστεί για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό μέσα στη χρονιά που διανύουμε, αλλά διαθέτει όλα τα εφόδια για να «κοιτάξει στα ίσια» ακόμα και τον πιο δυνατό εκπρόσωπο της pick up κατηγορίας.
Συνδυάζοντας τις καθημερινές ανάγκες του επαγγελματία με εξαιρετικές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου, η Mitsubishi αναδημιούργησε ένα pick–up το οποίο κάθε πελάτης της αγοράς των σκληροτράχηλων SUV πραγματικά θα ζήλευε, ενώ με τιμές που ξεκινούν από τα 26.500 ευρώ για το Club Cab και 28.700 ευρώ για το Double Cab, δείχνει ικανό να διεκδικήσει το χαμένο έδαφος και γιατί όχι να πρωταγωνιστήσει…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.3D
Καύσιμο Πετρέλαιο
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 2.268
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) 150/3500
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 400/1750-2250
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Διπλά ψαλίδια με ελικοειδή ελατήρια
Πίσω Άκαμπτος άξονας με ελλειπτικά φύλλα σούστας
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Επιλεκτική τετρακίνηση
Κιβώτιο Μηχανικό ή Αυτόματο 6 σχέσεων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) 5295(5305 Double Cab)x1815x1780
Μεταξόνιο(χλστ.) 3000
Καθαρό βάρος(κιλά) 1935 (1970 Double Cab)
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο (λίτρα) 1035
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 12,4
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 174
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 8,8 (9,7 με το αυτόματο κιβώτιο)
Εκπομπή CO2 231 (254 με το αυτόματο)
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 26.500 (28.700 για το Double Cab)
Περισσότερες φωτογραφίες: