First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέο Volkswagen Amarok: Μεγαλύτερο, ισχυρότερο και με premium χαρακτηριστικά…


Μοιράσου το....

Η Volkswagen παρουσίασε το νέο Amarok. Το νέο on-off road όχημα πολλαπλών ρόλων σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Γερμανία και στην Αυστραλία και θα παράγεται στη Νότια Αφρική. Πρόκειται να γίνει ένα premium pick-up για τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, από την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, έως τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.

Για την ιστορία, η Volkswagen πούλησε πάνω από 830.000 μονάδες του Amarok πρώτης γενιάς στην Ευρώπη, στην Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, την Αφρική, τη Νότια Ασία, τη Νότια και Κεντρική Αμερική. Στη δεύτερη γενιά του μοντέλου, όλα είναι καινούργια με τα γνώριμα όμως σχεδιαστικά στοιχεία της Volkswagen να κάνουν αμέσως ξεκάθαρο ότι είναι ένα Amarok, τη στιγμή που είναι μεγαλύτερο, πιο ισχυρό, περισσότερο αθλητικό και ακόμα πιο χαρισματικό.

To πιο χαρακτηριστικό σημείο αυτής της νέας γενιάς του Amarok αφορά τη σχεδίαση του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου, το οποίο παρουσιάζεται στις εκδόσεις “Amarok”, “Life” και “Style”, αλλά και στις κορυφαίες εκδόσεις “PanAmericana” (με off-road χαρακτηριστικά) και “Aventura” (με αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία).

Το νέο εμπρός καπό, μακρύ και αρκετά όρθιο, τονίζει με ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο το ξεκάθαρο DNA της Volkswagen. To ίδιο ισχύει και για τις ράβδους που διαπερνούν οριζόντια και κατά μήκος τη μάσκα του ψυγείου, οι οποίες δένουν ιδανικά με τους ενσωματωμένους στο αμάξωμα προβολείς LED, οι οποίοι διατίθενται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Στις εκδόσεις PanAmericana, Aventura και Style τα εμπρός φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν την εξελιγμένη τεχνολογία “IQ. LIGHT – LED matrix headlights” τα οποία κάνουν «τη νύχτα, μέρα» με την απόδοσή τους και παράλληλα, προσφέρουν μία χαρακτηριστική σχεδιαστική «υπογραφή» στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου.

Το μοντέλο λανσάρεται σε δύο εκδόσεις, την τετράθυρη διπλοκάμπινη (DoubleCab) και τη δίθυρη με μονή καμπίνα (SingleCab). Στο πλάι, οι γραμμές του αμαξώματος είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές, με τους θόλους των τροχών να έχουν την ξεχωριστή σχεδίαση που χαρακτήριζε και την πρώτη γενιά του Amarok, ενώ τα φτερά πάνω από τους τροχούς των 21 ιντσών έχουν μία πολύ δυναμική εμφάνιση, που τονίζεται ακόμα περισσότερο από τις προστατευτικές πλαστικές επενδύσεις τους.

Η σχεδίαση των πλευρικών επιφανειών του μοντέλου δημιουργούν την εντύπωση ενός πολύ «μυώδους» οχήματος. Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος. Κάτω από το μεγάλο σήμα της εταιρείας βρίσκεται η λέξη “Amarok”, η οποία είναι ανάγλυφη και καλύπτει όλο σχεδόν το πλάτος της πίσω πόρτας, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα “C”, τα οποία βρίσκονται τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος, τονίζουν ακόμα περισσότερο την αίσθηση του μεγάλου πλάτους του αυτοκινήτου.

Το νέο Amarok έχει μήκος που φθάνει τα 5.350 χλστ., κατά 96 χλστ. πιο μακρύ από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μεταξόνιο των 3.270 χλστ. είναι αυξημένο κατά 173 χλστ.. Αυτό εξασφαλίζει περισσότερους χώρους, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες στη διπλοκάμπινη έκδοση, την ώρα που μειώνει και αισθητά τους προβόλους. Ως αποτέλεσμα αυτού, το νέο Amarok δείχνει πιο δυναμικό και παράλληλα έχει καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στις βελτιωμένες off-road γωνίες. Οι εκτός δρόμου ικανότητες του νέου Amarok, το οποίο εφοδιάζεται με στάνταρ τετρακίνηση σε πολλές αγορές του κόσμου, ενισχύονται ακόμα περισσότερο με την αυξημένη ικανότητα διάσχισης υδάτινου περάσματος, που από τα 500 χλστ. του απερχόμενου μοντέλου, τώρα έχουμε 800 χλστ.

Στα ενδότερα, το σαλόνι του νέου Amarok σχεδιάστηκε έχοντας ως προτεραιότητα τη λειτουργικότητα και την υψηλή ποιότητα. Το φάσμα των οθονών απαρτίζεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών (ή το πλήρως ψηφιακό “Digital Cockpit” των 12 ιντσών από την έκδοση Style και επάνω) και την πολύ μοντέρνα οθόνη αφής σε κάθετη διάταξη τύπου tablet στο κέντρο του ταμπλό (10 ιντσών ή 12,0 ιντσών στις εκδόσεις Style και επάνω) για το σύστημα πολυμέσων.

Η Volkswagen υλοποίησε ένα μείγμα από ψηφιακές λειτουργίες και εργονομικά σχεδιασμένα κουμπιά και πιεστικούς ή περιστροφικούς διακόπτες, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα εύχρηστοι στη λειτουργία τους. Για παράδειγμα, η ένταση του ήχου στο σύστημα πολυμέσων και η επιλογή του προγράμματος λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης, γίνονται μέσω τέτοιων διακοπτών, ενώ ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, αυτά τα ποιοτικά και υψηλής αντοχής χειριστήρια είναι διακοσμημένα με αλουμίνιο.

Την αίσθηση της κορυφαίας ποιότητας ενισχύουν και κάποια ακόμα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα το ηχοσύστημα από την Harman Kardon το οποίο είναι στάνταρ στις εκδόσεις PanAmericana και Ventura και ως έξτρα εξοπλισμός στις υπόλοιπες εκδόσεις. Πρόκειται για ένα ηχοσύστημα το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στο Amarok.

Εκτός από τον χώρο των επιβατών, εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος φόρτωσης στο νέο Amarok, τόσο στην DoubleCab όσο και στην SingleCab έκδοση. Όπως και στο Amarok πρώτης γενιάς, ο χώρος ανάμεσα στους θόλους των τροχών είναι αρκετός για να χωρέσει μία ευρωπαλέτα. Η έκδοση SingleCab έχει τη δυνατότητα να χωρέσει δύο ευρωπαλέτες σε σειρά. Το φορτίο μπορεί να ασφαλιστεί μέσω κρίκων στα πλευρικά της καρότσας, ο κάθε ένας εκ των οποίων μπορεί να αντέξει βάρος έως και 500 κιλά. Η αύξηση των διαστάσεων του χώρου φόρτωσης έρχεται να συνδυαστεί και με την αύξηση και στη δυνατότητα φορτίου, η οποία φθάνει πλέον στους 1,16 τόνους. Ο χώρος φόρτωσης μπορεί επίσης να ασφαλιστεί με τη χρήση ενός συρόμενου καλύμματος που κινείται με ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυτό το συρόμενο κάλυμμα μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε εξωτερικά, είτε μέσα από το αυτοκίνητο, είτε εξ αποστάσεως, μέσω του κλειδιού του οχήματος.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που θα ενθουσιάσει όσους χρησιμοποιούν το Amarok για extreme περιπέτειες, είναι ότι η στατική ικανότητα φορτίου της οροφής φθάνει τα 350 κιλά. Μία τιμή που είναι αρκετή για μία σκηνή οροφής τεσσάρων ατόμων, η οποία θα είναι διαθέσιμη ως αξεσουάρ. Παράλληλα, είτε ως στάνταρ εξοπλισμός είτε ως έξτρα, θα διατίθενται διάφορα στοιχεία, όπως ζάντες διαμέτρου έως και 21 ιντσών, ελαστικά παντός εδάφους (έως 18 ιντσών) και μία ποικιλία από βάσεις για τρέιλερ. Θα υπάρχουν επίσης πολλά στοιχεία έξτρα εξοπλισμού για την καρότσα, όπως μία βάση ποδηλάτου, ένα πολυλειτουργικό σύστημα μεταφοράς εξοπλισμού, μία χειροκίνητη έκδοση του συρόμενου καλύμματος και μία μεγάλη γκάμα από μπάρες σε διάφορες διαστάσεις και φινιρίσματα. Θα διατίθεται επίσης και μία σκληρή οροφή η οποία θα εφαρμόζει στον χώρο φόρτωσης, χάρη στην οποία το νέο Amarok θα μπορεί να μεταμορφώνεται σε ένα μοντέρνο SUV διατηρώντας παράλληλα τις δυνατότητες φόρτωσης ενός van. Επίσης, οι φανατικοί της off-road οδήγησης μπορούν να το εξοπλίσουν με διάφορα στοιχεία, όπως “bull bar”, ειδικές ποδιές για την προστασία κάτω από το αμάξωμα, ειδικός εξοπλισμός για κίνηση σε κάθε είδους έδαφος, κρίκους για έλξη, αλλά και «αναπνευστήρα» για την παροχή αέρα στον κινητήρα κατά την οδήγηση μέσα σε νερό.

Γκάμα από πέντε κινητήρες turbo, διαθέσιμοι ανάλογα με την εκάστοτε αγορά

Το νέο Amarok διαθέτει μία γκάμα από τέσσερις κινητήρες turbo diesel (TDI) και έναν turbo βενζίνης (TSI), οι οποίοι έχουν εξελιχθεί ειδικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Τα κύρια χαρακτηριστικά και των πέντε κινητήρων είναι η εξαιρετική απόδοση και η υψηλή ροπή. Η βασική έκδοση για τις αγορές της Αφρικής είναι ένας τετρακύλινδρος 2.0 λίτρων TDI με απόδοση 150 ίππους. H επόμενη έκδοση είναι και πάλι ο 2.0 λίτρων TDI με την ισχύ να έχει ανέβει στα 170 άλογα. Η τρίτη επιλογή είναι ένας 2.0 λίτρων TDI bi-turbo, με απόδοση 204 ίππων ή 209 ίππων ανάλογα με την αγορά που θα πωληθεί. Η κορυφαία έκδοση είναι αυτή με τον 3.0 TDI V6, με απόδοση 241 ίππων ή 250 ίππων επίσης ανάλογα με την αγορά.

Τέλος, ένας κινητήρας βενζίνης 2,3 λίτρων με turbo και απόδοση 302 ίππων θα πωλείται στις αγορές που παραδοσιακά επιλέγουν τους βενζινοκινητήρες.

Νέο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και τετρακίνηση 4MOTION

Από την έκδοση των 209 ίππων και πάνω, το νέο Amarok θα συνδυάζεται στάνταρ με ένα νέο κιβώτιο 10 σχέσεων, το οποίο λειτουργεί με τεχνολογία by-wire. Για την έκδοση των 204 ίππων αυτό το κιβώτιο θα ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό. Το νέο αυτό 10τάχυτο κιβώτιο αντικαθιστά το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο του απερχόμενου μοντέλου. Επιπρόσθετα, θα υπάρχουν 6τάχυτα αυτόματα ή μηχανικά κιβώτια 6 ή 5 σχέσεων για αρκετούς από τους κινητήρες του νέου Amarok ανάλογα με την αγορά που θα πωλείται.

Σε πολλές αγορές το νέο Amarok θα εφοδιάζεται στάνταρ με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION. Ανάλογα με την περιοχή που θα πωλείται, θα είναι διαθέσιμα δύο διαφορετικά συστήματα 4MOTION. Ένα με κατ’ επιλογήν τετρακίνηση ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Και ένα με μόνιμη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Και τα δύο συστήματα εξασφαλίζουν ότι το νέο Amarok είναι ικανό να ανταποκριθεί σε κάθε είδους έδαφος, ενώ ανάλογα με τον κινητήρα, η ικανότητα έλξης του φθάνει τους 3,5 τόνους.

Όσο αφορά στο λανσάρισμά του, αυτό είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει στα τέλη του έτους με κάποιες επιλεγμένες αγορές αρχικά και στην πορεία θα διατεθεί και στις υπόλοιπες αγορές του κόσμου, με τη χώρα μας να βλέπει στους δρόμους της το νέο Amarok αρχές του 2023.

Περισσότερες φωτογραφίες:


Μοιράσου το....
Related posts
First ImpressionsOn The Road

Νέα BMW Χ1: Από 37.000€ κι από 1.500 κ.εκ.

8.3
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: VW Tiguan 1.5 TSI ACT EVO 150PS DSG R-Line

8.0
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε: Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 186 6AT

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!