Η Toyota παρουσίασε εχθές το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία μηχανολογικής καινοτομίας και εντυπωσιακής σχεδίασης του Prius με την παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου πέμπτης γενιάς. Και ναι αυτή η γενιά «βλέπεται»…
Και λέμε «βλέπεται» καθώς αν θα θέλαμε να δημιουργήσουμε μία λίστα με τα ασχημότερα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών, τότε σίγουρα σε αυτή θα έπρεπε να συμπεριλάβουμε και το Toyota Prius, σε κάθε γενιά του (τέσσερις σε σύνολο), με το ιαπωνικό μοντέλο μάλιστα να ασχημαίνει με το πέρασμα των ετών, αντί του αντιστρόφου που συνηθίζεται. Στα μάτια μας πάντα…
Βέβαια, το θέμα της ομορφιάς είναι υποκειμενικό και διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, αφού αυτό που θεωρεί κάποιος άσχημο, κάποιος άλλος το βλέπει ως όμορφο.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Prius έχει το δικό του κεφάλαιο στην αυτοκινητιστική ιστορία, που όχι μόνο είναι μεγάλο, αλλά και πρωτοποριακό αφού ήταν το πρώτο υβριδικό μοντέλο που είδαμε το 1997 ή αν προτιμάτε καλύτερα 25 χρόνια πριν από τη σημερινή μόδα….
Σήμερα, το Prius περνάει στην πέμπτη του γενιά και πλέον βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας GA-C της Toyota New Global Architecture (TNGA), που μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία, ενώ το χαμηλότερο κέντρο βάρους που επιτυγχάνεται με τη βελτιστοποιημένη τοποθέτηση της μπαταρίας και του ρεζερβουάρ καυσίμου, έχει ως στόχο την αύξηση της οδηγικής εμπειρίας με έλεγχο και αυτοκυριαρχία.
Εμφανισιακά, το εμβληματικό σφηνοειδές σχήμα έχει εξελιχθεί, υιοθετώντας κομψές και μοντέρνες γραμμές, ενώ η μείωση του ύψους κατά 50 χλστ. δημιουργεί ένα άκρως δυναμικό σουλούπι εμπνευσμένο από τη φυσική ροή του αέρα, με τη συνολική εικόνα εν τέλει να εντυπωσιάζει. Σε αυτό συντελούν τόσο οι τροχοί των 19 ιντσών, όσο και οι -ιδιαίτερης σχεδίασης- προβολείς εμπρός και πίσω, με τους τελευταίους να έχουν τρισδιάστατο γραμμικό στοιχείο φωτισμού και να ενώνονται μεταξύ τους.
Στα ενδότερα, το κατά βάση μαύρο εσωτερικό χωρίζεται σε τρεις ζώνες σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία “Island Architecture” του Prius: περιβάλλον, μονάδα οδηγού και ταμπλό οργάνων που μοιάζει να αιωρείται.
Αρχίζοντας από το περιβάλλον, αυτό είναι ευρύχωρο χάρη στην αύξηση του μεταξονίου και κατασκευάζεται -σύμφωνα με την Toyota- από κομψά, υψηλής ποιότητας υλικά, τα οποία αναδεικνύονται με αρμονικές πινελιές που αναδύουν μία αίσθηση δυναμισμού και σκοπού.
Συνεχίζοντας με τον οδηγό, αυτός έχει μπροστά του μία οθόνη TFT LCD επτά ιντσών, με την τοποθέτηση ακριβώς στο οπτικό πεδίο του, να βελτιώνει την ασφάλεια καθώς το βλέμμα του οδηγού παραμένει σταθερά προσηλωμένο στο δρόμο.
Και τέλος με το ταμπλό, σε αυτό υπάρχει στην κορυφή του η τελευταία γενιά του συστήματος πολυμέσων και από κάτω της υπάρχουν τα χειριστήρια του κλιματισμού, ενώ ο φωτισμός του πίνακα οργάνων είναι συνδεδεμένος με ειδοποιήσεις από το Toyota Safety Sense, με την κάθε μία από αυτές να έχει το δικό της χαρακτηριστικό χρώμα.
Όσο αφορά τώρα στο σύστημα κίνησης, το Prius σε αυτή, τη νέα του γενιά, αφήνει στην άκρη το παραδοσιακό υβριδικό σύστημα της Toyota (τουλάχιστον για την Ευρώπη) και πλέον θα διατίθεται ως Plug-in Hybrid, αφού ο Ιάπωνας κατασκευαστής θέλει να επιδείξει την πολυτεχνολογική γκάμα του. Έτσι, ένας ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας – γεννήτρια και ο δίλιτρος θερμικός κινητήρας παρέχουν συνδυασμένη ισχύ 223 ίππων για ισχυρή και άμεση επιτάχυνση, τη στιγμή που το ανανεωμένο και αεροδυναμικά βελτιωμένο αμάξωμα βελτιστοποιεί τη ροή αέρα εξασφαλίζοντας εξαιρετική απόδοση καυσίμου, χειρισμό και ευστάθεια.
Αναλύοντας το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα, ο θερμικός κινητήρας των 2,0 λίτρων παράγει 148 ίππους και ο ηλεκτροκινητήρας -που βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός- 160 ίππους, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 223 ίππους, δηλαδή 100 περισσότερους (!) από το απερχόμενο μοντέλο.
Παράλληλα, με στόχο να καλύπτει τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές αποκλειστικά ηλεκτρικά (EV) που είναι και ο βασικός στόχος, η ηλεκτρική αυτονομία δεν έχει προσδιοριστεί ακριβώς από την Toyota, αλλά σύμφωνα με του Γιαπωνέζους έχει αυξηθεί πάνω από 50% συγκριτικά με της τρέχουσας γενιάς. Αυτό οφείλεται σε μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 13.6 kWh, η οποία λόγω του σχεδιασμού και του μεγέθους της βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Κλείνοντας με τη διάθεση και τις τιμές, αυτή προβλέπεται να ξεκινήσει στην Ευρώπη την άνοιξη του 2023 και τις τιμές να ανακοινώνεται προσεχώς, ενδεχομένως και στις 5 Δεκεμβρίου όταν και θα γίνει η ευρωπαϊκή πρεμιέρα του μοντέλου.
Περισσότερες φωτογραφίες: