Από τα γερμανικά στέισον βάγκον, έως τις μπλε Bentley από το Ντουμπάι, είναι αλήθεια ότι όλα τα αστυνομικά μοντέλα επιδόσεων είναι άκρως ελκυστικά. Τίποτα όμως δε μπορεί να συγκριθεί με αυτήν την Ferrari 250 GTE2+2 Polizia από τη Ρώμη και το ένα και μοναδικό μοντέλο που έχει απομείνει και δημοπρατείται από την Girardo & Co…
Η παραγγελία είχε γίνει στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και σκοπός της αστυνομίας της Ρώμης ήταν να ενισχύσει τέσσερεις από τους καλύτερους αξιωματικούς της με δύο από τις καλύτερες Ferrari της εποχής.
Μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά τότε, ακόμα και οι ολοκαίνουριες Alfa Romeo Giulia 1600 δεν μπορούσαν να πιάσουν σε ταχύτητα τους εγκληματίες, οπότε το Μαρανέλλο αποτέλεσε τη μοναδική λύση…
Κάνοντας ντεμπούτο στις 24 Ώρες του Λε Μανς το 1960, η 250 GTE ήταν τι πρώτο 2+2 μοντέλο παραγωγής της Ferrari και εφοδιαζόταν με έναν τρίλιτρο V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 240 ίππων, φτάνοντας σε τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα!
Βασισμένη στην πλατφόρμα της 250 LWB, η έκδοση GTE είχε πιο φαρδύ αμάξωμα και περισσότερο χώρο στην καμπίνα, σε συνδυασμό με αυξημένη άνεση, ενώ διατηρούσε τις επιδόσεις που θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο της ιταλικής φίρμας. Αυτό έκανε τη GTE το ιδανικό αυτοκίνητο για την καταδίωξη των εγκληματιών της Ρώμης.
Βγήκε από το εργοστάσιο ως αστυνομικό αυτοκίνητο, με τη Ferrari να παράγει μόνο δύο 250 GTE Polizia. Το μοντέλο του άρθρου μας μάλιστα είναι το μοναδικό που έχει απομείνει, καθώς το πρώτο αχρηστεύτηκε μετά από μόλις λίγες βδομάδες στην υπηρεσία.
Το αυτοκίνητο με αριθμό πλαισίου σε -3999 ωστόσο υπηρέτησε το λαό της Ρώμης από το 1963 έως το 1968 και στη συνέχεια ανέλαβε τις έκτακτες μεταφορές αίματος στο νοσοκομείο της Νάπολι. Μια επίσης άξια δουλειά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το οποίο μπορούσε να καλύψει τη διαδρομή των 200 χλμ. μέσα σε λιγότερο από μία ώρα!
Όταν αποσύρθηκε από την υπηρεσία, η μοναδική 250 GTE Polizia πουλήθηκε το 1972 μέσω δημόσιας δημοπρασίας, πριν επανενωθεί με τον Armando Spatafora, τον αξιωματικό που ήταν υπεύθυνος για αυτή, στον αγώνα Coppa delle Dolomiti του 1984, όπου ο παραπάνω αξιωματικός κατάφερε να κάνει το δεύτερο ταχύτερο χρόνο στη γενική κατάταξη.
Παρά το ότι έλαβε μέρος σε αρκετές καταδιώξεις και άλλαξε συνολικά τρεις ιδιοκτήτες στη ζωή της, η 250 GTE Polizia εξακολουθεί να είναι σε άψογη κατάσταση, με τη Ferrari να επιβεβαιώνει ότι φέρει ακόμα το αυθεντικό σασί, τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και τον πίσω άξονά της.
Διαθέτει ακόμα και αρκετό αστυνομικό εξοπλισμό της εποχής, ενώ είναι το μοναδικό –πολιτικό πλέον- αυτοκίνητο στην Ιταλία που επιτρέπεται να χρησιμοποιεί τη σειρήνα, το μπλε φάρο και το χρωματισμό της ”Squadra Volante”.