Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Απρίλιος 2022 | Απρίλιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.297 | 10.198 | -8,8% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
890 | 1.006 | -11,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 23 | 34 | -32,4% |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2022 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2021 | Μεταβολή
2022/2021 |
|
Καινούργια επιβατικά | 31.724 | 33.637 | -5,7% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
3.069 | 3.578 | -14,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 60 | 93 | -35,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Απρίλιο, έχει ως εξής:
Segment | Απρίλιος 2022 | Απρίλιος 2021 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Απρίλιος 2022 | Ιανουάριος–Απρίλιος 2021 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 6,3% | 9,6% | -3,3 | 7,3% | 8,4% | -1,1 |
A-SUV | 0,6% | 1,1% | -0,5 | 0,8% | 1,2% | -0,4 |
A TOTAL | 6,8% | 10,7% | -3,9 | 8,1% | 9,6% | -1,5 |
B | 24,4% | 27,9% | -3,5 | 23,9% | 29,9% | -6,0 |
B-SUV | 25,2% | 21,2% | +4,1 | 27,0% | 20,3% | +6,7 |
B TOTAL | 49,6% | 49,0% | +0,6 | 50,8% | 50,2% | +0,7 |
C | 10,8% | 14,3% | -3,5 | 9,7% | 13,3% | -3,5 |
C-SUV | 25,4% | 19,6% | +5,8 | 24,2% | 20,8% | +3,4 |
C TOTAL | 36,1% | 33,9% | +2,2 | 33,9% | 34,0% | -0,1 |
D | 1,7% | 2,0% | -0,3 | 1,4% | 2,1% | -0,7 |
D-SUV | 4,0% | 2,3% | +1,7 | 4,0% | 2,4% | +1,7 |
D TOTAL | 5,7% | 4,3% | +1,4 | 5,5% | 4,5% | +1,0 |
E | 0,2% | 0,2% | -0,0 | 0,1% | 0,2% | +0,0 |
E-SUV | 0,6% | 0,5% | +0,1 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
E TOTAL | 0,8% | 0,7% | +0,1 | 0,6% | 0,6% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
F-G TOTAL | 0,1% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,6% | 0,9% | -0,4 | 0,6% | 0,7% | -0,1 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 55,8% | 44,7% | +11,1 | 56,6% | 45,2% | +11,5) |
Απρίλιος 2022 | Απρίλιος 2021 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Απρίλιος 2022 |
Ιανουάριος –
Απρίλιος 2021 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘22* |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘21* |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 44,9% | 51,6% | -6,7 | 45,2% | 49,8% | -4,7 | 36,0% | 40,8% | -4,8 |
Πετρέλαιο | 16,2% | 19,2% | -3,0 | 15,6% | 20,8% | -5,3 | 16,8% | 22,1% | -5,3 |
Υβριδικά (HEV) | 28,3% | 22,0% | +6,3 | 27,8% | 21,7% | +6,1 | 25,1% | 20,9% | +4,2 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 8,2% | 5,2% | +3,0 | 8,0% | 5,4% | +2,6 | 18,8% | 13,9% | +4,9 |
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,5% | 0,9% | -0,4 | 0,8% | 1,2% | -0,5 | 3,3% | 2,3% | +1,0 |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,9% | 1,1% | +0,9 | 2,7% | 0,9% | +1,7 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάρτιο ως εξής:
Μάρτιος 2022 | Μάρτιος 2021 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Μάρτιος 2022 | Ιανουάριος –Μάρτιος 2021 | Μεταβολή | |
ΕΕ | 844.187 | 1.062.511 | -20,5% | 2.245.976 | 2.560.271 | -12,3% |
ΕΕ 14 | 740.327 | 946.816 | -21,8% | 1.972.164 | 2.272.589 | -13,2% |
ΕΕ + EFTA | 883.598 | 1.104.021 | -20,0% | 2.335.696 | 2.655.163 | -12,0% |
Ελλάδα | 8.410 | 8.984 | -6,4% | 22.427 | 23.439 | -4,3% |