Επίσημα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν για 28 από τους κυριότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως δείχνουν μείωση των λειτουργικών κερδών κατά 11% μέσα στο 2019.
Αναφορά της εταιρείας αναλυτών του κλάδου, Jato Dynamics, δείχνει πως παρά τη μικρή αύξηση του τζίρου στα 1.87 τρισεκατομμύρια ευρώ σε όλον τον κόσμο, τα ανάλογα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 86.38 δισεκατομμύρια ευρώ την περασμένη χρονιά, σημειώνοντας μείωση σε σχέση με τα 96.71 δισεκατομμύρια ευρώ του 2018.
Η ίδια αναφορά αναδεικνύει επίσης τις διαφορές που υπάρχουν στα ποσοστά κερδών των διαφόρων κατασκευαστών. Η Ferrari κατέγραψε ποσοστό λειτουργικού κέρδους 23.2% την περσινή χρονιά, με κάθε αυτοκίνητο -από τα 10.131 συνολικά- που πούλησε να αποδίδει πάνω από 86.000 ευρώ σε κέρδη. Αναλογικά, οι αναλυτές υπολογίζουν ότι η Ferrari κερδίζει από ένα αυτοκίνητο που πουλά όσα κερδίζει ανάλογα η BMW από 50, η Renault από 122 και η Nissan από 926 αυτοκίνητα!
Συνολικά, η μείωση των κερδών αποδίδεται σε νομικές τροποποιήσεις στην Κίνα, της οποία η παραγωγή αναλογεί στο 29% του παγκόσμιου δείκτη. Η εφαρμογή των νέων προτύπων εκπομπών ρύπων από την κινεζική κυβέρνηση και η απομείωση της χρηματοδότησης για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη μείωση των κερδών της εγχώριας βιομηχανίας αυτοκινήτου.
Από πλευράς όγκου, η Volkswagen κυριάρχησε στις πωλήσεις το 2019 με 10.975.000 μονάδες, έναντι των 10.742.000 της Toyota, με τις δύο εταιρείες να αυξάνουν τις ετήσιες πωλήσεις τους κατά 1%.
Επόμενος μεγάλος κατασκευαστής ήταν η General Motors, αλλά πιο «πίσω» με 7.718.000 πωλήσεις, κάτι που αποτελεί μείωση για την εταιρεία κατά 8% σε σχέση με το 2018.
Η Tesla αύξησε τις πωλήσεις της κατά 50% το 2019, πουλώντας συνολικά 368.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως, ενώ ήταν μια εκ των δύο (μαζί με τη Ferrari) εταιρειών που επέδειξαν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης το 2019.