Με όλο το μάρκετινγκ, την έρευνα και την εξέλιξη που συναντούμε τον τελευταίο καιρό στον κόσμο των υβριδικών και ηλεκτρικών κινητήρων, δεν είναι λάθος να πιστέψει κανείς ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης βαίνουν προς τη δύση τους. Ωστόσο, οι κινητήρες αυτοί έχουν πολλά να δώσουν και πολλοί κατασκευαστές τους επιφυλάσσουν ακόμα ένα λαμπρό μέλλον, όπως συμβαίνει με τον ολοκαίνουριο κινητήρα που παρουσιάζει η Maserati!
Το όνομά του είναι “Nettuno” και προέρχεται από το ρωμαϊκό άγαλμα του Ποσειδώνα με την τρίαινα στην πόλη της Μπολόνια το οποίο είχε αρχικά εμπνεύσει και το λογότυπο της Maserati. Ο νέο αυτός twin–turbo κινητήρας έχει χωρητικότητα τριών λίτρων και διάταξη V6 90 μοιρών, ενώ σχεδιάστηκε από το μηδέν στη Μόντενα από την ίδια τη Maserati.
Ο νέος κινητήρας είναι σαφώς πιο ισχυρός σε σχέση με τον υπάρχοντα εξακύλινδρο της εταιρείας και αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα περιστροφής. Αποδίδει 620 ίππους ισχύος στις 7.500 σ.α.λ. και έχει τη δυνατότητα να περιστρέφεται έως και τις 8.000 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 730 Nm διαθέσιμα από τις 3.000 σ.α.λ.
Αυτό για το οποίο περηφανεύεται περισσότερο η Maserati είναι η τεχνολογία twin–spark pre–chamber ανάφλεξης η οποία προέρχεται από τη Formula 1. Επιπλέον, ο νέος Nettuno διαθέτει σύστημα ψεκασμού καυσίμου πίεσης 350 bar και σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ, έτσι ώστε η λίπανση να παραμένει στα σωστά επίπεδα ακόμα και όταν το αυτοκίνητο «υποφέρει» από ισχυρές πλευρικές επιταχύνσεις.
Ο νέος αυτός κινητήρας προορίζεται πιθανότατα για το νέο κεντρομήχανο supercar της Maserati, το MC20, για το οποίο θα μαθαίναμε περισσότερα τον περασμένο Μάιο, πριν ο κορωνοϊός μεταθέσει την επίσημη παρουσίαση της Maserati στις 9 Σεπτεμβρίου…