Γνωστή από τις έως τώρα δημοσιεύσεις ως Type 130, η νέα Lotus Evija συνδυάζει πολλά νέα χαρακτηριστικά για τη βρετανική εταιρεία με ένα «άγριο» σχεδιασμό.
Πρώτα απ ‘όλα, είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας, χωρίς να μετράμε το πλαίσιο της Lotus που πήρε η Tesla για το πρώτο Roadster. Είναι επίσης το πρώτο υπεραυτοκίνητο της εταιρείας, με την ίδια να υποστηρίζει ότι θα φτάσει την ισχύ των 2.000 ίππων!
Ίσως όμως το πιο σημαντικό είναι ότι αποτελεί το πρώτο ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο της Lotus από την εποχή της Evora, ενώ είναι το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου υπό την ιδιοκτησία της εταιρείας από την κινεζική Geely.
Πολλά λοιπόν τα πρωτόγνωρα για τη Lotus χαρακτηριστικά, ωστόσο η Evija δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο στην αγορά, καθώς υπάρχει ήδη ανταγωνισμός από τη Rimac και την επερχόμενη Pininfarina Battista, καθώς και το επόμενης γενιάς Tesla Roadster, υποθέτοντας ότι τελικά θα εμφανιστεί την αγορά. Ξεχωρίζει όμως για το στυλ και το σχεδιασμό της, ενσωματώνοντας μερικά ξεχωριστά χαρακτηριστικά της Lotus -ειδικά γύρω από το «πιλοτήριο»- αλλά με συνολική εμφάνιση που είναι πολύ πιο όμορφη από τα άλλα προϊόντα της εταιρείας και ομολογουμένως ξεχωρίζει.
Χρησιμοποιώντας πλαίσιο από ανθρακόνημα, η Lotus στοχεύει σε βάρος περίπου 1.680 κιλών με τη μπαταρία να εδράζεται πίσω από τα καθίσματα και να τροφοδοτεί ενέργεια σε τέσσερεις μεμονωμένους κινητήρες, παρέχοντας κίνηση σε όλους τους τροχούς και μεταβλητό διαμοιρασμό ροπής. Έτσι, η νέα Evija θα φτάνει στα 100 χλμ/ώρα από στάση σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με την εταιρεία, με μέγιστη ταχύτητα πάνω από 320 χλμ./ώρα!
Αλλά το σπριντ του 0-100 χλμ./ώρα χάνει λίγο τη σημασία του για τέτοια αυτοκίνητα, όταν σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, η νέα Evija θα μπορεί να κάνει το 0-300 χλμ./ώρα σε μόλις 8,6 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που η Bugatti Chiron χρειάζεται 13,6 δευτερόλεπτα για την ίδια επιτάχυνση!
Η μπαταρία έχει ισχύ 70 kWh, παρέχοντας αυτονομία έως 400 χλμ σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών και δυνατότητα φόρτισης στα 350 kW, κάτι που μπορεί να τη φορτίσει έως και το 80% σε 12 λεπτά με μια πλήρη φόρτιση να απαιτεί 18 λεπτά, σύμφωνα με τα όσα δηλώνει η Lotus.
Επιπλέον, όταν οι φορτιστές των 800 kW διατεθούν στην αγορά, η μπαταρία της Evija θα έχει τη δυνατότητα να τους χρησιμοποιήσει.
Το εσωτερικό φαίνεται εμπνευσμένο κατευθείαν από εκείνο του πρωτότυπου αυτοκινήτου, με την πλωτή κεντρική κονσόλα γεμάτη από εξαγωνικά κουμπιά και το ξεχωριστό, τεράστιο ταμπλό να καλύπτει όλο το πλάτος.
Η Lotus ισχυρίζεται ότι θα περιορίσει την παραγωγή σε μόλις 130 μονάδες, ταιριάζοντας την «εσωτερική» ονομασία του οχήματος, Type 130 και η κατασκευή θα γίνει στη βάση της εταιρείας στο Hethel, του Ημωμένου Βασιλείου.
Η τιμή της Evija θα διαμορφωθεί στα περίπου 2,1 εκατομμύρια δολάρια, λέει η εταιρεία, ενώ η παραγωγή ξεκινάει το επόμενο έτος και μια κατάθεση αξίας 300.000 δολαρίων θα εξασφαλίσει σε κάποιον τη δική του!
Περισσότερες φωτογραφίες: