Μετά την Emira έρχεται η Eletre, το πρώτο SUV, το πρώτο τετρακίνητο αυτοκίνητο της Lotus και το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής (μιας και δεν μπορούμε να αποκαλέσουμε το υπεραυτοκίνητο Evija περιορισμένης κυκλοφορίας, των 2 εκατομμυρίων λιρών, μοντέλο παραγωγής).
Είναι επίσης η πρώτη Lotus που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε σε πραγματικά παγκόσμια κλίμακα χρησιμοποιώντας όλα τα υπάρχοντα και πρόσφατα δημιουργημένα κέντρα ανάπτυξης της εταιρείας, από το νέο τεχνολογικό της κέντρο στο Wellsbourne του Warwickshire, μέχρι νέα κέντρα έρευνας και ανάπτυξης στη Σουηδία και τη Γερμανία. Θα είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Lotus που θα κατασκευαστεί έξω από το «σπίτι» της εταιρείας στο Norfolk, με ένα νέο campus τεχνολογίας (δεν τα αποκαλούν πλέον εργοστάσια) στη Wuhan της Κίνας.Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2023 για αγορές στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ευρώπη και την Κίνα.
Η Lotus έχει αναπτύξει μια νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία θα κατασκευάσει την Eletre, που ονομάζεται Electric Premium Architecture (EPA). Μόλις τεθεί σε λειτουργία αυτό το SUV, θα αναπτυχθεί περαιτέρω για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο ανταγωνιστικό της Porsche Taycan και ένα αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο στο πνεύμα του Elise, το οποίο θα αποτελέσει επίσης τη βάση για ένα νέο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Alpine.
Στη βάση της Eletre βρίσκεται ένας συνδυασμός αρχιτεκτονικής αλουμινίου και χάλυβα που περιλαμβάνει ένα ηλεκτρικό δίκτυο κίνησης υψηλής τάσης 800 volt με μια μπαταρία που αναπτύχθηκε ειδικά για να βελτιστοποιεί τη χωρητικότητα και την απόδοση φόρτισης. Μαζί με την μπαταρία που είναι τοποθετημένη μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα είναι ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων τοποθετημένο σε κάθε άξονα, δίνοντας στην Eletre δυνατότητα τετρακίνησης. Ο κινητήρες, ο ελεγκτής και ο μειωτήρας είναι ενσωματωμένοι σε ένα ενιαίο πακέτο τρία σε ένα για βελτιστοποίηση του βάρους και μείωση του συνολικού μεγέθους του συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Η Lotus δεν αποκαλύπτει ακριβή νούμερα, αλλά όσον αφορά στις επιδόσεις και την ισχύ οι πληροφορίες μιλούν για «πάνω από 600 ίππους», ενώ τρεις εκδόσεις θα προσφέρονται με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Έχει επίσης επιβεβαιωθεί ένας στόχος για μπαταρία 100 και πλέον kWh, η οποία σε ένα δίκτυο φόρτισης 350 kW θα μπορεί να φορτίζει μέσα σε μόλις 18 λεπτά. Έχει επίσης επιβεβαιωθεί η τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα και ο χρόνος κάτω από τρία δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία θα ανέρχεται περίπου σε 560 χλμ.
Όλα τα μοντέλα Eletre θα χρησιμοποιούν αερανάρτηση, με ενεργό έλεγχο ύψους οδήγησης. Θα είναι επίσης διαθέσιμα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα, ηλεκτρικές ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι και ρύθμιση torque vectoring μέσω ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Τέλος, τέσσερις λειτουργίες οδήγησης θα συμπεριληφθούν και στις τρεις παραλλαγές: Range, Tour, Sport, Off-Road και ένα επιπλέον Individual mode που επιτρέπει ένα επίπεδο ρύθμισης από τον οδηγό στο βάρος του τιμονιού, τις ρυθμίσεις των αμορτισέρ, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού.
Περισσότερες φωτογραφίες: