Πίσω στο μακρινό 1947, το πρώτο αυτοκίνητο του Enzo Ferrari (η 125 S) χρησιμοποίησε ένα κινητήρα V12 1,5 λίτρων με απόδοση 120 ίππων. Στα χρόνια που ακολούθησαν, οι κινητήρες V12 εξελίχθηκαν σε χωρητικότητα και φυσικά σε απόδοση, εφοδιάζοντας μια μεγάλη γκάμα μοντέλων του εργοστασίου του Μαρανέλλο, για να καταλήξουν στο αριστούργημα του σήμερα: τον 6.5 λίτρων V12 της νέας 812 GTS, ο οποίος αποδίδει 800 ίππους ισχύος!
Ωστόσο, με τους ολοένα αυστηρότερους κανονισμούς για τα εκπομπές καυσαερίων (και θορύβων), πολλοί πίστεψαν ότι ο κινητήρας της 812 θα είναι ο τελευταίος του είδους, με τους Ιταλούς να μεταπηδούν σε μικρότερους πιο… «περιβαλλοντικά ευαίσθητους» τούρμπο κινητήρες.
Κάτι που φυσικά θα γίνει στο άμεσο μέλλον, όμως σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Michael Leiters, επικεφαλής τεχνολογικής εξέλιξης της Ferrari, η εταιρεία κάνει ότι μπορεί για να διατηρήσει ζωντανό τον ατμοσφαιρικό V12.
Όπως δήλωσε ο Leiters, η προσθήκη του φίλτρου σωματιδίων στην 812 GTS, που αποσκοπούσε στην πλήρωση των προϋποθέσεων του προτύπου Euro 6, δημιούργησε προβλήματα στην εξέλιξη του νέου μοντέλου και μείωσε την απόδοση στην κουπέ εκδοχή, ωστόσο με πολλή δουλειά από το τμήμα των μηχανικών -τους οποίους και εκθειάζει- η απόδοση αυτή ανακτήθηκε στην ανοικτή GTS.
Όσο για το μέλλον του κινητήρα, ο Leiters δήλωσε ότι, παρά τις κινήσεις άλλων κατασκευαστών, η Ferrari έχει την οικονομική και τεχνολογική γνώση για να διατηρήσει στη ζωή αλλά και να εξελίξει περεταίρω τον ατμοσφαιρικό V12.