Στο τρίτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς “Ducati World Première 2023”, ο κατασκευαστής με έδρα τη Μπολόνια παρουσίασε τη νέα Multistrada V4 Rally, τη Ducati που απευθύνεται στους λάτρεις των μεγάλων ταξιδιών.
Επιβεβαιώνοντας και στην πράξη το όνομα “Rally”, η Multistrada V4 είναι μία μοτοσυκλέτα που έχει βελτιώσει ακόμα περισσότερο την ικανότητά της να κυριαρχεί σε όλους τους δρόμους, ιδίως στους μη ασφαλτοστρωμένους. Στην πράξη και σε τέτοιου είδους συνθήκες, η Multistrada V4 Rally μπορεί να βασίζεται στις ημι-ενεργές αναρτήσεις με αυξημένη διαδρομή στα 200 χλστ., η οποία εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.
Επίσης, υπάρχει ένα νέο Power Mode αποκλειστικά για χρήση εκτός δρόμου, φαρδύτερα μαρσπιέ αναβάτη με πιο ανάγλυφο προφίλ και αφαιρούμενο πλαστικό προστατευτικό, και νέα ρύθμιση στην ανάρτηση Skyhook DSS EVO, η οποία είναι ακόμα πιο ακριβής και αποτελεσματική σε αυτό το μοντέλο.
Η Multistrada V4 Rally είναι επίσης εξοπλισμένη με την λειτουργία Autoleveling, η οποία ρυθμίζει το ύψος της μοτοσυκλέτας όταν αλλάζει το φορτίο (αναβάτης, συνεπιβάτης, αποσκευές), προκειμένου να διατηρούνται αμετάβλητα τα χαρακτηριστικά της, ενώ η ικανότητα εκτός δρόμου αυξάνεται στη Multistrada V4 Rally χάρη στις ελαφριές ακτινωτές ζάντες και τα ενισχυμένα προστατευτικά για τον κινητήρα.
Παράλληλα, με το νέο ρεζερβουάρ αλουμινίου των 30 λίτρων, το οποίο ενσωματώνεται αρμονικά στο μυώδες και κομψό designτης μοτοσυκλέτας, επιτυγχάνεται η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στους ανεφοδιασμούς. Χάρη σε αυτό το νέο ρεζερβουάρ, η Multistrada V4 Rally είναι πλέον έτοιμη να ανταπεξέλθει σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων στα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη.
Ο κινητήρας V4 Granturismo των 1.158 κ.εκ. αποδίδει 170 ίππους στις 10.750 rpm και 121 Nm στις 8.750 rpm, με ιδιαίτερα γραμμική καμπύλη ροπής για να εξασφαλίζει ομαλή και προοδευτική απόκριση σε όλη την κλίμακα των στροφών. Οι επιδόσεις αυτού του κινητήρα, σε συνδυασμό με το συνολικό βάρος του που φθάνει τα μόλις 66,7 κιλά, επιτρέπουν στον V4 Granturismoνα συνεχίζει να είναι το σημείο αναφοράς στην κατηγορία, τόσο σε ότι αφορά την ισχύ όσο και το χαμηλό του βάρος.
Αυτοί οι αριθμοί συνδυάζονται με προηγμένες τεχνικές λύσεις, όπως ένας αντίθετα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος άξονας, που προέρχεται από την εμπειρία που απέκτησε η Ducati Corse στο MotoGP, και η οποία λειτουργεί «κόντρα» στη γυροσκοπική αδράνεια των τροχών. Οι καμπύλες ροπής για κάθε μία από τις σχέσεις του κιβωτίου, εξασφαλίζουν ομαλή απόδοση στις χαμηλές στροφές, δυνατό τράβηγμα στις μεσαίες και πολύ μεγάλη ισχύ στις υψηλές.
Ταυτόχρονα, η νέα Multistrada V4 Rally εισάγει επίσης ένα νέο σύστημα απενεργοποίησης της πίσω συστοιχίας κυλίνδρων, μια τεχνική λύση που κάνει ντεμπούτο για πρώτη φορά στον κόσμο σε μοτοσυκλέτα παραγωγής με δυνατότητα απενεργοποίησης και εν κινήσει. Εκτός από την απενεργοποίηση των πίσω κυλίνδρων με τη μοτοσυκλέτα εν στάσει (μία λειτουργία που υπάρχει ήδη στη Multistrada V4), o V4 Granturismo μπορεί πλέον να διατηρεί απενεργοποιημένους τους δύο πίσω κυλίνδρους και σε άλλες συνθήκες της λειτουργίας του, προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου, της μείωσης των εκπομπών ρύπων και της μικρότερης δυνατής θερμότητας.
Με αυτή τη νέα προσέγγιση, η απενεργοποίηση πραγματοποιείται ακόμα και με τη μοτοσυκλέτα σε κίνηση σε συνθήκες ρολαρίσματος ή χαμηλών απαιτήσεων σε ισχύ. Καθώς αυξάνεται η ταχύτητα ή ο αναβάτης ζητά περισσότερη ισχύ με το γκάζι, οι πίσω κύλινδροι ενεργοποιούνται ξανά σε κλάσματα του δευτερολέπτου, εξασφαλίζοντας ότι ο V4 Granturismo θα διατηρήσει τον χαρακτήρα και τις κορυφαίες επιδόσεις του. Αυτό το νέο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων διατίθεται σε όλα τα modes οδήγησης.
Κλείνοντας, η νέα Ducati Multistrada V4 Rally αναμένεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο 2023 σε δύο χρώματα: Ducati Red και Brushed Aluminium & Matt Black, με μαύρες ακτίνες και για τα δύο χρώματα, ενώ καλύπτεται από την εργοστασιακή εγγύηση “4Ever Ducati”, που ισχύει για 4 χρόνια με απεριόριστα χιλιόμετρα.