Η ανάπτυξη εναλλακτικών τεχνολογιών κίνησης είναι μία από τις προτεραιότητες της BMW και ο Βαυαρός κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων δίνει μία πρώτη εικόνα από το σύστημα κίνησης του BMW i Hydrogen NEXT και επιβεβαιώνει εκ νέου τη δέσμευσή του στην υιοθέτηση μιας προσεκτικής και συστηματικής μεθόδου με στόχο τις μετακινήσεις μηδενικών ρύπων.
Αν και το BMW Group δεν έχει καμία αμφιβολία για τις μακροπρόθεσμες δυνατότητες των συστημάτων κίνησης με κυψέλες καυσίμου, θα περάσει κάποιο εύλογο διάστημα έως ότου η εταιρεία να είναι σε θέση να προσφέρει στους πελάτες της ένα αυτοκίνητο παραγωγής με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι δεν υπάρχει ακόμα το κατάλληλο πλαίσιο συνθηκών, αφού η απαιτούμενη υποδομή, όπως ένα εκτεταμένο, πανευρωπαϊκό δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου, λείπει προς το παρόν. Ωστόσο, το BMW Group συνεχίζει αποφασιστικά την εξέλιξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου και αξιοποιεί το χρόνο που μεσολαβεί μέχρις ότου ετοιμαστεί η υποδομή ανεφοδιασμού με βιώσιμα παραγόμενο υδρογόνο προκειμένου να μειώσει σημαντικά το κόστος κατασκευής του συστήματος κίνησης.
Πρώτες τεχνικές λεπτομέρειες για το σύστημα κίνησης του BMW i Hydrogen NEXT
Το σύστημα κυψελών καυσίμου για το σύστημα κίνησης του BMW i Hydrogen NEXT παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέχρι 125 kW (170 ίπποι) από τη χημική αντίδραση μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου από τον ατμοσφαιρικό αέρα. Αυτό σημαίνει ότι το μόνο που εκπέμπει το αυτοκίνητο είναι οι υδρατμοί.
Ο ηλεκτρικός μετατροπέας που βρίσκεται κάτω από την κυψέλη καυσίμου προσαρμόζει το επίπεδο τάσης στο αντίστοιχο του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας υψηλής ισχύος, που τροφοδοτείται από την ενέργεια της αναγεννητικής πέδησης και των κυψελών καυσίμου. Το όχημα περιλαμβάνει επίσης δύο ρεζερβουάρ 700 bar που μαζί χωράνε έξι κιλά υδρογόνου.
Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι η πέμπτη γενιά της μονάδας eDrive που θα κάνει ντεμπούτο στο BMW iX3 είναι πλήρως ενσωματωμένη και στο BMW i Hydrogen NEXT, όπου η μπαταρία υψηλής ισχύος που τοποθετείται πάνω από τον ηλεκτροκινητήρα παρέχει πρόσθετη ισχύ στις προσπεράσεις ή κατά την επιτάχυνση. Αυτό το σύστημα ηλεκτροκίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα δοκιμαστεί σε περιορισμένη κλίμακα σε ένα project βασισμένο στην τρέχουσα BMW X5 που το BMW Group σκοπεύει να παρουσιάσει το 2022, ενώ μία έκδοση παραγωγής με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου θα κυκλοφορήσει στην αγορά από το BMW Group το νωρίτερο το δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε, ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς.
Η συνεργασία με την Toyota συνεχίζεται…
Προκειμένου να διασφαλίζει την ετοιμότητά του απέναντι τις τεχνολογικές απαιτήσεις ενός υδρογονοκίνητου οχήματος κυψελών καυσίμου μέχρι το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας, το BMW Group ενώνει τις δυνάμεις του με την Toyota Motor Corporation συνεχίζοντας μία επιτυχημένη συνεργασία που χρονολογείται από το 2013. Οι δύο κατασκευαστές συνεργάζονται πάνω σε συστήματα κίνησης κυψελών καυσίμου και κλιμακούμενα αρθρωτά εξαρτήματα για οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας συνεργασίας στον τομέα της προϊοντικής εξέλιξης. Κυψέλες καυσίμου (προϊόν συνεργασίας με την Toyota) θα χρησιμοποιηθούν στο BMW i Hydrogen NEXT, μαζί με μία συστοιχία κυψελών καυσίμου και το συνολικό σύστημα που έχει εξελίξει το BMW Group. Εκτός από τη συνεργασία τους στην ανάπτυξη και εκβιομηχάνιση της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου για τη μαζική παραγωγή, οι δύο εταιρείες είναι επίσης ιδρυτικά μέλη του Συμβουλίου Υδρογόνου (Hydrogen Council), ενώ πολλές ακόμα κορυφαίες εταιρείες στους τομείς ενέργειας, μεταφορών και της βιομηχανίας εν γένει έχουν προσχωρήσει στο Hydrogen Council από το 2017, αυξάνοντας τον αριθμό των μελών του σε πάνω από 80.
Τέλος, το BMW Group συμμετέχει και στο ερευνητικό project BRYSON (Γερμανικό ακρωνύμιο για ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου με περιορισμένες απαιτήσεις χώρου και βελτιστοποιημένη πρακτικότητα) που υπογραμμίζει την πίστη του στη μελλοντική βιωσιμότητα και στις δυνατότητες της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Αυτή η συμμαχία μεταξύ BMW AG, Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών του Μονάχου, Leichtbauzentrum Sachsen GmbH, Τεχνικού Πανεπιστημίου της Δρέσδης και WELAHandelsgesellschaft mbH στόχο έχει τη δημιουργία πρωτοποριακών ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου υψηλής πίεσης, που θα μπορούν να ενσωματώνονται εύκολα σε μελλοντικές παγκόσμιες αρχιτεκτονικές οχημάτων. Το project στοχεύει στην ανάπτυξη ρεζερβουάρ με επίπεδη σχεδίαση και με προοπτική να «τρέξει» για μία περίοδο 3,5 ετών και χρηματοδότηση από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων & Ενέργειας, το project θα βοηθήσει επίσης στη μείωση του κόστους παραγωγής ρεζερβουάρ υδρογόνου για οχήματα κυψελών καυσίμου, ώστε να μπορούν να ανταγωνίζονται αποτελεσματικά τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.