Auto NewsNewsOld School

Η εντυπωσιακή Mercedes-Benz C111 γίνεται 50 ετών!


Μοιράσου το....

Το να αποκαλέσουμε την MercedesBenz C111 ως ένα concept car θα ήταν λάθος. Και αυτό γιατί υπήρξε ολόκληρη σειρά από C111 την οποία η εταιρεία κατασκεύασε ως τη βάση για τη δοκιμή διάφορων νέων για την εποχή τεχνολογιών…

Κατασκευασμένη τη δεκαετία του 1970, η C111 ήταν ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο που στα μυαλά των επικεφαλής της εταιρείας είχε μοναδικό σκοπό τη δοκιμή μηχανολογικών καινοτομιών, όπως οι περιστροφικοί κινητήρες, οι κινητήρες diesel, το τούρμπο, η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων για τον πίσω άξονα, νέα υλικά για τα αμαξώματα και η αεροδυναμική.

Η C111 αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο κοινό στην Έκθεση της Φρανκφούρτης το 1969 και «φορούσε» έναν κινητήρα Wankel με τρεις ρότορες αποδίδοντας πάνω από 280 ίππους ισχύος!

Το 1970, η MercedesBenz παρουσίασε το ίδιο αυτοκίνητο αλλά με κινητήρα τεσσάρων ροτόρων και απόδοση 350 ίππων, το οποίο μάλιστα μπορούσε να  κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ έφτανε την τελική ταχύτητα των 300 χλμ./ώρα!

Ωστόσο, λόγω του περιστροφικού κινητήρα υπήρχαν πολλά προβλήματα όσον αφορά στην αντοχή και την αξιοπιστία του, ενώ και η κατανάλωση καυσίμου ήταν εκτός των αποδεκτών ορίων, κυρίως σχετικά με τη νομοθεσία στις ΗΠΑ.

Οπότε η εταιρεία επέστρεψε στους παλινδρομικούς κινητήρες. Και μετά την κρίση του 1973 που οδήγησε τον κόσμο να σκεφτεί πολύ την οικονομία καυσίμων, η MercedesBenz ξεκίνησε να δοκιμάζει τους πετρελαιοκινητήρες, ώστε να δει τη συμβατότητά τους με τα σπορ αυτοκίνητα.

Μια τούρμπο έκδοση με intercooler του τρίλιτρου πεντακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα της εταιρείας τοποθετήθηκε στην C111 και απέδιδε 190 ίππους. Τελικά, το 1976, η πετρελαιοκίνητη C111 έφτασε σε τελική ταχύτητα το ρεκόρ των 250 χλμ./ώρα, αποδίδοντας από τον ίδιο τρίλιτρο κινητήρα συνολικά 230 ίππους ισχύος.

Η καλύτερη όμως εκδοχή της C111 ήταν η τελευταία της. Με κινητήρα V8 4,8 λίτρων και απόδοση πάνω από 500 ίππους ισχύος, ήταν ένα πραγματικά ονειρεμένο αυτοκίνητο για την εποχή. Μάλιστα πέτυχε και αρκετά ρεκόρ με κορυφαίο την τελική ταχύτητα των 400 χλμ./ώρα στην πίστα του Nardo!

Περισσότερες φωτογραφίες:


Μοιράσου το....
Related posts
Auto NewsNews

H νέα σειρά Abarth 595/695 διαθέσιμη στην ελληνική αγορά [τιμές]

Moto NewsNews

Ο ΣΕΜΕ αιτήθηκε την υπαγωγή της ταξινόμησης των δικύκλων έως 50 κ.εκ. στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Auto NewsNews

Αποκάλυψη για το νέο Ford E-Tourneo Custom

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!