Έπειτα από αρκετό καιρό από τότε που άρχισαν οι φήμες για ένα SUV της Ferrari και διάφορα σχέδια, πρωτότυπα και σκίτσα, η θρυλική ιταλική εταιρεία αποκάλυψε επίσημα πριν λίγο, το πρώτο SUV στην ιστορία της, την Purosangue!
Ναι, καλά καταλάβατε έπεσε και το τελευταίο κάστρο…
Ένα κάστρο που σίγουρα αν ζούσε ο δημιουργός και εμπνευστής του, Έντσο, ίσως και να μην γράφαμε αυτές τις σειρές, αναλογιζόμενοι το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της εταιρείας και την εντολή του ίδιου: «Φτιάξε ένα αυτοκίνητο που να είναι το καλύτερο στον κόσμο» προς το εκλεκτό μηχανικό του Nicola Materazzi. Όπως και έγινε, τον Αύγουστο του 1987, όταν και γεννήθηκε η θρυλική F40…
Από τότε μέχρι σήμερα, άλλαξαν πολλά στον αυτοκινητιστικό χάρτη και είδαμε πολλές εταιρείες σπορ κατασκευών να «πέφτουν» στο βωμό της μόδας των SUV… Ανάγκα και θεοί πείθονται!
Και σήμερα η Ferrari, που αποκάλυψε το δικό της SUV, όσο και αν η ίδια -κατά την παρουσίαση του- το χαρακτηρίζει -μέσω του CEO της Benedetto Vigna- ως «Ένα σπορ τετραθέσιο και τετράπορτο αυτοκίνητο, που ανοίγει μια νέα κατηγορία»…
Η Purosangue λοιπόν, όπως είναι το όνομά της, αποκαλύφθηκε προ ολίγου, θα μπει στην παραγωγή σύντομα και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν μέσα στο 2023, με την τιμή εκκίνησης στην Ιταλία να διαμορφώνεται σε 390.000 ευρώ, γεγονός που θα την κατατάσσει ως τη δεύτερη ακριβότερη Ferrari μαζικής παραγωγής μετά την SF90 (440.000 ευρώ)…
Κάτω από το μακρύ καπό της, η Purοsangue εφοδιάζεται με έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6,5 λίτρων που αποδίδει 725 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. με 716 Nm ροπής στις 6.250 σ.α.λ. Πρόκειται για μια εξελιγμένη εκδοχή του V12 που είδαμε στην 812 Superfast και συνδυάζεται με ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ η κίνηση μεταφέρεται είτε στους εμπρός, είτε και στους τέσσερις τροχούς.
Στην πράξη, όλα αυτά μεταφράζονται σε 3,3 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, σε 10,6 δευτ. για το 0-200 χλμ./ώρα και σε περισσότερα από 310 χλμ./ώρα για την τελική ταχύτητα!
Πέρα όμως από τις επιδόσεις, το νέο δημιούργημα του Μαρανέλο χαρακτηρίζεται και για την πρακτικότητα που μπορεί να προσφέρει.
Αρχικά μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες (!), οι οποίοι βέβαια θα κάθονται χαμηλότερα απ’ ότι σε ένα συνηθισμένο SUV και θα είναι αποδέκτες της απόλυτης πολυτέλειας, ενώ ο οδηγός δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από έναν αντίστοιχο με μια SF90!
Παράλληλα, εδώ υπάρχει και αυξημένος χώρος για τις αποσκευές τους, που μπορεί να μην αγγίζει τα 620 λίτρα της Urus, αλλά με 475 λίτρα θα είναι ικανός να μεταφέρει τις αποσκευές των επιβατών, ενώ η Ferrari ξεκαθάρισε πως στη λίστα εξοπλισμού δεν θα υπάρχει επιλογή για κοτσαδόρο. Πάλι καλά!
Η περιορισμένη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει να κάνει με το χαμηλό ύψος του αυτοκινήτου, ενώ με 4.973 χλστ. για μήκος και 1.589 χλστ. για ύψος, είναι λίγο πιο χαμηλή και ελαφρώς πιο κοντή από την Urus, που μάλλον βλέπει σαν ανταγωνιστή.
Επίσης, κάτι που είναι άξιο αναφοράς είναι το ζύγισμα, που προσεγγίζει το ιδανικό 50/50, αφού η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω από τον εμπρός άξονα και του κιβωτίου πίσω από τις εμπρός θέσεις, χαρίζουν στην Purosangue την ιδανική αναλογία βάρους 49/51 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα.
Τέλος, η Ferrari πιστεύει πολύ στην Purosangue και υποστηρίζει ότι θα αντιπροσωπεύει το 20% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας και αναλογιζόμενοι την τεράστια επιτυχία της Urus (είναι η Lamborghini με τις περισσότερες πωλήσεις φέτος) δεν έχουμε κανένα λόγο να μην την πιστέψουμε.
Ε ρε που φτάσαμε…
Περισσότερες φωτογραφίες: