Μετά από μια… περίεργη μερική παρουσίαση πριν από λίγες εβδομάδες, η Citroen αποκάλυψε επισήμως το ολοκαίνουριο C4. Και αντίθετα με τον προκάτοχό του, το νέο μοντέλο είναι –όπως μπορείτε να δείτε- ένα crossover. Και αυτό γιατί το νέο C4 αντικαθιστά όχι ένα αλλά δύο μοντέλα στη γκάμα των Γάλλων: το παλιό hatchback που φέρει και το όνομά του, αλλά και το C4 Cactus.
Το τελευταίο είχε χάσει αρκετή από την αίγλη του όταν αφαιρέθηκαν τα χαρακτηριστικά “Air Bumps” κατά την facelift ανανέωση που πέρασε στα μέσα της ζωής του, ωστόσο με το νέο C4 αρκετή από τη γαλλική φινέτσα επιστρέφει στο μοντέλο…
Έτσι έχουμε μεγάλα φώτα εμπρός, αρκετά πλαστικά μέρη στο αμάξωμα και πληθώρα γραμμών στις επιφάνειες, στοιχεία που μπορεί να θεωρηθούν είτε θετικά είτε αρνητικά, ανάλογα με τα γούστα. Ένα είναι όμως σίγουρο: βαρετό δεν το λες!
Με μήκος 4.360 χλστ. το νέο C4 είναι παρόμοιο σε διαστάσεις με το σύνολο σχεδόν του ανταγωνισμού τη κατηγορίας C τον οποίο θα αντιμετωπίσει.
Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 380 λίτρα και ό,τι δε χωράει σε αυτόν μπορεί να τοποθετηθεί σε έναν από τους 16 χώρους αποθήκευσης μέσα στην καμπίνα οι οποίοι στο σύνολό τους παρέχουν ακόμα 39 λίτρα χώρου!
Στο εσωτερικό, πέρα από τις πολλές θήκες για μικρά και μεγαλύτερα αντικείμενα, το νέο C4 διαθέτει μια οθόνη αντί για πίνακα οργάνων η οποία συνδυάζεται με μια ακόμα οθόνη 10 ιντσών για τη χρήση του συστήματος infotainment.
Ευτυχώς, σε αντίθεση με αρκετά νέα μοντέλα του ομίλου PSA, το νέο C4 έχει κανονικούς διακόπτες για τον κλιματισμό επάνω στην κονσόλα.
Η γκάμα των κινητήρων δεν προκαλεί έκπληξη μιας και είναι ίδια με εκείνη του Peugeot 2008, ένα μοντέλο που επίσης βασίζεται στην πλατφόρμα Common Modular Platform (CMP) του γκρουπ. Έτσι, διαθέσιμος είναι ένας τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων με απόδοση 100, 130 ή 155 ίππων, ενώ υπάρχει μόνο ένας πετρελαιοκινητήρας με χωρητικότητα 1,5 λίτρων και απόδοση λίγο πάνω από 100 ίππους.
Το πιο ενδιαφέρον ίσως κινητήριο σύνολο στη γκάμα είναι εκείνο του αμιγώς ηλεκτρικού e–C4. Χρησιμοποιεί συστοιχία μπαταριών 50kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον εμπρός άξονα ο οποίος παράγει ισχύ αντίστοιχη των 136 περίπου ίππων και μπορεί να επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 9,7 δευτερόλεπτα.
Η αυτονομία που δηλώνεται από το εργοστάσιο ανέρχεται σε 350 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση, ενώ οι μπαταρίες μπορούν να γεμίσουν κατά 80% μέσα σε 30 λεπτά με τη χρήση του κατάλληλου ταχυφορτιστή. Στην κλασική οικιακή παροχή ωστόσο, η φόρτιση αυτή θα χρειαστεί έως και επτά ώρες…
Η κατασκευή του μοντέλου θα ξεκινήσει μετά το καλοκαίρι και τα πρώτα αυτοκίνητα θα αρχίσουν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους στα τέλη του έτους.
Περισσότερες φωτογραφίες: