Το νέο Koenigsegg Gemera είναι πράγματι εξωπραγματικό, αλλά το πιο εντυπωσιακό του χαρακτηριστικό είναι ο τρικύλινδρος κινητήρας του, ο οποίος από μόλις δύο λίτρα χωρητικότητας καταφέρνει να παράγει 600 ίππους ισχύος.
Πώς λοιπόν κατάφερε η ομάδα των μηχανικών της Koenigsegg να «χωρέσει» τόση ισχύ σε ένα τόσο μικρό σύνολο (ας μην ξεχνάμε ότι ο κινητήρας αυτός ζυγίζει μόλις 70 κιλά!);
Ευτυχώς, το κανάλι Engineering Explained στο YouTube δε θα μας αφήσει με την απορία και δημοσίευσε ένα βίντεο ώστε να μας εξηγήσει τι ακριβώς γίνεται μέσα στον Tiny Friendly Giant (TFG ή «Μικροσκοπικό Φιλικό Γίγαντα»), όπως είναι το όνομα του κινητήρα.
Φυσικά προτείνουμε να δείτε με προσοχή όλες τις λεπτομέρειες του βίντεο, ωστόσο εν συντομία, ας περιγράψουμε το πώς ο TFG καταφέρνει να αποδώσει ισχύ τριπλάσια από τον αμέσως επόμενο σε δύναμη τρικύλινδρο κινητήρα.
Ο TFG έχει μεγάλη διάμετρο και διαδρομή εμβόλων, αλλά μπορεί ταυτόχρονα να περιστρέφεται με έως και 8.500 σ.α.λ. Με άλλα λόγια, έχει μεγάλα πιστόνια που κινούνται με μεγάλη ταχύτητα και συχνότητα. Επιπρόσθετα, διαθέτει ένα στροβιλοσυμπιεστή (τούρμπο) που τροφοδοτεί τους κυλίνδρους με αέρα, καθώς και μια κεφαλή κυλίνδρων “Free Vlave” με πνευματικά κινούμενες βαλβίδες που στην ουσία αφαιρούν την ανάγκη για χρήση συμβατικού μηχανικού εκκεντροφόρου.