In Pen & InkOld School

Αφιέρωμα: Datsun 510

Το 510 χάραξε το εμπορικό «μονοπάτι» για τη Nissan στις Η.Π.Α. και άνοιξε το δρόμο για δεκαετίες επιτυχιών με μοντέλα σεντάν…

Τοποθετημένο στο υπόγειο του Lane Motor Museum στο Nashville  του Tennessee, η συλλογή Nissan Heritage φιλοξενεί μια σειρά από οχήματα παραγωγής, αλλά και σημαντικά πρωτότυπα για την Nissan στις  Η.Π.Α.

Πριν από 65 χρόνια η Nissan άρχισε να πουλά αυτοκίνητα με το σήμα Datsun στις Η.Π.Α., αρχής γενομένης με το σεντάν Datsun 1200, το 1958. Ωστόσο, έχοντας να αντιμετωπίσουν τον ισχυρό εγχώριο και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, τα μοντέλα Datsun έδωσαν «μάχη» για να κάνουν ένα μεγάλο «βήμα» στην αγορά  των Η.Π.Α., μέχρι που αφίχθη, μια δεκαετία αργότερα, το Datsun 510.

Το θρυλικό στέλεχος της Nissan, ο Yutaka Katayama, γνωστός ως «Mr K» και ευρέως αναγνωρισμένος ως ο «πατέρας» του σπορ αυτοκινήτου Z, έπαιξε μεγάλο ρόλο στην επιτυχία του 510. Συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, ο Katayama έπεισε την ηγεσία της Nissan ότι χρειαζόταν ένα αυτοκίνητο με υψηλότερο πρότυπο σχεδίασης και απόδοσης, εφόσον η ιαπωνική μάρκα ήθελε να επιβιώσει στις εξαιρετικά ανταγωνιστικές συνθήκες της αγοράς των Η.Π.Α.

Το Datsun 510, από τη σειρά Bluebird, έφτασε στις Η.Π.Α. το 1968. Ελκυστικό και απολαυστικό στην οδήγηση, αλλά και οικονομικό για τον κάτοχό του, ήταν αρχικά διαθέσιμο ως σεντάν και βάγκον, ενώ η δίθυρη κουπέ έκδοση εντάχθηκε στη γκάμα του αργότερα.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά περιελάμβαναν σπορ, αλλά άνετη ανεξάρτητη ανάρτηση και έναν εντυπωσιακό κινητήρα 1,6 λίτρων και απόδοσης 96 ίππων. Έτσι, η αγορά εκτίμησε τις επιδόσεις του Datsun 510 και το συνέκρινε ευνοϊκά σε σχέση με τα ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά μοντέλα, έχοντας το προβάδισμα του προσιτού κόστους.

Το 510 αποδείχθηκε μια μεγάλη επιτυχία για τη Nissan, γράφοντας 300.000 πωλήσεις στις Η.Π.Α., κατά τη διάρκεια της σύντομης παραγωγής του, μέχρι το 1973. Μάλιστα, το 1971, το 510  αντιπροσώπευε πάνω από το 40% των πωλήσεων της  Nissan στις Η.Π.Α. Έτσι, το αυτοκίνητο βοήθησε την ιαπωνική μάρκα να τοποθετηθεί δυναμικά  στην ανταγωνιστική αμερικανική αγορά αυτοκινήτου και ήταν ένα όφελος για το μικρό αλλά αναπτυσσόμενο δίκτυο αντιπροσώπων της Nissan.

Παράλληλα, το αυτοκίνητο άφησε το στίγμα του και στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με το αγωνιστικό #46 Datsun 510 να κατακτά το πρωτάθλημα SCAA 2,5 λίτρων Trans Am το 1971 και το 1972. Ήταν η πρώτη νίκη της Nissan στους επαγγελματικούς αγώνες, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν μια σειρά από αγωνιστικές επιτυχίες στο διεθνές αγωνιστικό στερέωμα, ενώ μέχρι και σήμερα το 510 παραμένει ενεργό και σεβαστό στους ιστορικούς αγώνες συλλόγων.

Ωστόσο, ίσως το πιο σημαντικά να ήταν ότι το 510 άνοιξε το δρόμο για τις επόμενες γενιές μοντέλων σεντάν της Nissan, ως το πρώτο σε μια μεγάλη γκάμα «4-θυρών σπορ αυτοκινήτων». Οι «ρίζες» αυτής της επιτυχίας εντοπίζονται στο Datsun 810 Maxima, καθιερώνοντας το Nissan Maxima, για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, ως το κορυφαίο sedan της εταιρείας.

Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι σήμερα υπάρχουν τρία μοντέλα 510 στη συλλογή Nissan Heritage: ένα αγωνιστικό Datsun 510 coupe που κατασκευάστηκε από την Brock Racing Enterprises και επέστρεψε στη Nissan μετά την τελευταία αγωνιστική του σεζόν, ένα Datsun 510 sedan του 1972 που αγοράστηκε από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του το 2013 και ένα Datsun 510 wagon του 1972, το οποίο δωρίστηκε στη Nissan σύμφωνα με την τελευταία διαθήκη ενός αρθρογράφου εφημερίδας που είχε φιλικούς δεσμούς  με τον Yutaka Katayama…

Related posts
In Pen & InkManuscriptsΔημήτρης Χρήστου

Έξοδος | Ποιόν θα ψήφιζα για πρωθυπουργό...

Auto NewsIn Pen & InkNewsOld School

Η Pirelli ξαναφτιάχνει ελαστικά για τη θρυλική 288 GTO!

Auto NewsFeaturesIn Pen & InkNews

AUTO ATHINA 2024: Όλα όσα αξίζει να δείτε στη μεγαλύτερη Έκθεση της Ελλάδος...

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!